Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Inderdaad ik las het ook net. Bravo voor de directeur van het IMS die zo'n beslissing durft nemen!

Helaas:

Tja, wat als die kinderen straks plots wél koorts maken? En ik zou eigenlijk wel willen weten op welke school ze nu zitten...

Ik dacht Stella Maris Borgerhout

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waarom is de voorbereiding belabberd?

Is het arrogantie?

Geld gebrek?

Het niet klaar hebben liggen van een dergelijk rampenplan.

Word er niet samen gewerkt?

Weten ze niet hoe ze het aan moeten pakken?

Of is de coördinatie ervan der mate groot en moeilijk dat het tijd nodig heeft?

Misschien kan @Keyser Suze ons hier een antwoord opgeven?

Neem jij overigens extra voorzorgsmaatregelen in je praktijk?

Ik leg deze vraag even naast mij neer. Ik hoop dat je voldoende antwoorden kunt lezen in mijn uitgebreide epistel enkele posts hiervoor.

Waarom is de voorbereiding belabberd?

Is het arrogantie?

Geld gebrek?

Het niet klaar hebben liggen van een dergelijk rampenplan.

Word er niet samen gewerkt?

Weten ze niet hoe ze het aan moeten pakken?

Of is de coördinatie ervan der mate groot en moeilijk dat het tijd nodig heeft?

Misschien kan @Keyser Suze ons hier een antwoord opgeven?

Neem jij overigens extra voorzorgsmaatregelen in je praktijk?

in het kort: veel bureaucratie, te veel regels, te veel topfuncties, te veel managementlagen, te veel bemoeienis van te veel instanties (niemand is meer echt verantwoordelijk), slecht onderwijs, te veel overheidsbemoeienis, incompetentie, te veel afschuiven van verantwoordelijkheden, te veel verkeerde mensen op de verkeerde plekken, mensen te veel bezorgd over hun eigen positie en carrière, en veel meer van die typische dingen die je in alle ontwikkelingslanden ziet......

@Keyser Suze

Een prachtig epistel. Je strijkt ze net voldoende tegen de haren in, zodat ze dit niet naast zich neer kunnen leggen. Ik hoop dat je terloops ook hebt laten vallen, dat deze brief verder rondgestuurd gaat worden, indien je geen of een hele slechte respons krijgt.

Ergens is het natuurlijk van de zotte, dat een gewoon huisarts hierop moet aandringen. Alleen het voorbeeld in Amerika moet hier de alarmbellen al moeten doen afgaan. Trouwens, we hebben in Nederland ook al een voorbeeld van falend beleidt: Een man in Alkmaar werd voor uren buiten gezet, omdat hij mogelijk besmet was met Ebola. Men wilde daarmee hun quarantainekamer niet besmetten. Dan ben je nog eens lekker bezig, dat wekt vertrouwen voor als het mis gaat.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

En @Nonkel Jones, jouw opmerking dat je de kracht van een schrijven pas kunt beoordelen na de reactie, raakt kant nog wal. Dit schrijven van Keyser is zondermeer krachtig en goed, uit de reactie zal blijken of de geadresseerden ook over voldoende kwaliteit en daadkracht beschikken om de aangehaalde feiten te ontkrachten of er serieus mee aan het werk te gaan.

Keyser heeft een punt, als hij zegt dat besmetting van alle kanten kan komen, ingevlogen, hier opgepikt en verspreidt en als terroristische daad verspreidt. We hebben het wel over terroristen die zich opzettelijk besmetten, maar wat denk je als ze besmette materialen meenemen en bijvoorbeeld in Hoog Catherijne een spoor van besmetting achterlaten? Natuurlijk is het allemaal als dit, als dat. Daar moeten we ons ook niet door laten gek maken, maar zorg dan in ieder geval dat de huisartsen en ziekenhuizen voorbereidt zijn op hun taak. Dat is alles wat Keyser probeert te bewerkstelligen.

Het is net als met de dijken. Zeggen dat de dijken wel voldoende sterk zijn en dat er allerlei materiaal klaar ligt om de dijken te verzwaren, heeft op het moment dat er storm met springtij losbarst, nul en generlei waarde. Als de kruinen van de dijken wordt geslagen door de waterwolf, ben je te laat met dijkverzwaring of verhoging. En we zien een storm aankomen. Hoe lang wil je nog wachten?

Charlie

• Leuk 3

Hulde voor jouw brief @Keyser Suze , maar zou het niet veel meer impact hebben dat jij dit in een verkorte variant in de Telegraaf laat verschijnen?

Daarmee bereik je een miljoenenpubliek, en mensen vertrouwen een huisarts zonder meer.

Dan is jouw opsec wel naar de Filistijnen, maar je doet jouw status als orakel wel eer aan...

• Leuk 1
in het kort: veel bureaucratie, te veel regels, te veel topfuncties, te veel managementlagen, te veel bemoeienis van te veel instanties (niemand is meer echt verantwoordelijk), slecht onderwijs, te veel overheidsbemoeienis, incompetentie, te veel afschuiven van verantwoordelijkheden, te veel verkeerde mensen op de verkeerde plekken, mensen te veel bezorgd over hun eigen positie en carrière, en veel meer van die typische dingen die je in alle ontwikkelingslanden ziet......

Mijn ervaring is dat de mensen die zich bezig houden met de meer bestuurlijke zaken / taken in de gezondheidszorg, echte vergadertijgers zijn. Die graag een nette blouse, jasje, dasje dragen. En vooral graag zichzelf horen zeggen dat ze in commissie Zus en Zo zitten. En overleg hebben met de andere directeur of clusterhoofd.

Excuses als dit eerder behandeld is; is heb slechts de laatste paar pagina's van dit draadje gelezen. :(

Begraafteams eboladoden staken

Dat ze staken lijkt me niet bevorderlijk voor de volksgezondheid; jammer dat alles in de wereld weer om geld moet draaien.

Is begraven wel de meest veilige oplossing trouwens?

Ik kan me voorstellen dat een lichaam in ontbinding de grond en de diertjes die daarin leven kan besmetten of zie ik dat verkeerd?

Groeten,

QF

Excuses als dit eerder behandeld is; is heb slechts de laatste paar pagina's van dit draadje gelezen. :(

Dat ze staken lijkt me niet bevorderlijk voor de volksgezondheid; jammer dat alles in de wereld weer om geld moet draaien.

Is begraven wel de meest veilige oplossing trouwens?

Ik kan me voorstellen dat een lichaam in ontbinding de grond en de diertjes die daarin leven kan besmetten of zie ik dat verkeerd?

Groeten,

QF

Het lijkt mij veiliger als ze gecremeerd worden, maar ik kan het mis hebben. Misschien weet iemand anders wat je het beste kunt doen met een besmet ebola-lijk.

Mogelijk is Ebola ook airborne!!!

Ebolavirus is aangetroffen in alveoli van experimenteel besmette apen en in longweefsel van patiënten. Onder omstandigheden waarbij infectieus materiaal in een aerosol kan worden verspreid, zoals tijdens bepaalde medische procedures en bewerkingen in het laboratorium, is het gevaar van aerogene transmissie zeer reëel.

BRON

Het lijkt mij veiliger als ze gecremeerd worden, maar ik kan het mis hebben. Misschien weet iemand anders wat je het beste kunt doen met een besmet ebola-lijk.

Zou best kunnen, maar er is in veel van die landen een chronisch tekort aan brandhout en om een lijk te verbranden is veel hout nodig.

@KeyserSuze Chapeau voor een uitstekende brief. Hoop dat er wat mee gedaan wordt.

Een vraag: ik kreeg onlangs weer mijn uitnodiging voor de jaarlijkse griepprik en dat deed me denken: Hoe gaat men straks onderscheid maken tussen gewone griep en ebola? Enig idee?

Durf je nog wel in een wachtkamer te gaan zitten dan ?

Het word tijd dat iedereen zich eens gaat realiseren, dat vanaf het nu, zorgvuldig moet worden omgegaan met drukke plaatsen, zoals stations, feesten, evenementen, ziekenhuizen, wachtkamers bij bv huisartsen (sorry KS) enz.

Je kunt gewoon niet meer er vanuit gaan, dat het nog veilig is overal.

Wanneer je niet perse op zulke plaatsen moet zijn, doe het dan niet.

Ik weet het, het klinkt een beetje paranoia, maar was het maar paranoia van mij, dan is er maar 1 gek in Nederland, en kan de rest om mij lachen.

Helaas zijn er steeds meer feiten, die de andere kant belichten.

Tja, wat als die kinderen straks plots wél koorts maken? En ik zou eigenlijk wel willen weten op welke school ze nu zitten...

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan: ''Iemand is pas besmettelijk als hij symptomen van de ziekte vertoont en deze kinderen hadden geen koorts. Ze lijken kerngezond." ?

• Admin
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan: ''Iemand is pas besmettelijk als hij symptomen van de ziekte vertoont en deze kinderen hadden geen koorts. Ze lijken kerngezond." ?

Niks is moeilijk te begrijpen, maar een kind kan ook koorts krijgen TERWIJL het op school zit.

Daarnaast zijn er ook al bronnen aangehaald waarin staat dat hoge koorts niet altijd aanwezig is bij Ebola.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...