Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

UN Secretary-General Ban Ki-moon says number of cases is doubling every three weeks

Ja, men begint het nu serieus te nemen. Ook de CDC voorziet bij een worst case scenario iets van 5 miljoen doden. Aldus Russia Today.

Maar volgens mij is een worst case scenario, het scenario dat het virus overslaat naar andere continenten.

En wat de mogelijkheden van overslaan betreft:

"If the epidemic continues at this growth rate and produces more and more cases, obviously the probably increases with time," Alessandro Vespignani told the Washington Post.

Vespignani is a Northeastern University professor who is modeling the likelihood of Ebola spreading to the United States. "That means that in October, it would be 20 percent or more, and then it will grow. The probability is increasing."

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wordt de mogelijkheid dat Ebola aerosol kan zijn, nu eindelijk aanvaardt?

Ooit van CIDRAP gehoord? Dat staat voor Center for Infectious Disease Research and Policy. Zij trekken u openlijk de stelling in twijfel dat Ebola niet aerosol is en raden aan alle hulpverleners in de Ebola gebieden uit te rusten met ademhalingstoestellen (i.p.v. gezichtsmaskers).

Zij zeggen:

We believe there is scientific and epidemiologic evidence that Ebola virus has the potential to be transmitted via infectious aerosol particles both near and at a distance from infected patients, which means that healthcare workers should be wearing respirators, not facemasks.

Goh-goh, nou-nou, poe-poe, was het nu zo moeilijk om dat te concluderen of te bevroeden?

Een interessant artikel, dat dieper ingaat op de overleving van het virus buiten een gastheer en de mogelijkheden van aerosol besmetting.

Deze post delen

Heel indrukwekkend verhaal van Cokie van der Velde.

Ze vliegt voor Artsen zonder Grenzen naar Liberia om daar te helpen.

http://www.bbc.com/news/magazine-29245149 (in het engels)

Ze geeft een uitgebreide beschrijving van de omstandigheden en wat ze doen.

Dat is grotendeels bekend, maar toch weer bijzonder om te lezen - even geen vertaling

En ze vertelt over haar persoonlijke motieven en omstandigheden - paar hoofdpunten samengevat in het NL:

- Ze was 5 weken terug ook al in Liberia en het is er nu veel erger. "Vorige keer in Liberia moet ik honderden lichamen hebben verplaatst, daarvan overleefden er 3"

- Ze werkt al 12 jaar voor AzG, is gewend aan de risico's van het werk - normaal gesproken schat ze het op 1 op 1.000 dat ze terecht komt in crossfire, kidnappings of zelf ziek wordt. Nu is haar schatting 1 op 10.

- "Ik ben bang, ik kan het niet ontkennen. De eerste keer in Liberia werd ik 's nachts wakker en ging mijn temperatuur meten. En bij een beetje zere keel (een van de eerste symptomen van ebola) ging ik me zorgen maken. Nu zie ik zoveel lichamen in body bags, midden in de nacht zie ik voor me hoe mijn eigen lichaam in een body bag wordt verpakt"

- Toch gaat ze er heen. "Ik heb mijn testament geregeld en mijn huis opgeruimd voor het geval ik niet terug kom. Ik heb kinderen en kleinkinderen, maar geen kleine kinderen meer die van me afhankelijk zijn. Ze maken zich zorgen, maar respecteren dat ik ga."

- "Ik hou van mijn werk bij AzG omdat het zo uitdagend is. Voor ik dit werk begon, deed ik aan rotsklimmen. Misschien is het iets in mijn persoonlijkheid dat maakt dat ik dit soort uitdagingen aanga."

- "Als je zoveel doden ziet, accepteer je dat het nu eenmaal een aspect van het leven is - we leven en gaan dood. Dat maakt mensenlevens niet minder waard, maar brengt je dichterbij de realiteit dan in onze maatschappij en mijn dagelijks leven waar de dood eigenlijk zoveel mogelijk genegeerd wordt. Het is iets dat gebeurt maar je houdt het ergens in je achterhoofd. Nu zit het voorin in mijn hoofd en ik accepteer dat het op zeker moment gebeurt, vroeger of later."

- "Ook al stop je honderden mensen in body bags, ik probeer met mijn team toch altijd een kort moment te stoppen en iemand goodbye te zeggen voor we het lichaam in de body bag stoppen. Ook al ben ik niet religieus, ik hoop dat ik toch een soort spiritualiteit in dat moment kan brengen en respect voor de rouw van de nabestaanden."

_77696040_cokieheadshot-2-.jpg.1e1c2e7dd38d5d3ac3f151b1aa979fa9.jpg

Food for thought, ook voor preppers: is ze gek, is ze een held, ziet ze de simpele werkelijkheid van het leven? Ben benieuwd naar jullie reactie op haar verhaal..

Deze post delen

Mensen moeten doen waar ze gelukkig van worden zolang het andere niet schaadt. Deze mevrouw is duidelijk bewust van de risico's en zeker niet naief. Zij is bereid het risico van dood te nemen om nu nog zoveel mogelijk mensen te helpen. Ik vind het een nobel streven.

• Leuk 1

Deze post delen

Meestal kijk ik voor nieuws op nu.nl maar het valt me heel erg op dat ik geen enkel nieuws meer over ebola lees, ook niet als je bij "gezondheid" kijkt, dat was gister ook al zo

Kan natuurlijk ook aan mij zoekskills liggen, maar alsnog

Deze post delen

Ik denk dat nieuws over ebola nu langzamerhand steeds meer ingeperkt wordt, juist omdat het toch wel voor paniek zou zorgen. (Sjongejonge, die cijfers blijven maar stijgen, misschien komt het hier straks ook?) Wat niet weet wat niet deert zei mijn opa vroeger altijd, en dat gaat hier zo lang ebola het vasteland van de EU nog niet heeft bereikt mooi op. As we speak (of beter, as I type) zit ik hier gezellig bij m'n moeder in de achtertuin het over ebola te hebben, en krijg dus weer te horen dat het allemaal wel mee zal vallen en dat ze er toch niks tegen kan doen. Ook als ik haar informeer over maskertjes en op z'n minst nitrile handschoenen. Heeft geen zin; kop gaat weer stevig de grond in. Het punt is voornamelijk, en dat heb ik al van meerdere mensen van haar leeftijd (54) gehoord dat dit soort dingen al vaker in het nieuws zijn geweest, en dat er toentertijd ook niet echt iets verschrikkelijks is gebeurd. Kortom; ze laat zich niet weer gek maken en neemt wel wat voorbereidingen als er op het nieuws word verkondigd dat de situatie nu toch wel echt ernstig is. Wanneer het echt nodig is zal zij echt niet achter het net vissen wanneer het op de laatste paar boodschapjes aan komt wanneer de rest van Nederland al flink aan het plunderen geslagen is in de winkels. Denkt ze. Ik kan hier nog steeds pissig om worden, maar veel meer dan preppen voor haar en mijn jongere zusje kan ik niet doen. Wanneer mensen uit eigen beweging hun hoofden in het zand hebben gestoken valt er verder weinig aan te doen. Helaas.

Voorlopig denk ik ook niet dat er nog heel veel over bericht zal worden, om hamster gedrag te voorkomen en om het volk zo lang als mogelijk lekker te laten sluimeren. Tot het echt te laat is. En die kant gaan we naar mijn inzien toch echt wel op. Jammer.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik wacht op de berichten dat Ebola in India poot aan de grond zet. Dan gaat het wel wat harder met die cijfers.

Ondertussen:

ebola-oudersmetkind.jpg.a221d2bf305accb8da4ab916f1d6dbf3.jpg

Deze post delen

Searching for the answer: Can the world stop Ebola?

Daar krijg je natuurlijk geen antwoord op, maar het ziet er wel sombertjes uit.

http://edition.cnn.com/2014/09/19/health/cohen-ebola-reporter-notebook/index.html

En voor wie het interessant vind, het laatste rapport van de WHO: Ebola Response Roadmap Situation Report

18 September 2014

Deze post delen

Wel grappig, ik heb deze site: http://www.debate.org/opinions/could-the-ebola-virus-cause-a-worldwide-pandemic de laatste maanden bijgehouden. Het is zo'n meningssite waarbij mensen debateren over hun standpunt, deze keer is de vraag of ebola een wereldwijd probleem kan worden. De eerste keer dat ik keek (juli) was 35% van mening dat ebola een wereldwijde pandemie kan worden 65 % dacht van niet. Later (augustus) was dit 49% - 51% en nu met een grote sprong 71% - 29%. Ik hoop dat mensen inderdaad meer hun ogen hiervoor openen en in te zien dat ze iets moeten doen om zich voor te bereiden.

Deze post delen

Heel indrukwekkend verhaal van Cokie van der Velde.

............

Food for thought, ook voor preppers: is ze gek, is ze een held, ziet ze de simpele werkelijkheid van het leven? Ben benieuwd naar jullie reactie op haar verhaal..

De kwalificatie "gek" is wat mij betreft voorbehouden voor aan artsen/hulpverleners/wereldverbeteraars die onder "normale" omstandigheden hun uitdagingen zoeken in regio's als westelijk Afrika.

Voor deze mevrouw onder de huidige omstandigheden doe ik er nog een schepje bovenop: knettergek.

Deze post delen

De kwalificatie "gek" is wat mij betreft voorbehouden voor aan artsen/hulpverleners/wereldverbeteraars die onder "normale" omstandigheden hun uitdagingen zoeken in regio's als westelijk Afrika.

Voor deze mevrouw onder de huidige omstandigheden doe ik er nog een schepje bovenop: knettergek.

Heel veel hangt af van de wereldvisie die je hebt als je hierover een mening hebt of vormt. Vanuit prepper-perspectief (als zoiets bestaat) is men over het algemeen zeer maatschappij kritisch en beïnvloed dit het standpunt. Deze mevrouw is kennelijk niet zo kritisch. Vraag is maakt dat haar gek?

Mijn mening: "Ik heb diepe bewondering voor deze mensen!". Deze mensen zijn niet zozeer gek, maar de wereld waren in ze leven is gek. Als alle mensen (ook die aan de top) zo in het leven stonden als deze vrouw zag de wereld er waarschijnlijk anders uit. Helaas is dit niet het geval. De mensen die deze dingen in de wereld toelaten op deze schaal zijn gek (ziek, in en in-slecht etc).

Wat doen wij? Dragen wij ons steentje bij aan de gekte? Of stappen we uit onze comfortzone om af en toe de wereld een beetje beter te maken?

Je zou in zo'n vrouw ook een voorbeeld kunnen zien...

• Leuk 2

Deze post delen

Weer een nieuwe theorie, van de site http://exopolitics.blogs.com/ebolagate/

Wat ik er wil uitlichten is prepper gerelateerd, namelijk dat Ebola een totaal gebrek aan vitamine C is en hoe dat te voorkomen.

"De allereerste symptomen van ebola zijn exact hetzelfde als scheurbuik, die wordt veroorzaakt door onvoldoende vitamine C. Hoewel scheurbuik wordt zelden fataal als doodsoorzaak, scheurbuik vertegenwoordigt ook slechts een gedeeltelijk tekort aan vitamine C, het lichaam heeft nog steeds veel vitamine C vergeleken met nul, wat ebola veroorzaakt. Dus totale afwezigheid van vitamine C, de bloedvaten worden erg zwak en beginnen bloed te verliezen, en bloedingen stoppen niet omdat er geen stolsels wordt geactiveerd. Dus dood door ebola wordt veroorzaakt door massieve inwendige bloedingen en bloedverlies, die eenvoudig kan worden gestopt door het nemen enorme doses vitamine C totdat het immuunsysteem er in slaagt om het doden van het virus. " http://www.zengardner.com/alternative -info-potentiële-ebola-cure /

Waarom zijn de WHO en CDC niet de mensheid te vertellen dat vitamine C doodt alle virussen?

"Tot op heden heeft geen enkel virus getest die niet geïnactiveerd (gedood) met een voldoende grote dosis vitamine C (ascorbinezuur).

LEES VERDER......

Zie ook mijn bijdrage over scheurbuik

http://preppers.nl/forum/threads/4443-Scheurbuik-voorkomen-in-een-SHFT?highlight=scheurbuik

Deze post delen

Waarom zijn de WHO en CDC niet de mensheid te vertellen dat vitamine C doodt alle virussen?

Omdat vit-c niet registreerbaar/octrooieerbaar is als medicijn.

Ik weet niet of vit-c of bv colodiaalzilver echt zo effectief zijn als sommige beweren.

Er zijn in Amerika wetten dat je geen reclame ervoor mag maken omdat ze niet geregistreerd staan als medicijn.

Er zijn bedrijven die dit wel deden, online dit soort meldingen, en vit-c en colodiaal zilver verkochten, met een gewapende inval als resultaat....

Ik hoor graag reacties als vit-c en dan met name de kg verpakking niet te krijgen is.. ( sorrie we wachten al weken op een nieuwe levering).

Genoeg om weer wat te googlen...?

K a n s

Deze post delen

Gast ghostwhiper
Het zal wel overwaaien."

Ik hoop dat ze gelijk hebben.

Letterlijk of figuurlijk?

Deze post delen

Weer een nieuwe theorie, van de site http://exopolitics.blogs.com/ebolagate/

Wat ik er wil uitlichten is prepper gerelateerd, namelijk dat Ebola een totaal gebrek aan vitamine C is en hoe dat te voorkomen.

Om dit weer even te linken aan goeie adresjes:

@vheeswijk Is dit 't goede spul? Vind 't hier wat prijs betreft wel te doen. Aanbieding ook nog op het moment.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/19515/Vitamine-C-Ascorbinezuur-Poeder-Nova-Vitae-1000-gram

Prima aanbieding voor goede prijs.:cool:

Bij die link van Phaelin is het Vitamine C Ascorbinezuur Poeder 36 euro per kilo, maar nu kwam ik http://www.online-drogist.nu/jacob-hooy-vitamine-c-ascorbinezuur-pot-1000-gram tegen en daar is het nog minder dan de helft: Eur 16,45 per kilo. Heb ik goed begrepen dat er bij puur ascorbinzuur geen verschil tussen de merken is? Kortom, dat dit een extreem goeie prijs is?

Deze post delen

Om dit weer even te linken aan goeie adresjes:

Bij die link van Phaelin is het Vitamine C Ascorbinezuur Poeder 36 euro per kilo, maar nu kwam ik http://www.online-drogist.nu/jacob-hooy-vitamine-c-ascorbinezuur-pot-1000-gram tegen en daar is het nog minder dan de helft: Eur 16,45 per kilo. Heb ik goed begrepen dat er bij puur ascorbinzuur geen verschil tussen de merken is? Kortom, dat dit een extreem goeie prijs is?

Dat is inderdaad gewoon een hele goede prijs. Goed dat ik nog niet besteld had :)

EDIT: Ik heb ze even een mailtje gestuurd om te vragen wat de houdbaarheid is.

Deze post delen

Tja zou leuk zijn als alleen die mensen daar uit de arme dorpjes stierven, maar het medisch personeel sterft ook.

ze zouden sterven doordat Ebola het lichaam heel snel berooft van de beschikbare vit.c, wanneer dit niet wordt aangevuld sterf je.

Dit geldt dus voor iedereen, alleen hebben westerse mensen misschien een wat hogere beginwaarde.

'Ebola virus and the other viral hemorrhagic fevers are much more likely to cause hemorrhaging before any other fatal infection has a chance to become established. This is because the virus so rapidly and totally metabolizes and consumes all available vitamin C in the bodies of the victims that an advanced stage of scurvy is literally produced after only a few days of the disease.'

Maar om dit dus te behandelen, zou je volgens deze link http://exopolitics.blogs.com/ebolagate/2014/09/-vitamin-c-can-cure-ebola-so-why-are-the-who-and-cdc-creating-a-crisis.html

een enorme dosis vitamine c toedienen via een infuus, je darmen zouden zo'n grote dosis niet tolereren.

Ik weet het niet hoor..

Deze post delen

Laatst heb ik ergens??? gelezen dat ascorbinezuur alleen van de schil wordt gemaakt en niet de juiste vit C is. Ik raak het spoor bijster :confused:

Kan @vheeswijk daar iets over zeggen?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...