Ga naar inhoud

Recommended Posts

Inmiddels staat het dodental bijna op 5000 & 10.000 geïnfecteerde mensenlevens.

Volgens Elsevier hoeft u zich geen zorgen te maken over Ebola.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2014/9/Waarom-u-zich-geen-zorgen-hoeft-te-maken-over-ebola-1597800W/

Pownews denkt er hetzelfde over...

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/10/u_krijgt_heus_geen_ebola.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inmiddels staat het dodental bijna op 5000 & 10.000 geïnfecteerde mensenlevens.

Volgens Elsevier hoeft u zich geen zorgen te maken over Ebola.

Ginny Mooy van KickEbola.org meldt op Twitter:

Momenteel sterven er meer mensen aan andere aandoeningen dan #Ebola in Sierra Leone, omdat reguliere gezondheidszorg niet functioneert.

Lees dit verslag.

Verder op Extinction Protocol:

Het Ebola virus kan (onder de juiste omstandigheden) tot 2 maanden overleven op gladde, harde voorwerpen zoals een deurknop. LINK Juiste omstandigheden houdt vooral in: lage temperaturen, zoals.... Noord Europa ofzo.

En het CDC geeft nu eindelijk toe dat Ebola zich kan verspreiden via uit genieste vochtdeeltjes. De besmette vochtdruppeltjes zouden kunnen neerslaan op .... een deurknop, bijvoorbeeld. LINK Maar ze zeggen nog steeds niet dat je die vochtdeeltjes ook gewoon via inademing kunt binnen krijgen.

Charlie

Link naar reactie

In het district Bo (Sierra Leone) woonde een moeder met haar drie kinderen. Haar jongste dochter verbleef bij haar tante. De tante raakte besmet met Ebola en stierf. De moeder bracht haar jongste dochter terug naar huis.

Het meisje werd ziek. De moeder wilde haar niet achterlaten in een kliniek, dus hield ze het zieke kind thuis en verzorgde haar zelf. De kleuter overleed. De moeder, de zoon en de andere zus werden ook ziek.

De moeder was bang naar de gevangenis gestuurd te worden, als ze nu naar buiten trad. Ze stierven tezamen in hun huis...

Kickebola.org

Wij hebben geen idee welke drama's zich afspelen in West Afrikaanse landen die getroffen zijn door deze epidemie.

Charlie

• Leuk 1
Link naar reactie

Ginny Mooy van KickEbola.org meldt op Twitter:

Momenteel sterven er meer mensen aan andere aandoeningen dan #Ebola in Sierra Leone, omdat reguliere gezondheidszorg niet functioneert.

Lees dit verslag.

Verder op Extinction Protocol:

Het Ebola virus kan (onder de juiste omstandigheden) tot 2 maanden overleven op gladde, harde voorwerpen zoals een deurknop. LINK Juiste omstandigheden houdt vooral in: lage temperaturen, zoals.... Noord Europa ofzo.

En het CDC geeft nu eindelijk toe dat Ebola zich kan verspreiden via uit genieste vochtdeeltjes. De besmette vochtdruppeltjes zouden kunnen neerslaan op .... een deurknop, bijvoorbeeld. LINK Maar ze zeggen nog steeds niet dat je die vochtdeeltjes ook gewoon via inademing kunt binnen krijgen.

Charlie

maar geld is nog steeds perfect veilig! :)

Link naar reactie

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik dat nieuwe masker van de prepshop met 4 bijbehorende filters zal aanschaffen of niet. Ben inmiddels zover dat als ik het doe het niet voorkomt uit een paniekreactie maar ik denk dat ik nog even wacht.

Ik prep immers voor een bug in dus dan zou ik het niet nodig moeten hebben. En het is toch een behoorlijk hap uit het budget, zelfs met de prijzen die de prepshop hanteert. En waar zou ik heen moeten?. Als ik al het huis uit zou moeten zou ik met dat masker waarschijnlijk niet eens ver genoeg komen. Raken de filters niet op dan word ik wel van het ding beroofd onderweg. Daarbij schat ik het ebola probleem niet in als iets dat ons daadwerkelijk zo zal gaan treffen dat daar vergaande moeilijkheden uit zullen ontstaan.

Nu zijn die maskers natuurlijk nuttig voor veel meer zaken dan alleen ebola maar dat zijn allemaal dingen waar ik niet voor prep. Mocht ebola echt uit de hand lopen en er her en der gevallen in NL en omstreken komen dan ga ik het zeker doen. Als ze dan nog te krijgen zijn natuurlijk.

Vooralsnog houd ik het op deuren op slot, niet opvallen, en voldoende eten, toilet papier etc.. in huis hebben. Voor als m'n water opraakt kan ik altijd regen opvangen en filteren. Waterfilters en zuiveringstabletten genoeg.

Link naar reactie

Leuk zo masker, maar je moet toch een keer eten & drinken.

Duh. je hebt 't natuurlijk alleen nodig als je naar buiten moet waar contact met andere mensen niet te vermijden is. Daarom denk ik ook dat het voor mij niet nodig is, omdat ik prep voor het thuis blijven met de deuren en ramen op slot. Maar er kan een onvoorziene situatie zijn waardoor ik toch naar buiten moet. Mocht er een of ander virus heersen dat zich door de lucht verspreiden kan is zo'n masker erg nuttig.

Link naar reactie

Duh. je hebt 't natuurlijk alleen nodig als je naar buiten moet waar contact met andere mensen niet te vermijden is. Daarom denk ik ook dat het voor mij niet nodig is, omdat ik prep voor het thuis blijven met de deuren en ramen op slot. Maar er kan een onvoorziene situatie zijn waardoor ik toch naar buiten moet. Mocht er een of ander virus heersen dat zich door de lucht verspreiden kan is zo'n masker erg nuttig.

Ga je huis dan ook helemaal dichtkitten, want als er een airborne virus rondwaart, dan ben je in je huis ook niet veilig.Trouwens met zo pakkie word je alleen vanavond niet opgepakt, maar de rest van het jaar verdwijn je gewoon op de gesloten afdeling.

Link naar reactie

Ga je huis dan ook helemaal dichtkitten, want als er een airborne virus rondwaart, dan ben je in je huis ook niet veilig.Trouwens met zo pakkie word je alleen vanavond niet opgepakt, maar de rest van het jaar verdwijn je gewoon op de gesloten afdeling.

Nee, ik wil graag kunnen ademen. Er zijn gevallen getest met dierproeven waarop virusdeeltjes in de lucht gemeten konden worden op kilometers afstand van de kudde dieren. In verdere tests konden ze zelfs een voorspelling maken van een uitbraak van een virus onder vee dat zich over een afstand van enkele honderden kilometers door de lucht verplaatste.

Maar dat virus was van een andere familie dan ebola. Ik heb bij lange na niet genoeg verstand van virussen en filovirussen in het bijzonder om te kunnen speculeren of dat met een gemuteerde versie van deze ebola ook zo zou zijn. Maar dan nog. Je kunt niet voor alles preppen, je kunt zo goed mogelijk je best doen. Het beste in een situatie waarin je de lucht buiten niet vertrouwd is om ergens ver van de bewoonde wereld te gaan wachten. Maar dan moet je daar wel eerst naartoe, heb je dan genoeg filters voor je masker, kun je er nog wel komen enzovoort enzovoort. Als je een BoL hebt die afgelegen genoeg is en je hebt het geluk om daar op tijd te zijn dan is dat beter ja. En die BoL moet dan wel rondom zo'n 300, 400 kilometer leegte, oftewel geen mensen eromheen hebben. Dat gaat in Europa nauwlijks lukken denk ik dus mocht het virus op die manier door de lucht verspreidbaar worden dan doe je er helemaal niets meer aan.

Ik heb besloten om voor een bug in te preppen dus ik zal het moeten doen met de ventilatie uitzetten omdat die gedeeltelijk door het flatgebouw heenloopt. Maar er zal toch ventilatie moeten zijn dus er zal hier en daar een raampje open moeten. Ik denk dat dat een aanvaardbaar risico is zolang er niet iemand op enkele meters van dat raampje buiten staat te hoesten.

Zelfs al is een virus airborne, dan betekent dat nog niet altijd dat alle buitenlucht per definitie besmet is. Voorlopig ga ik ervan uit dat het niet 'airborne' is in de mate dat het je komt aanwaaien als het ware.

Ik zou wel eens, uit nieuwsgierigheid, willen weten of je, als er een epidemie is van de gewone jaarlijkse griep, door thuis te blijven besmetting kunt ontlopen. Of komt het dan inderdaad door een open raam naar binnen waaien?

Heb er niet lang naar gezocht maar zou wel leuk zijn om te weten. Afgelopen twee jaar geen griep gehad, of in ieder geval geen symptomen, en toevallig de afgelopen twee jaar ook een stuk minder contact met personen door omstandigheden. Of dat iets met elkaar te maken heeft... :confused:

Hier is een linkje naar de experimenten en voorspellingen voor virussen in vee die ik aanhaal bovenaan.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2701181/

Ik ben het eens dat je beter niet met zo'n pak even je boodschappen kunt gaan doen nee. Dan kon je wel eens bezoek krijgen van mannen met witte jassen enzo. Of, als je het gaat uitleggen pakken ze je op voor paniekzaaierij of iets dergelijks. Ze verzinnen wel iets.

Als ik al een volledig pak zou kopen dan zou ik dat doen omdat ik een BoL heb waar ik heenwil. Pak aan, auto in (die ik nu ook niet heb) en wegwezen.

Link naar reactie

Villain or hero? Bats may be key to curing Ebola, scientists say

Bats are believed to be the origin of the deadly Ebola virus; they can carry rabies and over 100 other diseases, but they do not suffer from the viruses themselves. Scientists believe the nocturnal creatures may be the key to curing Ebola.

http://rt.com/news/201951-ebola-medicine-bats-virus/

Link naar reactie

Het blijkt dat niet bij alle Ebola patienten koorts wordt waargenomen. Interessant filmpje met nog meer nuttige info.

Het is op dit moment opvallend rustig in de media, om angst te voorkomen...

Highlights from a speech about Ebola by Michael Osterholm, Director of the Center for Infectious Disease Research and Policy, originally aired on C-SPAN.

http://www.youtube.com/watch?v=UkMKUa0sxBQ#t=1051

Link naar reactie

Maar ik vermoed dat die niet meegeteld worden in het "officiele" dodental van, wat is het nu, 5.000?

Ook al lijkt de verspreiding in Liberia af te nemen, hier neemt het nog steeds toe:

The number of people infected with the Ebola virus in Sierra Leone each day is nine times higher than it was two months ago, according to new data. Compared with an average of 1.3 Ebola cases a day at the start of September, there were 12 new cases a day in late October, says the Africa Governance Initiative (AGI),

http://time.com/3556049/ebola-infection-sierre-leone/

En dit is ook een interessante @Predator over de opvallende rust in de media http://www.feasta.org/2014/10/08/ebola-and-the-management-of-mass-psychology-public-health-or-public-relations-crisis/[/url Hierin staat ook iets interessants voor @Simurgh

En screenings op vliegvelden zijn niet effectief http://www.washingtonpost.com/blogs/federal-eye/wp/2014/10/31/these-scientific-studies-show-that-airport-ebola-screenings-are-largely-ineffective/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...