Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Airborn ebola is zeker mogelijk en de mate waarin dit tot besmetting leidt, is waanzinnig. Het virus blijft stabiel in die vorm en er is slechts één nies nodig om.... En een koud winterweer verspreid de virus nog veel beter en de virus overleefd in koud weer net zo lang als een griepvirus.

Hier een film waarin het één en ander uitgelegd wordt, mét bronvermelding.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het is haast te bizar om te kunnen geloven, maar ik ga bijna denken dat het waar is vanwege de volgende feiten:

-een enorme voorraad aan doodskisten in Amerika in beheer van de regering.

-"zombie-apocalyps" militaire training

-aanschaffen van grote aantallen militaire voertuigen

-aanschaffen van grote hoeveelheden speciale pakken

-de mogelijkheid van de ebola virus om via de lucht (niezen) zich te verspreiden

-en de uitgerekende waarschijnlijkheid van miljoenen slachtoffers van ebola.

Wat zou je dan kunnen concluderen?

Het idee dat onder amerikaanse preppers steeds meer als waar aangenomen wordt, is de mogelijkheid dat de regering bij een massale besmetting besluit de besmette mensen te zoeken en te elimineren.

Er is veel te vinden hierover. 1 van de filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=dHmZbQFpWrw

In dit filmpje worden alle punten aangetipt, die ook los van elkaar te vinden zijn in documentaires, publicaties en youtube filmpjes.

Deze post delen

Ik vraag me af of er op dit moment al sprake is van mensen uit die gebieden die hierheen reizen opzoek naar hulp. Wellicht een handje vol die het kunnen betalen. Het artikel van nu.nl ging overigens over vluchtelingen in het algemeen en ernstige ziekten (dus niet alleen Ebola).

Wanneer een patiënt symptomen van Ebola heeft denk ik niet dat hij nog op eigen kracht die overtocht zal kunnen maken om hulp te zoeken. Wel komen er ongetwijfeld dagelijks tientallen vluchtelingen per boot aan die mogelijk besmet kunnen zijn, al dan niet waarbij ze onderweg symptomen gekregen hebben (en de rest van de boot ook besmetten).

Deze post delen

Over deze overlevingskansen heb ik dan wel weer hele grote vragen. Naar mijn weten worden deze namelijk op het moment gebaseerd op de hoeveelheid besmette personen en overleden personen. Wat dus áltijd een veel hogere kans laat zien dan de werkelijkheid is (ter verduidelijking, het eerste geval zou dan het verschil tussen 0% en 100% kunnen maken) en in het geval van een exponentiële groei, zullen er vandaag altijd meer zieken zijn dan doden.

Dank voor deze nuttige nuancering over de statistiek rond de overlevingskansen. Had er nog niet bij stilgestaan.

Deze post delen

... er zijn al genoeg vrijwillers die naar die landen willen

Is dat zo?

Gisteren op Twitter weer een dringende noodkreet van Ginny Mooij: heel fijn al dat gepraat in Nederland over logistieke hulp en voorlichting over hygiene, "MAAR ER ZIJN DOKTERS NODIG!!!"

VS heeft inmiddels in Liberia een noodhospitaal ingericht voor medisch personeel dat besmet is, om op die manier meer gezondheidszorg die kant op te trekken, maar dat schijnt nog niet erg veel effect te hebben. Las ik in een heftig verhaal over de Liberiaanse artsen die blijven proberen om hulp te bieden, maar ondertussen steeds verder uitgedund raken:

http://www.washingtonpost.com/world/africa/liberia-already-had-only-a-few-dozen-of-its-own-doctors-then-came-ebola/2014/10/11/dcf87c5c-50ac-11e4-aa5e-7153e466a02d_story.html

But so far the facility does not appear to have prompted many more foreign doctors to staff the U.S.-built treatment centers. “What we would like is if we could get international NGOs to man and staff each facility,” Mahoney said. “But we haven’t been successful at getting any to do that.

Deze post delen

Zeer interessant filmpje (en emotioneel) wat @Highway hierboven gepost heeft over de "body collectors", geeft een zeer goede indruk hoe het in zijn werk gaat en in mijn ogen zal dit zeker niet afdoende zijn om het Ebola virus daar tot een halt toe te roepen. Hoe de mensen daar wonen en bij elkaar geeft het virus de kans om zich zo makkelijk te verspreiden, maak mij echt zorgen om die mensen daar.

,

Er werd ook gesproken over de grote groep mensen die de ziekte hebben overleefd, alleen werd er helaas niet verder op in gegaan hoe dat kan, en wat ze er aan hebben over gehouden.

Deze post delen

Zou het niet zo zijn dat er nu ook al besmette mensen in ons midden zijn?

Zou jij zelf zo ver gaan met voorzorgsmaatregelen het dagelijks leven in te duiken - bijvoorbeeld met handschoenen en masker - of niet?

Deze post delen

Recent voorpagina nieuws in Liberia: "AIDS EN EBOLA GEMAAKT DOOR AMERIKAANSE DEFENSIE"

En niet van de eerste de beste complotdenker, maar van dr. Cyril Broderick, voormalig professor aan de Universiteit van Liberia. Hij beweert dat het ebolavirus en hiv ontwikkeld zijn tijdens de Koude Oorlog. Hij stelt dat het Amerikaanse ministerie van Defensie Afrikanen gebruikt als proefkonijn voor experimentele biologische wapens. Het ministerie zou slechts enkele weken voor de uitbraak in Guinee en Sierra Leone zijn begonnen met klinisch onderzoek met mensen.

bron: http://www.liberianobserver.com/security/ebola-aids-manufactured-western-pharmaceuticals-us-dod

Dr. Broderick is a former professor of Plant Pathology at the University of Liberia’s College of Agriculture and Forestry.

ps: ook in het Ebola complot draadje geplaatst vanwege de relevantie

Deze post delen

En een persoonlijke blog van Ginny Mooy:

Stel, het huis van je overburen staat in brand. Je ziet het vanuit je raam allemaal gebeuren; klein steekvlammetje in de keuken, het lijkt niet zo erg, je kijkt even weg en ineens staat een deel van de keuken in brand. Je rent naar buiten, kijkt of je kan helpen, maar niemand doet open. Je hoort de buurvrouw roepen. In die keuken grijpt het vuur om zich heen. Je belt 112, maar er wordt niet opgenomen. Uit pure wanhoop bel je bij de andere buren aan. Niemand doet open. Je zet het op een roepen en schreeuwen. Ergens gaat er een raam op een kiertje open. Je verveelde buurman vindt het allemaal wel meevallen en trekt zijn raam weer dicht. Ten einde raad bonk je overal op ramen en deuren, in de hoop dat er iemand gehoor zal geven aan je noodkreten. Het vuur breidt zich verder uit, als er niet snel hulp bij komt, zal de buurvrouw levend verbranden. Je roept bij de naaste buren door de brievenbus of ze dan alsjeblieft hun tuinslang naar buiten kunnen gooien. Geen gehoor. Dan heeft er even verderop iemand zat van je geblèr en buldert vanuit zijn raam dat je eens op moet houden met dat hysterische paniek zaaien. De overbuurvrouw schreeuwt inmiddels moord en brand. Het interesseert niemand. Alleen je moeder die tientallen kilometers verderop zit en je over de telefoon geruststelt dat je alles hebt gedaan wat je kan. Het is niet jouw schuld als je overbuurvrouw het niet overleeft.

Je kan het je nauwelijks voorstellen, dat zoiets kan gebeuren. Maar dit is precies waar ik de laatste maanden doorheen ga met ebola. En ik niet alleen, overigens, dat geldt voor miljoenen West-Afrikanen, artsen, verpleegkundigen, andere hulpverleners en een groeiend aantal instanties en internationale overheden. Maar misschien is het goed mijn persoonlijke gevoel over de situatie uit te leggen. Ik ga door een hel namelijk, en het moeilijkste is dat ik me daar constant voor moet verantwoorden. Ik ben een roepende in de woestijn. En af en toe gaat er ergens een raam open waar een bullebak uithangt om me te vertellen hoe onsterfelijk belachelijk ik mezelf maak. Ebola is voor veel mensen niet echt, blijkbaar. Het is een film die je aan en uit kan zetten. En omdat zij dat zo makkelijk kunnen, moet ik dat ook maar doen.

[...]

http://www.ginnymooy.nl/een-persoonlijke-noot-over-ebola-de-wanhoop-nabij/

Deze post delen

Zou het niet zo zijn dat er nu ook al besmette mensen in ons midden zijn?

Zou jij zelf zo ver gaan met voorzorgsmaatregelen het dagelijks leven in te duiken - bijvoorbeeld met handschoenen en masker - of niet?

Niet overdrijven .

In de auto stappen is nog gevaarlijker.

Deze post delen

Een mooie en handmatig in te stellen simulatie van de nieuwe besmettingen, genezingen en doden van verschillende besmettelijke ziektes, waaronder ebola, pokken, mazelen, griep, etc:

Het is duidelijk zichtbaar dat ebola niet snel verspreid, maar de gevolgen veel ernstiger zijn.

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/special/health/how-ebola-spreads/?clsrd

[ATTACH=CONFIG]13740[/ATTACH]

Deze post delen

Ook de tweede verpleger in de VS die Duncan heeft verzorgd is inmiddels positief op ebola getest. Het besmettingsgevaar is duidelijk serieuzer dan de CDC ons doet geloven.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ook-tweede-test-verpleger-vs-toont-ebola-aan~a3767590/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

nee hoor, helemaal niet.....:

http://www.zerohedge.com/news/2014-10-13/we-have-system-failure-cdc-chief-blasted-scapegoating-ebola-protocol-breach

Deze post delen

Is dat zo?

Gisteren op Twitter weer een dringende noodkreet van Ginny Mooij: heel fijn al dat gepraat in Nederland over logistieke hulp en voorlichting over hygiene, "MAAR ER ZIJN DOKTERS NODIG!!!"

VS heeft inmiddels in Liberia een noodhospitaal ingericht voor medisch personeel dat besmet is, om op die manier meer gezondheidszorg die kant op te trekken, maar dat schijnt nog niet erg veel effect te hebben. Las ik in een heftig verhaal over de Liberiaanse artsen die blijven proberen om hulp te bieden, maar ondertussen steeds verder uitgedund raken:

http://www.washingtonpost.com/world/africa/liberia-already-had-only-a-few-dozen-of-its-own-doctors-then-came-ebola/2014/10/11/dcf87c5c-50ac-11e4-aa5e-7153e466a02d_story.html

Nu, ja, dat is wat ik hoorde op de MSM, tussen de 40 en de 50, nou, als we zelf zo'n noodhospitaal moeten inrichten, zouden er daar ook een paar van nut kunnen zijn. Die kunnen daar dan ook blijven, zodat het besmettingsgevaar binnen de poorten blijft. En niet verspreid worden via besmettingen in ziekenhuizen, waar het personeel ook prive contacten heeft. Dit gebeurt nu in amerika, de gevolgen misschien niet te overzien............

Ach, de rillingen lopen toch over je lijf, door alles wat we er over horen en zien, wat is waar en wat is niet waar, ik ga er maar vanuit dat het super besmettelijk is, en dat er geen kruid tegen gewassen is.

Het zou een wonder zijn, als het hier niet kwam.................

Deze post delen

Dokters nodig?

De behandeling van Ebola is toch niet zo ingewikkeld?

Er is geen bekend medicijn en alleen melatonine en vloeistoffen die de uitdroging tegengaan helpen ietwat.

Het besmettingsgevaar is de grote uitdaging maard aarvoor hoef je geen dokter te zijn. Goede uitrusting (hazmat level 1), ontsmettingsdouche en geode procedures helpen daar.

Maar natuurlijk kan ik het volstrekt mis hebben, ik ben immers geen arts.

Deze post delen

Niet overdrijven .

In de auto stappen is nog gevaarlijker.

Ik zet een hypothese neer, daar is niks 'overdrijven' aan. Een hypothese is interessant om te onderzoeken en in dit geval ook relevant - ik vraag me dit gewoon af. Gezien je interesse in kansberekening: zou jij een manier weten hier een 'educated guess' over te doen?

Deze post delen

Wanneer krijg de prepshop de volledige hazmat level 1 pakken?

Als je die wil mag je altijd mailen, dan regelen we dat!

Deze post delen

Als je die wil mag je altijd mailen, dan regelen we dat!

Ik heb geen flauw idee wat zoiets kost dus of ik het wel wil, maar als ik er nu niet over nadenk is het daarna misschien te laat...

(want we weten nog steeds niet hoe dichtbij e.e.a. gaat komen)

Deze post delen

Ik heb geen flauw idee wat zoiets kost dus of ik het wel wil, maar als ik er nu niet over nadenk is het daarna misschien te laat...

(want we weten nog steeds niet hoe dichtbij e.e.a. gaat komen)

Welk type heb je precies gezien?

Want de Microchem 4000 is top of the line....

Je kunt nog wel deze versie nemen:

http://www.microgard.com/product8.asp?MYID=8 á 250 euro

Dan moet je er ook een zuurstof fles bij nemen alla duikfles...Zonder fles:1300 euro

En natuurlijk een volgelaats masker welke geschikt is : MSA Ultra Elite-PS-MaXX volgelaatsmasker a 360 euro

Maar kan allemaal! Wij regelen het wel voor je als je wil, maar zonder goede decon en protocol handhaving is het niet beter of slechter dan de Normale microchem 4000 met volgelaatsmasker.

Deze post delen

Ook de tweede verpleger in de VS die Duncan heeft verzorgd is inmiddels positief op ebola getest. Het besmettingsgevaar is duidelijk serieuzer dan de CDC ons doet geloven.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ook-tweede-test-verpleger-vs-toont-ebola-aan~a3767590/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Niet een tweede verpleger is besmet, maar de tweede test op de eerste verpleger is nogmaals positief.

• Leuk 1

Deze post delen

Niet een tweede verpleger is besmet, maar de tweede test op de eerste verpleger is nogmaals positief.

Sorry je hebt gelijk. Te snelle conclusie getrokken uit de kopregel.

Deze post delen

Welk type heb je precies gezien?

Want de Microchem 4000 is top of the line....

Je kunt nog wel deze versie nemen:

http://www.microgard.com/product8.asp?MYID=8 á 250 euro

Dan moet je er ook een zuurstof fles bij nemen alla duikfles...Zonder fles:1300 euro

En natuurlijk een volgelaats masker welke geschikt is : MSA Ultra Elite-PS-MaXX volgelaatsmasker a 360 euro

Maar kan allemaal! Wij regelen het wel voor je als je wil, maar zonder goede decon en protocol handhaving is het niet beter of slechter dan de Normale microchem 4000 met volgelaatsmasker.

bestaat er geen versie volledig gesloten maar zonder zuurstoffles , filter naar buiten of zoiets dergelijk en dan kan je voor je het uitrekt onder desinfecterende douche gaan staan

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...