Ga naar inhoud
GENEGEERD

Russische Centrale Bank dreigt met crash wereldwijd financieel systeem

phtvs
 Share

Recommended Posts

Met de sancties tegen de Russische Sberbank zouden de EU en de VS wel eens een kapitale fout gemaakt kunnen hebben. De bank wordt namelijk beheerst door de Russische Centrale Bank, die exact op de hoogte is van de internationale vervlechtingen in het financiële systeem. De Russische bankiers dreigen in een krachtige brief rechtstreeks met een crash van het wereldwijde financiële systeem. Dat is een reëel gevaar, want één derde van de aandelen van de Sberbank is namelijk in handen van investeerders uit Europa en de VS.

Officieel is de Centrale Bank voor 100% in handen van de Russische staat. Dat houdt in dat alle informatie die de bank naar buiten brengt, goedgekeurd is door het Kremlin.

Met 110 miljoen rekeninghouders is de Sberbank met afstand de belangrijkste bank van Rusland. ‘Praktisch iedere Russische burger boven de 14 is klant van de bank,’ wordt gesteld. Als deze bank wordt uitgesloten van het financiële systeem en de Europese kapitaalmarkt, dan vormt dat door de genoemde vervlechtingen een rechtstreeks gevaar voor de stabiliteit van de Europese banken.

De Franse megabank Société Générale merkt nu al de gevolgen. Onlangs meldden de Fransen dat hun netto winst over transacties met Rusland met één derde is gedaald. SG is na de Oostenrijkse Raffeisen bank het sterkst met het Russische bankensysteem vervlochten.

De Russische Centrale Bank zegt alles te zullen doen om de Sberbank te steunen, zoals het onbegrensd ter beschikking stellen van deviezen en roebels. De dreigementen aan het adres van Europa en de wereld zijn beslist niet zonder inhoud, want ook een lokale crash kan het complete wereldwijde financiële systeem doen instorten.

http://freedombytes.info/magazine/economie/russische-centrale-bank-dreigt-met-crash-wereldwijd-financieel-systeem/

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 170
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het moet er toch eens van komen.

Leuk gaat het niet worden, maar dat was het 5 jaar geleden ook al niet met alles wat er is gebeurd. Crisis op crisis op verkeerde beslissing op crisis op verkeerde beslissing op verkeerde beslissing op schandalen op verkeerde beslisssing op schandalen op crisis op... (ik stop hier voordat het te hard doorgaat).

Dit kan er dus vast ook nog wel bij. Ik hoop ook dat het niet gebeurd, maar ik verwacht het wel. Tja... dan had men zich wat beter achter de oren moet krabben hier in Europa en eerst rustig aan afbouwen in plaats van in zee gaan met de eeuwenoude oorlogsretoriek van Amerika.

Nou Amerika, waar blijft je kers op de taart a.k.a invasie?

Link naar reactie

Dat kun je willen. Kan ik me wat bij voorstellen maar de vraag is of je de gevolgen wilt. Lijkt mij van niet.

Nee, wil ik niet. Maar die gevolgen komen toch. Wij zien nu alleen Oekraïne, want dat is wat de media toont. Beseffen we met zijn allen wel dat zoals nu in deze tijd nooit zo veel gezeik is geweest? Dit gezeik met Oekraïne wat al op zich een wereldoorlog zou kunnen worden. In Azië maken China, de Filippijnen, Vietnam en Maleisië ruzie over de Zuid Chinese Zee, waar olie te vinden zou zijn. Afrika is al heel lang in oorlog. Als het niet die ene is, is het wel die andere. Afghanistan is nog gaande. Nu die idioten van ISIS zijn er ook bij gekomen.

Dus als het fout gaat, laat de Russen dan winnen.

Link naar reactie

Eerste deel van het bericht: Denk niet dat de Russische centrale bank dit zal doen op de korte termijn. Een val van de dollar betekend namelijk ook een afschrijving op de olie geïndexeerde long term gascontracten. Alleen al het contract met, ja, Oekraïne heeft een schuldenlast van €4 miljard totale waarde van de export is een veelvoud daarvan. 40% van de gewonnen gasproductie nog steeds naar west Europa en die contracten worden ook enkel nog in dollars uitgedrukt. Het long term contract van 39 BCM per jaar naar China wordt ook nog voor het grootste deel met dollars afgerekend ($400 miljard) (al staat daar een investering in infrastructuur tegenover van rond de $40 miljard) Deze export inkomsten zijn letterlijk de kruk waar de Russische economie op drijft (60% van het BNP).

Link naar reactie

waarom hopen mensen nou op de crash van het systeem, ik snap dat je wilt zien hoe goed je echt voorbereid bent maar je hoopt dus op de dood van duizenden en duizenden mensen.

tja, om dezelfde reden waarom er mensen zijn die hopen dat WW3 uitbreekt. Dit soort mensen denken dat een oorlog hetzelfde is als een spelletje call of duty. Op nu.nl zie je veel van dit soort idioten.

Kan me niet voorstellen dat er hier preppers zijn die hopen dat het fout gaat....

Link naar reactie

tja, om dezelfde reden waarom er mensen zijn die hopen dat WW3 uitbreekt. Dit soort mensen denken dat een oorlog hetzelfde is als een spelletje call of duty. Op nu.nl zie je veel van dit soort idioten.

Kan me niet voorstellen dat er hier preppers zijn die hopen dat het fout gaat....

waarschijnlijk zijn er niet veel die hopen dat het fout gaat, maar denk dat er veel zijn die de ernst van de situatie, mocht het fout gaan, onderschatten.

Link naar reactie

Nee, wil ik niet. Maar die gevolgen komen toch. Wij zien nu alleen Oekraïne, want dat is wat de media toont. Beseffen we met zijn allen wel dat zoals nu in deze tijd nooit zo veel gezeik is geweest? Dit gezeik met Oekraïne wat al op zich een wereldoorlog zou kunnen worden. In Azië maken China, de Filippijnen, Vietnam en Maleisië ruzie over de Zuid Chinese Zee, waar olie te vinden zou zijn. Afrika is al heel lang in oorlog. Als het niet die ene is, is het wel die andere. Afghanistan is nog gaande. Nu die idioten van ISIS zijn er ook bij gekomen.

Dus als het fout gaat, laat de Russen dan winnen.

En dan?

Denk je nu echt dat we dan beter af zijn met de Russen als nieuwe wereldmacht?

Alles is van de staat en als dat niet bevalt mag je wegrotten in Siberie?

Toen de russische kozakken ons kwamen bevrijde van de fransen, wist den nederlander niet waar hij nou meer bang voor moest zijn.

Is anno 2014 echt nog niet veranderd hoor.

Amerikanen of Russen. 1 pot nat. Allebei willen de baas spelen. Allebei als wereldmacht alleen belust op geld en macht.

Maar met de Amerikanen mag je tenminste nog zeggen wat je denkt.....

• Leuk 1
Link naar reactie

En dan?

Toen de russische kozakken ons kwamen bevrijde van de fransen, wist den nederlander niet waar hij nou meer bang voor moest zijn.

Amerikanen of Russen. 1 pot nat. Allebei willen de baas spelen. Allebei als wereldmacht alleen belust op geld en macht.

waar heb jij de laatste 20 jaar gezeten? de wereld is een ietsje veranderd jong!

Link naar reactie

Dat is best serieus nieuws. Het is voorlopig een dreigement, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als zij dreigen failliet te gaan, het onderspit te delven door de financiële sancties, kan ik me voorstellen dat ze zeggen: Wij ten onder, jullie ook ten onder.

Voorlopig hebben zij ook nog te veel te verliezen. Maar zoals het artikel ook zegt, een interne crisis in Rusland, kan het systeem ook laten crashen. Dat is het fraaie. Alle banken en financiële instellingen zitten zo diep in elkaar verheven, dat een uitwaaierend domino effect niet te voorkomen lijkt. Hoezo to big to fail? Er zijn grenzen aan het reddend vermogen van overheden. Wat? Die grenzen hebben we in 2008 al bereikt!

Link naar reactie

En dan?

Wat @nu even niet zegt klopt inderdaad. De Russen zijn geen communisten meer. En al dan nog. Neem het van me aan wanneer ik je zeg dat ze in het Oostblok het communisme zo zouden terug nemen. Er is zelfs een gezegde: 'Wat was het goed toen het slecht was.'

De Russen hebben tenminste die trots en trotse mensen zijn wat vaker eerlijk. Want ze zijn trots op hun eigen idealen (al deelt niet iedereen ze). De Amerikanen zijn een stuk diplomatischer. En dat is altijd een beetje eng, omdat je nooit weet wat ze denken.

Link naar reactie

waarom hopen mensen nou op de crash van het systeem, ik snap dat je wilt zien hoe goed je echt voorbereid bent maar je hoopt dus op de dood van duizenden en duizenden mensen.

Ik kan me voorstellen dat mensen om zich heen kijken en zien hoe in- en in- ziek en verdorven het huidige systeem is. Dat ze zien hoe niet duizenden, maar miljoenen, of zelfs miljarden gebukt gaan onder de machtsgeile grillen van "de elite". Of je daarmee dan overheden, bankiers of geheime groeperingen bedoelt maakt in deze eigenlijk niet eens uit.

Mensen kijken om zich heen en zien lijden, van mens, dier en natuur. Alles moet uitgebuit en uitgeput worden, alles mag maar kapot als die ene aan de top er zelf maar beter van wordt. De kosten zijn nooit te hoog zolang de baten ook maar hoog genoeg zijn.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hopen op een omslag. Op een revolutie, een reset, een crash, een zondvloed die de verdorvenheid wegspoelt en vruchtbare bodem achterlaat voor iets nieuws.

Naïef? Ja, waarschijnlijk wel. Gefundeerd? Ja, dat denk ik ook. Voortkomend vanuit de wens om met al je gear je skills te kunnen tonen? Ja, voor sommigen misschien wel. Maar voor een hoop denk ik niet. One way or another, dood gaan we toch. Maar die way, dat is wel de hele reden dat we hier zijn toch? Dus moet je dan maar hopen dat je de weg die gegarandeerd tot alleen maar meer ellende leidt kan blijven volgen, omdat dat nou eenmaal de weg is waar je op zit? Omdat het hobbelig wordt als je opzoek gaat naar een andere weg?

Ik zeg niet dat ik wil dat het systeem crasht. Ik wil al helemaal niet dat er duizenden mensen doodgaan. Maar ik hoop wel dat er een andere weg ingeslagen gaat worden. En ik denk dat het huidige systeem sowieso al ver over zijn tht heen is. En persoonlijk ben ik dan liever een van die duizenden mensen die doodgaat, in de wetenschap dat mijn kinderen (en hun kinderen tzt) wel nog een kans krijgen, dan maar kansloos door te blijven modderen.

En nu lekker fout een stukje uit de speech van William Wallace uit Braveheart. Gewoon, omdat het kan.

"Yes!" Wallace shouted back. "Fight and you may die. Run and you

will live at least awhile. And dying in your bed many years from now,

would you be willing to trade all the days from this day to that for

one chance, just one chance, to come back here as young men and tell

our enemies that they may take our lives but they will never take

our freedom!"

• Leuk 1
Link naar reactie

Gaat niet om "hopen dat het mis gaat" maar wel kwestie van: hoe langer we een verrot systeem in stand houden, hoe erger de klap zal worden. Beter nu amputeren - hoe drastisch ook - dan straks morsdood. Of, om @DickBerts vrijelijk te quoten: je kan bij een brand onderin een flat wel steeds verder omhoog vluchten, maar ontsnappen lukt niet. Je kan beter vanaf de 3e verdieping springen dan van de 8e of 9e ...

Dus ik ben ook voor nu amputeren ipv later nog meer drama. Simpel. Een oplossing komt nl niet, hooguit bubbels opvullen met nog legere bubbels.

• Leuk 1
Link naar reactie

Wat @nu even niet zegt klopt inderdaad. De Russen zijn geen communisten meer. En al dan nog. Neem het van me aan wanneer ik je zeg dat ze in het Oostblok het communisme zo zouden terug nemen. Er is zelfs een gezegde: 'Wat was het goed toen het slecht was.'

De Russen hebben tenminste die trots en trotse mensen zijn wat vaker eerlijk. Want ze zijn trots op hun eigen idealen (al deelt niet iedereen ze). De Amerikanen zijn een stuk diplomatischer. En dat is altijd een beetje eng, omdat je nooit weet wat ze denken.

Ze zijn ook een stukje harder en hebben schijt aan Nederland. Alsjeblieft en verwelkom ze nu niet als de redders van het Westen, want als ze ooit hier zouden komen is het zoals andere volkeren ook hebben geprobeerd ons te bedwingen. Echt niet om vriendjes te maken...

Link naar reactie

Ze zijn ook een stukje harder en hebben schijt aan Nederland. Alsjeblieft en verwelkom ze nu niet als de redders van het Westen, want als ze ooit hier zouden komen is het zoals andere volkeren ook hebben geprobeerd ons te bedwingen. Echt niet om vriendjes te maken...

Waarom zouden ze hier komen als wij daar weg blijven? Het waren tenslotte de Oekraïners die dat vliegtuig hebben neergeschoten. Of laat jij je ook wijs maken dat het de Russen waren?

De Russen komen (en ze zullen de Chinezen en de Noord-Koreanen meenemen) alleen als ze uitgedaagd worden door Amerika die schoothondje NAVO mee zal nemen. Daar horen wij bij. Als we met zijn allen de Russen nu eens met rust laten, blijven ze rustig thuis.

Tenslotte zijn het niet de Russen die altijd overal heen gaan om te 'helpen' en dan met een heleboel olie weg lopen.

Link naar reactie

Waarom zouden ze hier komen als wij daar weg blijven? Het waren tenslotte de Oekraïners die dat vliegtuig hebben neergeschoten. Of laat jij je ook wijs maken dat het de Russen waren?

Nee het is fijn dat je er bij was en dit nog zonder het onderzoek af te wachten nu al kan zeggen.

Ik zeg niet dat ik geen mening heb, ik verkondig hem alleen niet zonder feiten.

de Russen komen (en ze zullen de Chinezen en de Noord-Koreanen meenemen) alleen als ze uitgedaagd worden door Amerika die schoothondje NAVO mee zal nemen. Daar horen wij bij. Als we met zijn allen de Russen nu eens met rust laten, blijven ze rustig thuis.

Tenslotte zijn het niet de Russen die altijd overal heen gaan om te 'helpen' en dan met een heleboel olie weg lopen.

Putin is een ex kgb-er. Achteraf kamertjes strategieën en schaakspelen zonder dat de tegenstander het weet, is wat hem met de paplepel ingegoten is.

Anders dan schreeuwerige Amerikanen, hebben zij een meer low profile strategie.

Maar ga nu alsjeblieft niet denken dat deze "mannen van eer" beter zijn dan de ander.

Dan geloof je in een leugen gap.

Geloof mij nou en ik zeg het nog 1x: 1 pot nat en tenminste mogen we nu nog voor onze mening uitkomen...

Link naar reactie

Nee het is fijn dat je er bij was en dit nog zonder het onderzoek af te wachten nu al kan zeggen.

Ik zeg niet dat ik geen mening heb, ik verkondig hem alleen niet zonder feiten.

En waarom zouden de Russen de aandacht trekken van het Westen? Gek zijn ze, maar dom zeker niet! De rebellen hebben er ook geen baat bij, meer tegenstand. Enige logische verklaring is dat de Oekraïners hebben geschoten om zo NAVO binnen te halen om zich te ontdoen van de rebellen. Inderdaad wat jij zegt! Low profile strategie die ze van de Russen hebben geleerd. Er is geen andere logische reden dat ik kan bedenken. En kom niet met dat het een ongeluk was. Zoiets vuur je niet per ongeluk af. En dan mag je mij uitleggen waarom het Oekraïnse leger dat gebied bleef bombarderen ook meteen na het neerstorten van het vliegtuig anders dan om zich te ontdoen van enigerlei bewijs tegen ze.

Nee, zeker weet ik het niet, maar als Romeen ken ik de Russen een stuk intiemer dan wat het Westen jou en ons allemaal wijs probeert te maken.

Putin is een ex kgb-er. Achteraf kamertjes strategieën en schaakspelen zonder dat de tegenstander het weet, is wat hem met de paplepel ingegoten is.

Anders dan schreeuwerige Amerikanen, hebben zij een meer low profile strategie.

Maar ga nu alsjeblieft niet denken dat deze "mannen van eer" beter zijn dan de ander.

Dan geloof je in een leugen gap.

Geloof mij nou en ik zeg het nog 1x: 1 pot nat en tenminste mogen we nu nog voor onze mening uitkomen...

Ik praat niet over eer, ik praat over trots van de Russen. Want eer kent geen politicus. Het zijn allemaal eerloze leugenaars. Daar zijn we het zeker over eens.

Maar nogmaals, het is geen communisme meer in Rusland. En ik hoop dat ze winnen als het fout gaat. Dat is puur mijn mening.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...