Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Op twitter is het momenteel erg druk met reacties van Amerikanen die bezorgd zijn nadat het bekent is gemaakt dat er een verpleegster ebola heeft opgelopen van een liberiaan thomas Duncan die zij verzorgde met alle beschermmiddelen die zij vlgs protocol droeg.

Ze heeft overigens wel toegeven het protocol niet gevold te hebben ten aanzien van het uittrekken van de kleding. Laten we maar zeggen: even aan je neus peuteren omdat het jeukt.

Deze post delen

Zo min mogelijk contact maken met patiënt en voorwerpen, ook niet met het pak. Je moet dat pak ook ooit weer uittrekken.

Met het pak aan elk contact met je eigen huid vermijden.

Deze post delen

---+Zouden ze niet beter complete gaspakken dragen ( zg hazmat suits ) en voor ze die uitrekken onder de desinfecterende douche staan en dan pas uitrekken

zo zou ik ook graag werken kost alleen wat meer waarschijnlijk

Deze post delen

En hoeveel artsen en verplegers en ambulance en vliegtuig personeel kan effectief werken met zo'n pak aan en er mee omgaan ?

Het is allemaal een kwestie van centjes. Ten tijde van de kousde oorlog zat de schrik er goed in en waren er allerlei voorzorgmaatregelen.

Nu zijn de meeste (militaire) ziekenhuizen die voor bereid waren op rampen en dus ook voorzieningen hadden gesloopt en hebben we het over tropische ziekten etc. Een echte quarantaine afdeling voor een paar honderd patienten bestaat er volgens mij niet meer.

Deze post delen

En hoeveel fouten gaan medisch personeel nog meer maken, waardoor ze zelf geinfecteerd raken.

Ze zijn zich blijkbaar ook nog eens bewust van hun fouten, maar reageren daar vervolgens niet adequaat op.

Deze post delen

Gast lonely wolf
En hoeveel artsen en verplegers en ambulance en vliegtuig personeel kan effectief werken met zo'n pak aan en er mee omgaan ?

Het is allemaal een kwestie van centjes. Ten tijde van de kousde oorlog zat de schrik er goed in en waren er allerlei voorzorgmaatregelen.

Nu zijn de meeste (militaire) ziekenhuizen die voor bereid waren op rampen en dus ook voorzieningen hadden gesloopt en hebben we het over tropische ziekten etc. Een echte quarantaine afdeling voor een paar honderd patienten bestaat er volgens mij niet meer.

In zo'n geval kunnen ze sporthallen en scholen gaan gebruiken, echter deze zijn zo lek als een mandje zodat er weer een cordon rond gelegd moet worden, ik denk dat Keyser Suze hier wel het protocol voor weet!

Deze post delen

Zoals het DMO altijd graag mag zeggen als ze blunderen hier in Enschede: Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

De grootste fout in dergelijke situaties: Met Ebola besmette mensen in een gewoon ziekenhuis behandelen, gewone verpleging heeft geen idee hoe gevaarlijk en besmettelijk een dergelijke ziekte is, alles wat ze weten komt uit theorie boekjes en mogelijk een enkele training. Laten ze nu gewoon een eerlijk zijn, er is geen medicijn tegen Ebola. Het enigste wat men kan doen is de pijn verlichten. Dus waarom de schijn ophouden en duizenden mensen in gevaar brengen door te doen alsof je het wel kan genezen?

Deze post delen

wederom een toppuntje Nederlands beleid:

'Pas op met uitzetten zieke vreemdeling'

Zieke vreemdelingen mogen niet worden uitgewezen als niet onomstotelijk vaststaat dat ze in het land van herkomst een behandeling krijgen.

http://www.nu.nl/politiek/3901699/pas-met-uitzetten-zieke-vreemdeling.html

Dus als ik het goed begrijp dat als er een vluchteling hier in Nederland opduikt met iets als Ebola, dan mag hij niet retour afzender gestuurd worden, omdat ze in het land van herkomst geen behandeling kunnen krijgen. En dus blijven wij volgens de wet met Ebola-vluchtelingen zitten.

Deze post delen

De afgelopen tijd heb ik al een aantal keer de vraag voorbij zien komen hoe mensen getest worden (waarom dat niet sneller kan, waarom er op twee plekken getest wordt etc.). Er is niet één specifieke test voor Ebola (die weer afhankelijk zijn van het stadium van de ziekte (voor de liefhebber een aantal interessante termen (geen uitputtende lijst): Antigen-capture enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA), IgM ELISA, Polymerase chain reaction (PCR)), er worden verschillende testen gedaan en op basis hiervan wordt de meest logische conclusie getrokken.

Bovendien kosten een aantal van deze testen behoorlijk wat tijd (ter voorbeeld; zo wordt niet het hele bloed onderzocht, maar bruikbare delen van dit bloed). Het is nu eenmaal niet zo simpel en duidelijk als je in films ziet. Dit is dan ook de redenen dat er hier op twee plekken wordt gekeken naar het bloed - één in Nederland (het énige hiervoor geschikte laboratorium dat we hier hebben) en één in Duitsland.

In het geval met de beschermende kleding is denk ik niet het probleem dat er niet mee wordt geoefend (dit is namelijk wel het geval in de meeste ziekenhuizen, eens per zoveel jaar), maar dat deze oefeningen niet genoeg zijn. Het verplegen met een volledig pak aan is zo zwaar dat het niet langer dan een half uur mag worden gedaan, daarna mag je met (veel te weinig ervaring) een super besmettelijk pak uittrekken met je vermoeide kop. Deze mensen presteren onder gigantische druk (hállo mediacircus en begrijpelijke angst), en vaak zonder (toereikend) budget (enig idee hoe duur het is om al het medisch personeel in Nederland goed te laten oefenen) laten we dat niet vergeten.

Dit betekend overigens niet dat ik het eens ben met de manier waarop er voorlichting wordt gegeven aan huisartsen, ziekenhuizen, of de halfslachtige protocollen die er liggen, evenals de mate van oefening. Het enige dat ik wil proberen te zeggen, is dat de zaak genuanceerder is dan 'ze zijn goed of slecht bezig'. Wat betref de laksheid in Nederland, sluit ik me helemaal aan bij de sublieme brief van ons forum orakel.

. Het enigste wat men kan doen is de pijn verlichten. Dus waarom de schijn ophouden en duizenden mensen in gevaar brengen door te doen alsof je het wel kan genezen?

Het verlichten van de pijn is niet het enige dat voor de patiënt wordt gedaan - sterker nog hebben volgens mij alle in Amerika en Europa vastgestelde gevallen een behandeling met (experimenteel) medicijn gekregen. Daarnaast (of eigenlijk, op de eerste plek) wordt er geprobeerd het lichaam in zo'n goed mogelijke staat te houden met, intraveneuze vloeistoffen (o.a. voor het aanvullen van elektrolyten), zuurstofgehaltes en bloeddruk worden op peil gehouden en andere infecties worden zo goed mogelijk behandeld. Kortom, medicijn of niet, deze mensen krijgen een intensieve behandeling.

Ik zou er misschien wel juist voor pleiten om mensen die hier als vluchteling zijn en ziek worden hier te behandelen, in plaats van terug te vliegen. Verplaatsen van patiënten brengt ook de nodige besmettingsrisico's met zich mee. Euthanasie om Nederland te beschermen is wel heel rigoureus (het zijn wél mensen waar je het over hebt - en dan, wie ruimt de lichamen op?) - helemaal met de genoemde overlevingskansen.

Over deze overlevingskansen heb ik dan wel weer hele grote vragen. Naar mijn weten worden deze namelijk op het moment gebaseerd op de hoeveelheid besmette personen en overleden personen. Wat dus áltijd een veel hogere kans laat zien dan de werkelijkheid is (ter verduidelijking, het eerste geval zou dan het verschil tussen 0% en 100% kunnen maken) en in het geval van een exponentiële groei, zullen er vandaag altijd meer zieken zijn dan doden.

• Leuk 1

Deze post delen

Het verlichten van de pijn is niet het enige dat voor de patiënt wordt gedaan - sterker nog hebben volgens mij alle in Amerika en Europa vastgestelde gevallen een behandeling met (experimenteel) medicijn gekregen. Daarnaast (of eigenlijk, op de eerste plek) wordt er geprobeerd het lichaam in zo'n goed mogelijke staat te houden met, intraveneuze vloeistoffen (o.a. voor het aanvullen van elektrolyten), zuurstofgehaltes en bloeddruk worden op peil gehouden en andere infecties worden zo goed mogelijk behandeld. Kortom, medicijn of niet, deze mensen krijgen een intensieve behandeling.

Ik zou er misschien wel juist voor pleiten om mensen die hier als vluchteling zijn en ziek worden hier te behandelen, in plaats van terug te vliegen. Verplaatsen van patiënten brengt ook de nodige besmettingsrisico's met zich mee. Euthanasie om Nederland te beschermen is wel heel rigoureus (het zijn wél mensen waar je het over hebt - en dan, wie ruimt de lichamen op?) - helemaal met de genoemde overlevingskansen.

Over deze overlevingskansen heb ik dan wel weer hele grote vragen. Naar mijn weten worden deze namelijk op het moment gebaseerd op de hoeveelheid besmette personen en overleden personen. Wat dus áltijd een veel hogere kans laat zien dan de werkelijkheid is (ter verduidelijking, het eerste geval zou dan het verschil tussen 0% en 100% kunnen maken) en in het geval van een exponentiële groei, zullen er vandaag altijd meer zieken zijn dan doden.

Voor zover ik weet is dat experimentele medicijn gewoon een fabeltje, ze hebben nog steeds niet kunnen aantonen dat het daadwerkelijk werkt. Ja, ze hebben het medicijn aan enkele Ebola patienten gegeven en enkele patienten hebben Ebola overleefd, maar er zijn ook patienten die het niet hebben overleefd. Vreemd genoeg hoor je bij de berichten van de Ebola patienten die zijn overleden nooit of ook zij het medicijn hebben gekregen. Ebola is niet altijd dodelijk volgens de cijfers zou 30 tot 40% van de besmette mensen het overleven. Dat een Ebola patient betere kansen op overleven heeft in westerse ziekenhuizen vanwege de betere zorg en hygiene, dat zou best kunnen, maar is het noodzakelijk om Ebola dan in westerse landen te gaan behandelen en daarbij de levens van de bevolking in die landen op het spel zetten??? Nou, ik vind het een te groot risico. Ik vind het belangrijk dat deze ziekte onder controle komt om levens te redden, maar niet door meer levens op het spel te zetten.

Stuur gerust medisch materiaal en geld die kant op, ik vind het zelfs goed als er vrijwillige dokters en verpleging heen gaat (maar op eigen risico, raak je besmet, dan blijf je daar). Maar mensen die hier heen vluchten in hoop om genezen te worden door een medicijn die nog niet eens bewezen is... Die moeten in mijn ogen meteen retour afzender gestuurd worden!

Zodra het bekend wordt dat men je niet terug mag sturen naar het land van herkomst en dat wij zogenaamd het "wonder" medicijn zouden hebben dan kan je er gewoon op wachten dat besmette mensen proberen hier heen te vluchten met alle gevolgen van dien.

- Onbekend hoelang ze besmet zijn.

- Onbekend hoelang ze in Nederland al zijn.

- Onbekend hoe ze het land binnen zijn gekomen.

- Onbekend met hoeveel mensen ze contact hebben gehad.

- Ze spreken de taal niet, dus hoe moeten ze verstaanbaar maken dat ze besmet zijn?

- Waar zouden wij ze moeten opvangen??

Terugsturen is inderdaad geen optie, we moeten voorkomen dat ze hier kunnen/willen komen en dat doen we niet door berichten van een wondermedicijn wereldwijd te publiceren of te zeggen dat wij geen zieke vluchtelingen uitzetten.

Deze post delen

Er is vast wel ergens een bijna zo goed als verlaten kazerne, inrichten als noodhospitaal, en daar alle ebola patienten naar toe.

Veel meer als symtoom behandeling kan er niet gedaan worden, er zijn al genoeg vrijwillers die naar die landen willen, die kunnen in Nederland ingezet worden, zonder dat ze naar huis kunnen, om anderen te besmetten.

Er zit meestal al een hek rond, leger materiaal aanwezig, en zo worden de ziekenhuizen geen bronnen van besmetting !

Ze kunnen ook heel snel een grote hal inrichten voor asielzoekers, dus het moet mogelijk zijn, om dit ook te realiseren.

IK ZEG: DOEN, EN WEL NU !

Deze post delen

Voor zover ik weet is dat experimentele medicijn gewoon een fabeltje, ze hebben nog steeds niet kunnen aantonen dat het daadwerkelijk werkt. Ja, ze hebben het medicijn aan enkele Ebola patienten gegeven en enkele patienten hebben Ebola overleefd, maar er zijn ook patienten die het niet hebben overleefd. Vreemd genoeg hoor je bij de berichten van de Ebola patienten die zijn overleden nooit of ook zij het medicijn hebben gekregen.

Dat is meestal zo met een experimenteel medicijn (als het zou werken zou het niet meer experimenteel zijn). Zowel die Ducan in Dallas als die Spaanse missionaris hebben bij mijn weten een dusdanig medicijn gekregen en hebben het niet overleefd. Ik heb eigenlijk nog niemand over een wondermiddel gehoord (behalve dan een of andere mafketel met gezegend water), zelfs het nieuws is over dit onderwerp voorzichtig, bij elke overlevende tot dusver, heeft bij gestaan dat ze niet kunnen zeggen of het medicijn aan het herstel heeft bijgedragen.

Ik vraag me af of er op dit moment al sprake is van mensen uit die gebieden die hierheen reizen opzoek naar hulp. Wellicht een handje vol die het kunnen betalen. Het artikel van nu.nl ging overigens over vluchtelingen in het algemeen en ernstige ziekten (dus niet alleen Ebola).

Ik vind het belangrijk dat deze ziekte onder controle komt om levens te redden, maar niet door meer levens op het spel te zetten.

Daar ben ik het helemaal mee eens en dat gaat naar mijn idee het beste om op de eerste plek om het bij de bron aan te pakken. Betere screening, adequater handelen (bijvoorbeeld op vliegvelden, in ziekenhuizen, huisartsenposten) - en vooral meer mensen die hun boerenverstand gebruiken. Dus niet met het OV naar het drukste ziekenhuis in de stad de eerste hulp binnenstappen.

Deze post delen

Ik geloof dat er allang een goed werkend medicijn is. Alleen wordt deze nog niet beschikbaar gesteld. Of misschien wel beschikbaar gesteld, maar alleen aan een select groepje. Er zijn er goede berichten over bloedtransfusies, gefabriceerd met de juiste antilichamen uit het bloed van ebola survivors.

Het lijkt erop dat de grote pharmaceuten politieke spelletjes spelen over wie mag cashen met welk probeerseltje en wie met een echt medicijn. Ondertussen is het handig natuurlijk, dat er meer besmettingen volgen, paniek is goed voor de verkoopcijfers. De aandelen van een selecte groep pharmaceuten zijn al in de lucht geschoten.

In de uitzending van Alex Jones gaat David Night daar dieper op in: https://www.youtube.com/watch?v=_1DmQYKawqI

De hele uitzending is interessant en gaat over ebola, waar hij het heeft over bloedtransfusies ongeveer vanaf 56 minuten.

Deze post delen

Ik vraag me af of er op dit moment al sprake is van mensen uit die gebieden die hierheen reizen opzoek naar hulp. Wellicht een handje vol die het kunnen betalen. Het artikel van nu.nl ging overigens over vluchtelingen in het algemeen en ernstige ziekten (dus niet alleen Ebola).

Daar ben ik het helemaal mee eens en dat gaat naar mijn idee het beste om op de eerste plek om het bij de bron aan te pakken. Betere screening, adequater handelen (bijvoorbeeld op vliegvelden, in ziekenhuizen, huisartsenposten) - en vooral meer mensen die hun boerenverstand gebruiken. Dus niet met het OV naar het drukste ziekenhuis in de stad de eerste hulp binnenstappen.

precies, wat ik dus bedoel. Door de combinatie van de artikelen over dat wonder medicijn en dan berichten over dat je niet wordt uitgezet als je ernstig ziek bent en niet de hulp krijgt die je nodig hebt in je eigen land, wordt Nederland het heilige land voor elke vluchteling. Het zou me niets verbazen als enkele van de wanhopige gevallen zich express zouden laten besmetten met een ziekte, de mensen die illegaal naar Nederland komen zullen onderduiken en echt niet naar een huisartsenpost gaan als ze dat uberhaupt kennen.

Deze post delen

http://mobile.nytimes.com/2014/10/13/us/texas-health-worker-tests-positive-for-ebola.html

Verpleegkundige in Dallas besmet. Hoezo wij hoeven ons geen zorgen te maken? Een heel pak aantrekken is kennelijk nog onvoldoende.

En dát vind ik het meest onrustbarende: dat je zo'n beschermend pak aanhebt en toch besmet raakt. Ebola is bloedlink, ook voor ons.

Deze post delen

Officials believe the woman’s pet dog was inside the apartment, but was doing fine.

Vraag me af of men zeker weet dat een hond symptomen moet hebben voordat hij het virus kan overdragen, want het lijkt erop dat ze er nu zo over denken.

Deze post delen

Vraag me af of men zeker weet dat een hond symptomen moet hebben voordat hij het virus kan overdragen, want het lijkt erop dat ze er nu zo over denken.

Ze weten helemaal niet zeker of honden het virus kunnen dragen en als ze het dragen of ze het überhaupt over kunnen brengen.

Deze post delen

Honden kunnen het blijkbaar wel krijgen en overbrengen. Of ze er ook ziek van worden is mij niet helemaal duidelijk. Dus, als je het geld ervoor wilt uitgeven, zou je een hond kunnen testen op ebola en 'm ondertussen in quarantaine houden. Voor 1 hond zou je dat kunnen doen, maar als het uit de hand gaat lopen zullen ze waarschijnlijk massaal honden gaan afmaken als besmettingsbron. Je moet er niet aan denken maar het is wel een logische stap als mensen in paniek raken en stoppen met nadenken.

Ik ben gek op m'n katten, ze zijn zelfs verzekerd tegen ziektekosten tot 3000 euro per kat per jaar. Ik ga er best ver in om te zorgen dat ze gezond blijven en blij zijn. Maar mensen blijven toch belangrijker.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...