Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Een aantal vragen,

1. is ebola dan pas besmettelijk als je symptomen hebt? of ook in de dagen daarvoor al?

2. als iemand met ebola in de wachtkamer van de huisarts zit is dan de hele wachtkamer de pineut of enkel de personen die de patient recht in het gezicht hoest? En hoe zit met het snot aan een deurklink?

3. Kan het imuumsysteem van een gezond mens een lichte dosis ebola aan?

4. Heb ik iets aan goede (FPP3) stofkapjes of moet ik mezelf in plastic wikkelen wil ik iets bereiken?

5. welke beesten kunnen drager zijn.

1. zover de informatie nu beschikbaar is, pas als je symptomen hebt.

2. alles mogelijk, de overlevingsduur van ebola is kort buiten de host, maar in een wachtkamer is de overdracht ook kort. (zoals je noemde deurklink) als iemand hoest, hoeft dat niet direct in je gezicht te zijn. Als iemand niest al helemaal niet. De kracht erachter is zo groot, dat een hand voor je mond zeker niet alles tegen houdt. Een onderzoek naar niezen in de auto, heeft aangetoond, dat zelfs met hand voor de mond, de voorruit onder de bacillen zat.

3. gezonde mensen hebben een beter imuunsysteem, en zullen dus een grotere kans tot overleven hebben. Ook niet gezonde mensen hebben overlevingskans, dus sommige mensen zijn nu een maal uitgerust met een beter immuunsysteem.

4. daar heb ik nou geen verstand van, maar zover ik begrepen heb moet je die FPP3 hebben, en je hele gezicht afdekken, en je handen, kortom het hele lichaam moet afgesloten zijn van de omgeving.

5. vleermuizen, apen. Maar ja in afrika in die landen zijn er minder honden en katten. Volgens mij is daar te weinig info over bekend, of geven ze het niet.

Dat is de info tot zover ik heb het gelezen allemaal.

Mijn vraag zitten meer in de hoek.... hoe besmettelijk is ebola nu eigenlijk? Is de aanraking van een bezwete hand al voldoende? Of is die kans nog heel klein? En vanaf welk symptoom is het dan besmettelijk en is dat meteen, of pas een uur of paar uur later, of misschien zelfs eerder. En hoe komen ze aan deze informatie.

Hoe overleeft ebola in water? helpt water koken? helpt een waterfilter? (denk het eerste wel, en het laatste niet)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Een aantal vragen,

1. is ebola dan pas besmettelijk als je symptomen hebt? of ook in de dagen daarvoor al?

2. als iemand met ebola in de wachtkamer van de huisarts zit is dan de hele wachtkamer de pineut of enkel de personen die de patient recht in het gezicht hoest? En hoe zit met het snot aan een deurklink?

3. Kan het imuumsysteem van een gezond mens een lichte dosis ebola aan?

4. Heb ik iets aan goede (FPP3) stofkapjes of moet ik mezelf in plastic wikkelen wil ik iets bereiken?

5. welke beesten kunnen drager zijn.

Na (weer) lang te hebben meegelezen, heb ik besloten hier weer even in te haken,

1. Het wordt aangenomen dat iemand niet besmettelijk is voordat de eerste symptomen zichtbaar zijn. Dit neemt twee problemen met zich mee, voordat iemand symptomen heeft is het lastig te onderzoeken of je besmettelijk bent voor een ander én het volgende probleem, de symptomen zijn a-specifiek en lijken dus erg op je doorsnee griepje of verkoudheid.

2. Er zijn (vooral in de jaren '80) veel onderzoeken gedaan naar de besmettelijkheid van Ebola. Nu is Ebola een behoorlijk sterk virus dat zich weet te overleven onder extreme omstandigheden buiten zijn of haar gastheer. Dit maakt dat er niet alleen een waarschuwing ligt voor de professionals die de zieken verplegen, maar ook voor de gene die daarna de (wacht)kamer schoon maakt.

3. Wat versta je onder een lichte dosis? Zelfs in vaccin vorm, kunnen (gezonde!) mensen symptomen krijgen. Er is overigens geen algemeen vaccin voor Ebola. En hoe wil je een lichte dosis Ebola oplopen? Wat ik al zei, kan je zelfs ziek worden wanneer je de ziekenkamers poets (zelfs dágen nadat de patiënt is overleden/vervoerd).

4. Qua bescherming ben ik iets minder thuis en kan ik alleen de richtlijnen omschreven in de erg nuttige PDF van het CDC (van lang voordat het nodig was een uiterlijke schijn om te houden, omdat de poep inmiddels voor de ventilator is komen te liggen). Hierin worden volledige bescherming (zelfs voor de poetsdames en heren) met dubbele lagen aangeraden. Dus dubbele kleding, dubbele bescherming en in ieder geval een masker. Ook worden er in de PDF vervanging geopperd voor wanneer, bijvoorbeeld je handschoenen op zijn.

5. Er zijn in Nederland (nog) geen dieren die Ebola dragen. In Afrika zijn er hordes dieren die dit virus dragen (zonder er zelf van ziek te worden), zoals chimpansees, gorilla's, vleermuizen, apen, antilopen en stekelvarkens.

• Leuk 2

Deze post delen

Of dit echt zo is valt te betwijfelen meer ben er van overtuigd dat de medische werking van cannabis zwaar onderschat wordt.

Deze post delen

En zo kan het zich dus vrij makkelijk verspreiden onder het mom 'zal wel een griepje zijn'.

Kun je nagaan hoe het in Afrika gaat.

Daar sturen ze Ebola patiënten weg omdat ze geen plaatst hebben.

Deze gaan dan weer terug naar de 1kamerwoning waar oma,moeder en 6kinderen wonen.

Vreemd dat er daar officieel nog maar ruim 3000doden zijn!

Deze post delen

Eerste ebola-geval in Verenigde Staten vastgesteld

[admin] Let op @prepper053 en anderen: Copy/paste van heel artikel vanwege copyright NADRUKKELIJK NIET TOEGESTAAN. Kan ons (veel) geld gaan kosten. Zie forum regels. Altijd max 1 alinea + bron.

Deze post delen

Proof Of US Plan To Kill 90% Of World Population With Airborne Ebola?

Tuesday, September 30, 2014 6:35

Read it Will Be Removed: Proof Bill Gates is Linked to Ebola as it Hits Dallas, Texas! Global Depopulation Now in the Thrust as Funerals Homes and Hospitals Prepare for the Masses! (Life-Altering Video)

Tuesday, September 30, 2014 17:15

Ebola in America – The Deadly Implications

Wednesday, October 1, 2014 5:07

CDC Ebola Bombshell: “We Are All Connected By The Air We Breathe” – Dallas, Ground Zero – Time Line of Expected Spread

Wednesday, October 1, 2014 7:13

Deze post delen

Detail:

De man met ebola in Dallas is in eerste instantie met antibiotica weer naar huis gestuurd. Ging dus niet helemaal goed.

Dallas Hospital Initially Let Ebola Patient Go With Drugs

yup, die man heeft dus nog vrolijk 2 dagen mensen kunnen besmetten zonder dat iemand ook maar iets deed. de alarmbellen hadden al in eerste instantie gelijk moeten rinkelen....

Deze post delen

yup, die man heeft dus nog vrolijk 2 dagen mensen kunnen besmetten zonder dat iemand ook maar iets deed. de alarmbellen hadden al in eerste instantie gelijk moeten rinkelen....

Juist ik ben dus heel erg benieuwd hoeveel ebola we over 3,6,9 en 30 weken hebben...

Men doet alsof de ontwikkelde wereld 'schoner' is dan dat daarom eea. wel goed zal gaan, ik ben bang dat die arrogantie ons de kop kost.

Juist in onze maatschappij kunnen mensen vrij en snel reizen, iets wat in Africa hoogstwaarschijnlijk fors minder is..

Deze post delen

[admin] Let op @prepper053 en anderen: Copy/paste van heel artikel vanwege copyright NADRUKKELIJK NIET TOEGESTAAN. Kan ons (veel) geld gaan kosten. Zie forum regels. Altijd max 1 alinea + bron.

Mijn excuses, Dr.Prepper , ik was niet op de hoogte van die wet/regel. ik heb mijn bericht al aangepast en een aantal stukken van het artikel verwijderd en de bron er onder geplaatst.

Deze post delen

Ebolapatiënt Texas had contact met kinderen

Ook enkele kinderen hebben contact gehad met een man die in de VS besmet blijkt te zijn met ebola. Dit zei de gouverneur van Texas, Rick Perry, woensdag. Hij beklemtoonde daarbij dat hij er alle vertrouwen in heeft dat ebola zich er niet verder verspreidt. Vijf kinderen worden in de gaten gehouden en ruim tien volwassenen letten op hun eigen gezondheid met het oog op mogelijke tekenen van het virus. Geen van hen ligt in quarantaine volgens de autoriteiten van de gemeente Dallas.

Deze post delen

@vheeswijk in één van jouw links kwam ik deze quote tegen: “Society has no business to permit degenerates to reproduce their kind” Theodore Roosevelt.

Ik ben geen nazi fascistoïde racist, maar ik vraag me vaak af of het gezond is om de mens maar ongebreideld voort te laten planten. Inclusief allerlei genetische defecten. Valt helemaal buiten het draadje. .... Dat wel. ...

Deze post delen

Mijn excuses, Dr.Prepper , ik was niet op de hoogte van die wet/regel. ik heb mijn bericht al aangepast en een aantal stukken van het artikel verwijderd en de bron er onder geplaatst.

Top, dank je wel!

Jij ook Stuudje. [wisenose modus on] En jij weet het wel, want ik heb je er eerder op aangesproken. Bovendien is een titel erbij ook wel handig, want de url wordt vaak ingekort.

TIP: Een stuk in je eigen woorden samenvatten mag zou lang zijn als je zelf wilt! Maar als je gaat quoten: Max 1 alinea.

Deze post delen

@vheeswijk

Ik ben geen nazi fascistoïde racist, maar ik vraag me vaak af of het gezond is om de mens maar ongebreideld voort te laten planten. Inclusief allerlei genetische defecten. Valt helemaal buiten het draadje. .... Dat wel. ...

Volgens mij is dat helemaal geen ongezonde vraag. Denk dat dat de keerzijde is van de huidige medische kennis en mogelijkheden. Waar bepaalde afwijkingen vroeger tot de dood geleid zouden hebben voordat men zich kond voortplanten, wordt men nu in leven gehouden door operaties en medicatie en geeft men mogelijk genetische defecten door aan het nageslacht.

Overigens las ik ook ergens in dit topic dat een ziekte als Ebola zorgt voor een soort survival of the fittest, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Is het niet ergens in Ierland of zo, dat er ooit een plaag was waar mensen bij bosjes stierven, maar daar velen immuun bleken te zijn? Nu is daar juist een enorm lage levensverwachting, omdat het juist een genetisch defect was dat er voor zorgde dat ze die plaag toen overleefden, en die zelfde afwijking er voor zorgt dat velen nu de 60 niet eens halen.

Deze post delen

Juist ik ben dus heel erg benieuwd hoeveel ebola we over 3,6,9 en 30 weken hebben...

Men doet alsof de ontwikkelde wereld 'schoner' is dan dat daarom eea. wel goed zal gaan, ik ben bang dat die arrogantie ons de kop kost.

Juist in onze maatschappij kunnen mensen vrij en snel reizen, iets wat in Africa hoogstwaarschijnlijk fors minder is..

Net als hier in Nederland, vooral de regel in het volgende artikel http://www.nu.nl/binnenland/3891434/nederlandse-tropenartsen-niet-met-ebola-besmet.html

"Na een periode van ruim twee weken in vrijwillige quarantaine kunnen wij melden dat onze tropenartsen definitief niet besmet zijn met het gevreesde ebola-virus"

Ehm was het niet drie weken? Of hadden ze zich daar ook al een week afgezonderd? (kan me niet herineren dat ze dat hebben gedaan, ze zijn gelijk hierheen gehaald, binnen 2 of 3 dagen geloof ik)

Deze post delen

Die vlieger gaat wel voor meer zaken op. Sikkelziekte is hier een voorbeeld van. Degene die de variant met de klachten heeft (erfelijk belast door beide ouders) is 'immuun' voor malaria. Klinkt wel tof, maar de ziekte heeft ook wel veel ongezonde neveneffecten.

Genetische defecten hebben wel vaker een bijzonder voordeel, maar zijn in de regel een defect (i.a.w. niet goed).

• Leuk 1

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Die 2 Nederlandse artsen die uit quarantaine zijn zitten nu aan tafel bij rtl late night.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...