Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Nonkel Jones

Rusland dreigt EU met hogere energieprijs

Recommended Posts

Moskou heeft de EU woensdag gedreigd met een verhoging van de energieprijzen.

Dit is een reactie op de economische sancties die de unie dinsdag afkondigde.

Deze ''onverantwoordelijke stap'' zal onvermijdelijk tot stijging van de prijzen op de Europese energiemarkt leiden, aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken in Moskou woensdag.

Duitsland, de belangrijkste economie in de EU, is voor een derde van zijn gasimport afhankelijk van de Russen. De EU besloot dinsdag tot nieuwe sancties om het Kremlin te bewegen zijn steun aan de pro-Russische opstandelingen in Oekraïne in te trekken.

Kortzichtig

Rusland noemde de economische sancties van de VS eerder op de dag ''vernietigend en kortzichtig''. Dat verklaarde het ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag. De EU, die ook tot sancties besloot, werd in die verklaring niet genoemd.

De VS besloten onder meer om in navolging van de EU de export naar Rusland van goederen en technologie voor de olie- en gassector te staken en Russische staatsbanken van de financiële markt af te snijden.

''Zulke beslissingen door Washington kunnen niets anders brengen dan verdere verslechtering van de Amerikaans-Russische verhoudingen en een uiterst onfortuinlijke situatie veroorzaken in de internationale betrekkingen, waar de samenwerking tussen onze staten vaak een doorslaggevende rol speelt'', aldus de verklaring. De verliezen voor de VS zullen ''voelbaar'' zijn, aldus Moskou.

Door: ANP/NU.nl http://www.nu.nl/oekraine/3841056/rusland-dreigt-eu-met-hogere-energieprijs.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Rusland zal het lang gaan volhouden. In de koude oorlog hebben ze het ook 40jaar volgehouden.

Zie ook Cuba ,Noord-Korea etc....

Deze post delen

Rusland zal het lang gaan volhouden. In de koude oorlog hebben ze het ook 40jaar volgehouden.

Zie ook Cuba ,Noord-Korea etc....

Maar houdt het volk het ditmaal ook de 40 jaar vol?

Deze post delen

Misschien een simpele gedachte. Maar we kunnen als Europa toch minder energieafhankelijk worden door meer zonne-energie op te wekken in de Zuid-Europese landen? De landen in Europa moeten gewoon doen waar ze goed in zijn. Bijvoorbeeld: Nederland is een logistiek land. Duitsland produceerd hoogstaande technologie en auto's. Zuid-Europese landen moeten zich gaan concentreren op zonne-energie, toerisme, productie van olijven, tomaten, paprika, wijn enz. Dan kunnen deze landen zichzelf redden zonder dat ze continu financiele steun vanuit Brussel nodig hebben.

Deze post delen

De koude oorlog is het bewijs dat men het met minder ook 40 jaar vol kan houden. We zijn allemaal een zeer luxe leven gewend en willen dat natuurlijk houden. Maar om te overleven kan het best een stuk minder. Het zal anders moeten. Als ik met mijn vrouw, die uit de voormalige DDR komt, praat en vraag wat ze vroeger miste, dan zegt ze,....eigenlijk niets. We wisten niet beter. Veel seizoengebonden dingen eten. Men had niet veel siertuinen, nee uien en prei en kolen voor de winter. Men werkte samen met de buren. Dat komt er toch iedere x weer uit. Samenwerken. Alleen kom je er niet. Ik denk ook dat materialisme voort komt uit teveel geld hebben voor eigenlijk onnodige dingen. Kijk ik ben het eens met @Nonkel Jones. Kom geen suiker of doperwten halen als je er zelf niks voor gedaan heb. Maar NJ zijn doperwten ruilen voor een blik worstjes wel. Maar ff terug naar topic. Als alles duurder wordt zullen we keuzes moeten maken.

Deze post delen

De koude oorlog is het bewijs dat men het met minder ook 40 jaar vol kan houden. We zijn allemaal een zeer luxe leven gewend en willen dat natuurlijk houden. Maar om te overleven kan het best een stuk minder. Het zal anders moeten. Als ik met mijn vrouw, die uit de voormalige DDR komt, praat en vraag wat ze vroeger miste, dan zegt ze,....eigenlijk niets. We wisten niet beter. Veel seizoengebonden dingen eten. Men had niet veel siertuinen, nee uien en prei en kolen voor de winter. Men werkte samen met de buren. Dat komt er toch iedere x weer uit. Samenwerken. Alleen kom je er niet. Ik denk ook dat materialisme voort komt uit teveel geld hebben voor eigenlijk onnodige dingen. Kijk ik ben het eens met @Nonkel Jones. Kom geen suiker of doperwten halen als je er zelf niks voor gedaan heb. Maar NJ zijn doperwten ruilen voor een blik worstjes wel. Maar ff terug naar topic. Als alles duurder wordt zullen we keuzes moeten maken.

Ik kan het wel 40 jaar volhouden op water en brood als het moet. Die Russen hebben echter aan het kapitalisme geroken en willen allemaal een Ipad en willen nu allemaal twee keer per jaar naar een warm land in een warm 5 sterren resort. Het volk zal dus eerder gaan klagen en of in opstand komen, zelfs daar.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...