Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brandstofdiefstal


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Een diesel tank repareren met Duct tape, kauwgom ,kit en andere rotzooi?

Vergeet het maar,misschien die vloeibare staal van Bison maar erg veel vertrouwen in dat spul i.c.m diesel/benzine heb ik niet.

Repareren met bout en rubber ringetje?

Pak dan geen rubber,maar olie bestendig pakkingsmateriaal of koperen ringen.Bovendien valt het niet mee een bout via de tank in een diep gelegen gat te krijgen en is bij sommigen tanks zelfs onmogelijk,als ze geen,of onhandig geplaatst, inspectie/vlotter luikje hebben.

Wel werkende tijdelijke oplossingen zijn een zelftapper met (koperen) ring,als het materiaal van de tank tenminste dik genoeg is of een houten plug maar in principe zijn het allemaal flut oplossingen van tijdelijke aard.

Lassen gaat,hard solderen is beter,tank vullen met water en te lassen gat zo hoog mogelijk houden,bij een alleen gespoelde tank blijft altijd explosie gevaar.

Heb het een keer bij een (rotte) tank gedaan maar zou iedereen adviseren gewoon een andere tank te kopen,indien mogelijk.

En voor de eigenaren van een kunstof brandstof tank,kwam ik dit YT filmpje tegen;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een stalen tank kan prima gerepareerd worden met bison metaallijm

Deze lijm wordt bij oldtimer brommers gebruikt om doorgeroeste tanks definitief te repareren.

 

Pas op bij plastic jerrycans als deze leeg zijn en nog enkele druppels benzine bevatten kan dit door een warme omgeving verdampen in de can

Als je nu de dop losdraait onstaat er een vonkje die het benzine gas doet onsteken en een steekvlam veroorzaakt bij het opendraaien van de can

Kan al als de jerrycan enige tijd in de zon heeft gestaan.

Mijn zoon heeft dit meegemaakt en zijn hand lelijk verbrandt en je hebt een echte een brandwond, dus ook nooit het gezicht er boven maar altijd afwenden.

 

Als je een neptank hebt of een onderste gedeelte van je tank gebruikt als nep tank dan kun je deze vullen met een mix van benzine en diesel eventueel nog wat olie.

De dieven denken dat ze buit hebben en gaan niet verder zoeken maar komen met deze cocktail op de "koffie" in hun auto.

Bij een moderne diesel is een benzine mix funest voor de motor en brandstofpomp dus je krijgt wel nare blikken.

Als de hoofdbrandstof benzine is doe je er een paar liter diesel door, valt de meesten niet op;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom alleen de benzine meenemen als je ook het gehele voertuig mee kan pakken? Nu zijn het onze mede-Europeanen uit, voornamelijk Roemenië, Bulgarije en Kansarmiestan (oei, ik ben bevooroordeeld...) die stiekem gaatjes boren bij vrachtwagens. Tijdens een SHTF zullen ze minder onopvallend te werk gaan lijkt me.

 

De auto is één grote, rijdende jerrycan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ze "vragen" je gewoon de sleutels lijkt me.

 

JB, de bevooroordeelde autodief en sinds kort GTA5 speler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom alleen de benzine meenemen als je ook het gehele voertuig mee kan pakken? Nu zijn het onze mede-Europeanen uit, voornamelijk Roemenië, Bulgarije en Kansarmiestan (oei, ik ben bevooroordeeld...) die stiekem gaatjes boren bij vrachtwagens. Tijdens een SHTF zullen ze minder onopvallend te werk gaan lijkt me.

 

De auto is één grote, rijdende jerrycan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ze "vragen" je gewoon de sleutels lijkt me.

 

JB, de bevooroordeelde autodief en sinds kort GTA5 speler

 

Deze 'vroeg' het ook... maar kreeg nog een toetje extra. (Gaat momenteel viraal op sociale media en komt zelf in het journaal aan bod)

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens: waarom zou iemand bij een shtf de moeite nemen te gaan boren? Je kunt de bezineklep en dop toch wel forceren en vervolgens hevelen?

Dan zou je daar ook nog iets aan moeten doen.

 

Ik zou nie gaan klooien met klep en dop, wanneer ik met een simpel gaatje de zwaartekracht voor me kan laten werken... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nie gaan klooien met klep en dop, wanneer ik met een simpel gaatje de zwaartekracht voor me kan laten werken... ;)

 

Daar zit ook wel wat in hoor maar vergeet niet dat we het over een shtf situatie hebben, mogelijk is er al een tijd je geen stroom meer en zijn de accu's van de boormachines leeg. Wie heeft er nog een ouderwetse handboormachine?

Maar wellicht kun je met een hamer en spijker (of drevel oid) ook wel door een benzinetank komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we in ieder geval iets nieuws als TSHTF: de personenautogaatjesboorder, een tot nu toe onbekend verschijnsel.

 

Iets nieuws? Dat zullen flink wat Nederlanders niet met je eens zijn. Die zijn er ruim voor SHTF tot hun ergernis al mee geconfronteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een shtf?

 

tis nu al schering en inslag, laatst had ook een of andere tyfuslijer dit bij de vrachtwagen gedaan, met een beetje pech kost het een nieuwe tank + spuiten + diesel + een dag stil staan

 

die pro's hebben pompen op vaten die hem letterlijk sneller leegzuigen dan wij m vol kunnen gooien (180l p/m)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
bij een shtf?

 

tis nu al schering en inslag, laatst had ook een of andere tyfuslijer dit bij de vrachtwagen gedaan, met een beetje pech kost het een nieuwe tank + spuiten + diesel + een dag stil staan

 

die pro's hebben pompen op vaten die hem letterlijk sneller leegzuigen dan wij m vol kunnen gooien (180l p/m)

 

Damn! Dat is balen!

Is dat verzekerd allemaal?

 

Doen ze het met een boormachine of met schroevendraaier/hamer? Eerste lijkt me minder opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn! Dat is balen!

Is dat verzekerd allemaal?

 

Doen ze het met een boormachine of met schroevendraaier/hamer? Eerste lijkt me minder opvallend.

 

kosten zijn voor de baas, maar ik zit met het gedonder

en hoe? tja op iedere manier gebeurd het

in de praktijk komt het er op neer dat je een nieuwe tank nodig hebt want een tank lassen valt heel erg tegen (te dun vaak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

snelste manier is er een stokje in te steken net iets groter dan het gat daarna kun je gaan zoeken naar betere mogelijkheden zoals hier al staan

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3527568/2013/10/15/TLN-Dieseldieven-trekken-door-Nederland.dhtml

 

Voor vrachtwagens is het leeghalen van de tank door gaatjesboorders nu al een groot probleem, zie bovenstaand artikel uit de Volkskrant.

 

Hebben wij techneuten in ons midden die een antwoord weten op de volgende vragen;

 

- Is een auto te beveiligen tegen gaatjesboorders in je tank? Als je er in slaagt, om het bij jouw auto moeilijker te maken, dan heb je al veel bereikt. Want dan gaan ze naar de auto van een niet prepper.

 

- Hoe zou je een dergelijk gat in je benzinetank met eenvoudige middelen snel kunnen repareren?

 

Bedankt alvast. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij met een Chevrolet suburban van 1997.

160 liter benzine in het chassis met degelijke beschemplaat eronder. Daarnaast heb ik in de koffer een stalen tank met 200liter autogas . Die zit ingewerkt in een omhulsel van hout OSB. Je moet al heel wat werk leveren om te kunnen stelen.

Een auto-alarm zelf gemaakt met een loei van een sirene die ik opzet met een simpel schakelaartje telkens ik de auto verlaat en die aangesloten zit op de binnenverlichting. Niks high tech maar zeker efficient. Je moet het natuurlijk zelf doen maar bij oudere wagens kan je veel zelf doen zonder dat de elektronica parten gaat spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jobs....deze punten zijn zeer geschikt om deels een bodemplaat te bevestigen omdat die dan rechtstreeks aan het chassis van de wagen vastzit en zo bij vervorming geen andere zaken meetrekt.

Ik heb deze ook gebruikt in samenspel met trekhaak en zelfs door de keuring gegaan zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pasta voor uitlaten kan je niet gebruiken want die lost op in benzine. Ook nadat die is gedroogd. Een benzinetank kan je eigenlijk het best dichtlassen. Natuurlijk eerst volledig vullen met water en dan laten leeglopen alvorens je begint te lassen. Natuurlijk ook afsluiten van de benzineleiding enz enz....ik heb er al een paar gelast en zelfs na het vullen met water is een steekvlam niet ondenkbaar. Bij diesel ligt het anders. Ik las liever een bijna volle dieseltank dan een lege want de dieseldampen zijn ook snel ontvlambaar. Maar ik heb aluminium tanks gelast bij vrachtwagen na diefstal waar 800 lietr diesel in zat. (meestal gignen ze eerst nog tanken om daarna te laten fixen...:confused:

Kortom...sommige oplossingen zullen goed zijn voor korte tot heel korte termijn maar lassen zal nodig zijn.

Bij kunststoftanks is dit dan weer anders.... Dus beschermen tegen diefstal mag gerust wat tijd in beslag nemen....het loont want de kost erna is meestal vrij hoog..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

eerste beste tak op zoeken zakmes uit je zak halen en op maat maken voor het geval je geen kauwgum meer hebt

Wat is dit toch een geweldige site! Na een paar minuten al meerdere bruikbare tips. Die hebben al meteen prep gevolgen. Ik ga een pakje kauwgom in mijn auto leggen. Geen idee hoe kauwgom op benzine reageert, maar je hebt kans dat het werkt. Jaren geleden zat ik bij een vriend in de auto. Onderweg begaf de radiator van zijn oude Peugeot het. Hij begon driftig op een pakje kauwgom te kauwen. Ik dacht echt dat het een grap was, maar het werkte om het lek in de radiator te dichten.

 

Ik zit me echt wezenloos te genieten. Gelukkig heb ik geen twee linkerhanden, maar mijn praktisch denken moet gewoon af en toe even gestimuleerd worden. Geweldig en nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...