Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland na 2050...


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Voor mijn aanstaande vakantie in het buitenland was ik lang op zoek naar een geschikte locatie.

Als fotograaf heb ik bepaalde eisen en mijn eisen zijn door het type foto's die ik maak zijn wel extreem

Toen dacht ik van hey, waarom het niet anders aanpakken, eerst alle gebieden wegstrepen die voor mij niet geschikt zijn, dan wat overblijft én bij een spoorlijn zoeken naar een locatie.

Er bleef niet veel over dus kon ik op de paar gebieden die overbleven zoeken en heb de perfecte locatie gevonden.

 

Vanavond dacht ik ineens van hey, ik kan ook een kaart maken van nederland met plekken waar je bij een ramp in welke vorm dan ook niet wil wezen.

Hieronder de kaart.

Wat blauw is is de zee op 7 meter (ik heb ook een kaart van 4 meter)

Geel, is een straal van 50km om een kern reactor.

De Groene is Dodewaard

Oranje, is een straal van 2km om een gevangenis en tbs

En wat rood is, dat zijn akkerlanden, in mijn ogen zijn akkerbouw gebieden bij een langdurige ramp beter om in te vertoeven dan veeteelt gebieden.

 

Als mensen nog ideeën / aanvullingen hebben hoor ik dat graag, dan pas ik dat in de kaarten aan

 

Dus met je kan zeggen dat alle rode punten die niet in een gevarenzone zitten, de beste plekken zijn.

 

EDIT, NIEUW:

7m:

7m.jpg.08b6853a28e7a9946e4a463c3d22ffdd.jpg

 

4m:

4m.jpg.f084d3d04cb422e8ce2e335cd9d77a36.jpg

 

De 3e kaart.

Nederland in 2050 na ramp op ramp, in atlas vorm;

(hopelijk zijn de teksten te lezen)

3m_stijging.jpg.9581eac38c2901558517bfe61a278b48.jpg

 

Hmmmm, wat hier onder staat is oud, maar ik krijg dat niet weg :confused:

  • Leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi gedaan, handig als je zo handig bent met de pc. Ik doe alles nog met pen en kaart.

 

Je gaat op deze kaarten uit van overstroming vanuit zee.

De grootste risico's van het water komen dan de rivieren. Veel smeltsneeuw en regen die de rivierdijken doen breken en daar vandaan doen overstromen.

Voor mijn regio heb ik de slaperdijken en de ringdijken op een kaart getekend en de waterloop als de dijk doorbreekt...dus eigenlijk de veilige en onveilige routes gemarkeerd.

Die gegevens kan je bij het Waterschap vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 50 km zone is dan toch beter te verdelen in de 5km de 25 en de 50

Maar wijken de kringen niet af ?

Borssele,dodewaard, delft, petten, doel zijn degene die ik zo weet

Dat sluit niet goed aan bij jou kaart

 

edit

https://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&source=embed&oe=UTF8&msa=0&msid=113399623793717444219.0004739cc4f157739fa82&dg=feature

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindaja

Ik heb op internet gezocht over de kilometers.

Zo hou usa 80km aan waarin je niet moet komen

Japan 20km en binnen blijven tot 30km.

Ik moet met iets komen waarin je buiten veilig kan bewegen en dus vandaar de 50km

Locaties kloppen, dus ik weet niet precies wat je bedoel met dat het niet aansluit en dat de kringen afwijken.

dodewaard is gesloten, maar ik wist niet dat er ook iets in delft staat (dat vind ik niet leuk overigens, dacht veilig te zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kernenergie/vraag-en-antwoord/welke-kerncentrales-zijn-er-in-nederland.html

hier word delft bij genoemd

 

ps ik was erg nieuwsgierig naar de precieze hoeveelheid km vanaf doel naar tilburg

google earth zegt dat het lopend zo,n 75 km is als ik de lijn wat rechter zou denken zijn je kringen nog wat aan de groter kant

 

ps dodewaard is dan wel gesloten maar niet ontmanteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi overzicht, handig om uitvlucht mee te plannen. Gelukkig woon ik een een vrij gebied dichtbij heel veel rode stipjes. Wel zoals @Stuudje aangeeft zit ik hier tegen de dijk aan (kleine 200m) achter de Rijn en IJssel, als die doorbreekt blijft alleen de zolder droog, maar daar kan je op voorbereiden en tijdig van weggaan indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik heb zo'n kaart ook eens ingetekend, vooral bedoeld om te kijken waar je niet langs wilt komen ingeval van evacuatie...

 

Wij in NH zitten wat dat betreft erg slecht... ik woon binnen een straal van 30 kms van Petten op -0,7 NAP omringd door water (schiereilandje) en vanuit NH is ingeval van rampen geen doorkomen aan omdat al het verkeer via de afsluitdijk of de tunnels moet, zeeburger, coen, velser, wijkertunnel of de sluizen (en twee pontjes) .. en dan hebben we het wel gehad... Het Noordzeekanaal is een lelijke barriere..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond dacht ik ineens van hey, ik kan ook een kaart maken van nederland met plekken waar je bij een ramp in welke vorm dan ook niet wil wezen.

Hieronder de kaart.

Wat blauw is is de zee op 7 meter (ik heb ook een kaart van 4 meter)

Geel, is een straal van 50km om een kern reactor.

Oranje, is een straal van 2km om een gevangenis en tbs

En wat rood is, dat zijn akkerlanden, in mijn ogen zijn akkerbouw gebieden bij een langdurige ramp beter om in te vertoeven dan veeteelt gebieden.

 

Dat is een mooie kaart. Als eens wat tijd over hebt, kun je dan Groot Brittannië erbij betrekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nitrogenix

Je hebt er aardig wat werk in gestoken heel mooi gedaan

Wat dodewaard betreft ben ik het alleen niet met je eens.

Zolang het niet ontmanteld is moet het constant gemonitord en verzorgt worden.

Dus kan het nog steeds misgaan

En ik geloof niet in geplande ontmanteling tot ik het zie gebeuren

 

ps rijen heb ik wat gemist ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindaja

De laatste kaart is voor na 2050 zeg maar, dan is het al een tjjdje ontmanteld en weg. (mits de geplande ontmanteling op schema gebeurd)

Dodewaard komt wel terug op de eerste 2 kaarten, die zijn voor alle mogelijkheden tot en vanaf 2050, maar, eerst ff rusten ;)

Ja er schijnt ook een plek bij Rijen te zijn, ik ken geen van de precieze locaties, wel denk ik te weten van wat ik gehoord en gelezen heb waar ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...