Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Als ik het dus goed begrijp is er geen eenvoudige bescherming voor op het werk of op straat.

Ze zullen me dan wel raar aankijken als ik nog 1 van de weinige ben zonder bescherming.

Begrijp mij goed, ik ga natuurlijk niet meer de deur uit als het echt fout gaat.

Tegen die tijd zal het wel verplicht of aanbevolen worden door werkgevers of de staat om die schijnveiligheid te waarborgen .

Dus de conclusie is dat mondkapjes niet helpen, alleen een gasmasker.

De kans is groot dat je een lange periode van angst voor het virus in Nederland krijgt, ook al zijn er nog maar enkele besmette of doden in het kandidaat.

En in die periode wil ik naar buiten kunnen, en zal half Nederland wel op aanraden van het NOS met mondkapjes lopen.

Maar zonder redelijke tot goed afsluitbare bril lijkt een mondkapje mij zeker onzin.

Via Google is er geen betrouwbare info over te vinden.

Nee, je kunt voor een paar tientjes prima bescherming hebben. Het ging hier om een soort maskers die bij dx.com worden verkocht een paar pagina's terug. De WHO, het RIVM en de overheid adviseren hier voor ffp2 maskers. Ik en @Keyser Suze minimaal ffp3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nee, je kunt voor een paar tientjes prima bescherming hebben. Het ging hier om een soort maskers die bij dx.com worden verkocht een paar pagina's terug. De WHO, het RIVM en de overheid adviseren hier voor ffp2 maskers. Ik en @Keyser Suze minimaal ffp3

Mee eens. Mijn plan is zolang mogelijk binnen te blijven bij een eventuele verspreiding naar NL. Ik heb een stuk of 40 ffp3 maskertjes, nu nog een aantal van die dingen van dx.com besteld als ruilmateriaal en als backup. En ze zijn handig als ik iets moet schuren of zo :) Verder heb ik twee veiligheidsbrillen en een soort van kap die je op kunt zetten. Lijkt op een boerka achtig iets maar dan in ziekenhuis lichtgroen met een groter gat. Natuurlijk legio handschoentjes (van die groene, zowel als de normale latex wegwerp dingen die ik bij de apotheek heb gekocht. Gebruik ik ook om m'n handen te beschermen als ik met anti-schimmel spray van HG bezig ben in m'n douche)

Ik twijfel nog over een overall, als ik weg moet moet ik ver en om een hele dag te lopen in zo'n ding lijkt me vreselijk onhandig, opvallend plus dat je alle risico loopt dat 't scheurt onderweg. Ik heb een goed regenpak dat ik kan afplakken met duct-tape als het helemaal niet anders kan. Zal niet optimaal zijn maar het is ook weer niet zo dat Ebola zo corosief is dat 't door m'n regenpak heenvreet.

Zie overigens dat de prepshop nu een zelf te samenstellen uitgebreider ebola pakket heeft hier. Zeer mooie gelaats schermen daarbij ook! Helaas heb ik niet het budget om een toereikende voorraad daarij behorende filters (voor bijvoorbeeld de Spasciani) in te kopen.

Verder genoeg dunne bleek en ander spul in huis om Dakin's mee te kunnen maken (zie handleiding elders op het forum, het hangt op een papiertje in m'n voorraadkast) en een aantal flesjes en spraytjes die virus-dodend zijn. Althans volgens de verpakking.

Maar goed, meeste zal ik bij een sucesvolle bugin niet nodig hebben. Klinkt hard maar ik hoop stilletjes dat alle niet preppers om me heen te lang wachten met plunderen totdat ze te ziek zwak en misselijk zijn om nog een serieuse bedreiging te vormen. De ene prepper bij mij in de buurt komt er als ie snel is nog in (twee is altijd beter dan een) en dan gaat alles dicht voor zover het kan.

Deze post delen

Het was gezellig :) Ik ga weer in de lees / observatie stand :)

Mvrgr @jaces

@jaces, aan de ene kant denk ik jouw reactie te begrijpen, aan de andere kant doe je iets raars. een onderdeel van een community zoals deze is het helpen en ondersteunen van anderen. Daar hoort ook feedback bij. wanneer anderen je vragen of je iets moeilijk vindt, kan een reactie waarin je jezelf wat kwetsbaar opstelt, vaak leiden tot een hoop begrip en hulp.

op deze wijze gooi jij de deur dicht en ook alleen nog maar voor jezelf......jammer

Deze post delen

Men zegt dat het niet via lucht verspreid. Daar heb ik twijfels over. En waarom zou je iemand moeten aanraken?

En van wat ik er van weet hoeft het niet eens in je bloedbaan te komen. ....Dat komt het vanzelf wel.

in mijn ogen zou het niet eens over de lucht overdraagbaar hoeven te zijn. Simpelweg de eerste symptomen hebben en niet weten dat je besmet bent is al gevaarlijk. Hoeveel van ons nemen niet even een paracetamol als zij koorts voelen opkomen omdat ze denken dat ze grieperig zijn? De eerste symptomen van Ebola zijn makkelijk te verwisselen met de griep, vooral als je denkt dat Ebola niet in ons land voorkomt.

Je voelt je niet lekker, je zweet kucht en hoest. Wat doe je? Je veegt het zweet van je hoofd gaat verder met wat je aan het doen was of hand voor de mond terwijl je hoest of kucht. Wat gebeurt er, je hand zit vol met Ebola virussen. Je weet het niet dus desinfecteren doe je niet. Je loopt rond, je doet je eigen dingen niet wetend dat je handen vol virussen zit. Je gebruikt deurklinken, knoppen en je schud handen. Dingen die we allemaal doen, niet wetend dat je mogelijk besmet raakt door het schudden van een hand, gebruiken van een deurklink of simpelweg de knop van de lift indrukken. Overdrijf ik?? Misschien wel, maar was jij elke keer de handen voor je wat gaat eten of beter nog, desinfecteer jij je handen voor het gaan eten?? nou?? Precies! En dan zit de virus van je handen op je eten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die mensen die na dat ze naar het toilet zijn gegaan die de handen niet wassen, niet dat gewoon handen wassen zal helpen bij Ebola.

Zolang onze regeringen spelletjes spelen over besmettingen en ze in doofpotten stoppen blijven we elke dag gevaar lopen, want niemand gaat met een masker op straat lopen met een beschermingspak zolang de regering nog niet heeft toegegeven dat Ebola is uitgebroken in Nederland. Maar zodra de regering het toegeeft dan is het in feite al te laat.

Want als het goed is zijn de 2 besmette doktoren sinds gisteren in Nederland, en er is geen artikel te vinden over hun aankomst, waar ze zijn onder gebracht en over hoe het met ze gaat. Daarin tegen werkt het propaganda apparaat op volle toeren om de burgers te verzekeren dat Ebola hier in Nederland niet kan uitbreken:

"Ebola-epidemie NL onmogelijk"

"Met de goede gezondheidsinfrastructuur zoals we die in Nederland hebben, is een ebola-epidemie zoals in Afrikaanse landen eigenlijk onmogelijk", zegt Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM.

Gezondheidsinfrastructuur?? WTF! dat is dat ding waar we tegenwoordig handenvol geld aan betalen maar niets voor terug krijgen. Tenminste ik ga nog niet eens naar de tandarts omdat ik de eigen Risico niet kan betalen en de eigen bijdrage niet. Als ik ziek wordt dan slik ik paracetamol en werk ik door pas als ik na 2 weken nog niet beter voel bel ik pas de huisarts. Ow wacht, heb je Ebola dan kan je rond die tijd al bloed ophoesten...OOPS!

Ongerustheid

In buurlanden leidden mogelijke ebola-besmettingen tot paniek. In Duitsland kwam een vrouw terug uit West-Afrika met koortsklachten, maar het bleek loos alarm.

Van Dissel kan zich voorstellen dat het tot ongerustheid leidt, maar hij herhaalt dat daarvoor geen reden is. "Ebola is weliswaar een ernstige ziekte met een hoge sterfte, maar het is in Nederland goed te regelen door het isoleren van de patiënten en het vervolgen van de contacten."

Ongerustheid? Nee echt? Waarom zou de burger ongerust moeten zijn? Omdat er mogelijk een ziekte uitbreekt in je directe omgeving, waar geen medicijn tegen is, waar een sterfpercentage tussen 75 en 90% ligt en een incubatie tijd heeft tot 21 dagen?? Je kan verdomme om de hele wereld reizen in 24 uur, hoeveel mensen kan een besmet persoon in de eerste 24 uur van de symptomen besmetten? Er vanuit gaand dat de besmette persoon het niet weet en denkt een griepje te hebben??? Willen jullie een gokje wagen? Nou ik niet.

"Goed te regelen door isolatie" laat me niet lachen, dat werkt in Afrika ook goed, er zijn zoveel mensen besmet dat ze de mensen zonder hulp zo weer in de taxi zetten naar huis, want ze hebben geen ruimte ervoor. En daar zijn ze inmiddels wel een beetje bekend met ziekte uitbraken. Welke ervaring heeft Nederland met uitbraak van dodelijke ziekten??

http://nos.nl/artikel/697557-ebolaepidemie-nl-onmogelijk.html

• Leuk 1

Deze post delen

Aan allen, zegt het voort en teken de petitie:

Kick Ebola.org

Van de site:

Het RIVM laat Nederland weten klaar te zijn voor ebola. Het RIVM en prominente virologen in Nederland hebben in de media echter meermaals laten zien slecht op de hoogte te zijn van het virus dat nu in West-Afrika een epidemie veroorzaakt en de actualiteiten rond de epidemie. In buurlanden kunnen we zien dat bij verdenkingen op ebola vele slordigheden in het hulpverleningsproces sluipen, waardoor – indien het werkelijk ebola geweest zou zijn – mensen besmet hadden kunnen raken. Nederland hanteert dezelfde werkwijze en is daarom niet goed voorbereid op eventuele ebola gevallen op onze bodem. De Nederlandse overheid brengt daarmee onze gezondheidswerkers en de volksgezondheid in haar geheel in gevaar.

Eet geen Bushmeat en vrij veilig (als het dan zo nodig moet!),

Charlie

Deze post delen

Terwijl er nog steeds bij hoog en laag wordt beweerd dat Ebola zich alleen verspreid via direct lichamelijk contact of het eten van zieke dieren, laat een studie uit 2012 een ander beeld zien. Uit het in Nature gepubliceerde onderzoek blijkt dat ebola overslaat van dieren naar primaten (in het onderzoek van biggen naar makaken) én dat het virus zich verspreid zonder direct contact, ofwel de gevreesde 'airborn transmission'.

Ondanks de strikte scheiding tussen de dieren - dat zeer gedetailleerd is beschreven in het onderzoek - raakte alle makaken besmet.

De reden dat het onderzoek niet wordt gebruikt al bewijs, is omdat er primaten (mensapen) zijn gebruikt in het onderzoek in plaats van mensen.. geruststellend toch?

Bron:

http://www.nature.com/srep/2012/121115/srep00811/full/srep00811.html

http://www.nature.com/srep/2012/121115/srep00811/extref/srep00811-s1.pdf

Deze post delen

Aan allen, zegt het voort en teken de petitie:

Kick Ebola.org

Van de site:

Het RIVM laat Nederland weten klaar te zijn voor ebola. Het RIVM en prominente virologen in Nederland hebben in de media echter meermaals laten zien slecht op de hoogte te zijn van het virus dat nu in West-Afrika een epidemie veroorzaakt en de actualiteiten rond de epidemie. In buurlanden kunnen we zien dat bij verdenkingen op ebola vele slordigheden in het hulpverleningsproces sluipen, waardoor – indien het werkelijk ebola geweest zou zijn – mensen besmet hadden kunnen raken. Nederland hanteert dezelfde werkwijze en is daarom niet goed voorbereid op eventuele ebola gevallen op onze bodem. De Nederlandse overheid brengt daarmee onze gezondheidswerkers en de volksgezondheid in haar geheel in gevaar.

Eet geen Bushmeat en vrij veilig (als het dan zo nodig moet!),

Charlie

Tegen beter weten in heb ik zelf de petitie ook ondertekend. Reden dat ik hem toch invul ondanks dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het (nog) uitmaakt? Mijn invloed mag dan maar zeer beperkt zijn, maar dat ontslaat me niet van de verplichting deze te gebruiken. Mijn mening: 'Petitie is even verplichte kost'!

Deze post delen

Mooie post @prepper053, en je hebt helemaal gelijk.

@f150

Ik roep het al een tijdje, maar echt, dit virus is al aerosol. Dat is het al tijden. Het is alleen nog niet wetenschappelijk aangetoond.

Op Godlikeproductinons staat een stuk, dat wel en beetje ver gaat, maar daar worden ook links gegeven naar medische handboeken van het Australische leger en zelfs USAMRIID, waar staat dat in een gesloten ruimte, binnen 3 meter, ebola via de lucht besmettelijk kan zijn.

@Saved Bro, precies, zo is het. Het zal het verschil niet maken, maar wat kunnen we nog meer doen? Het massale protest, het laten weten dat we ze door hebben, het niet meer pikken, dat maakt indruk bij de zittende macht. Als ze ergens een hekel aan hebben, dan is het wel dat het klootjesvolk het niet meer slikt en pikt. ZEGT HET DUS VOORT!!

Als je dan toch Bushmeat wil eten, vrij dan in ieder geval veilig

Charlie

Deze post delen

Maar dat is een andere string van het ebola virus, zegt men dan. Dat is niet deze versie van ebola... zegt men dan... wat men dan niet zegt is dat deze versie flink aan het muteren is.

En dan vraag ik me af, die artsen die naar Nederland zijn gehaald... 2 x per dag koorts meten? Ik kan geen antwoord vinden op mijn vragen:

1. Vanaf welke symptomen is ebola dan overdraagbaar? De eerste tiende graad verhoging? Het eerste kuchje? Het eerste pijntje? en hoe zit het met de 2-3 uur, vlak voor die eerste symptomen. ZEG ONS TOCH!!!! vanaf WELKE symptomen het dan is (maar daar hoor je niemand over)

2. Lichaamsvloeistoffen? Speeksel is ook een lichaamsvloeistof. Tranen zijn dat ook. Is het al besmettelijk als iemand die tiende graad verhoging heeft en moet huilen, of hoesten of wat dan ook en even troost zoekt bij de partner?

3. Als 1 van die artsen een kuchje heeft gaat hij dan na het eerste kuchje al zichzelf afzonden en melden? Hoe vaak kucht een gezond iemand? Dat is ook vaak hoor.

Tja kan het niet vaak genoeg zeggen, maar als dit geen grote pandamie wordt, dan is het echt meer geluk dan wijsheid. En als de mensen dan zo stom is, dan denk ik wel eens, de mens verdiend niet beter... Misschien wordt het wel eens hoog tijd, ruimt lekker op. (En dan hard hopen dat de mensen die je lief hebt het overleven)

Deze post delen

Hoop van harte dat het hele verhaal over de besmettelijkheid bedoeld is om wide spread panic te voorkomen. En dat ze stiekem, echt heel stiekem toch hun best doen om het in te dammen en die gasten toch in quarantaine plaatsen.

Wishfull thinking I'm afraid... :(

Deze post delen

Je hebt forumleden die gebruiken en alleen maar zeggen hebben, hebben hebben,geef me, geef me geef me, ikke ikke ikke.... Volgens jou hoort @jaces tot deze categorie. Maak je niet druk joh, zo is het leven. Gewoon negeren.....Ze gooien de deur voor zichzelf dicht.... :-)

@jaces, aan de ene kant denk ik jouw reactie te begrijpen, aan de andere kant doe je iets raars. een onderdeel van een community zoals deze is het helpen en ondersteunen van anderen. Daar hoort ook feedback bij. wanneer anderen je vragen of je iets moeilijk vindt, kan een reactie waarin je jezelf wat kwetsbaar opstelt, vaak leiden tot een hoop begrip en hulp.

op deze wijze gooi jij de deur dicht en ook alleen nog maar voor jezelf......jammer

Deze post delen

Ginny Mooy is hulpverleensters in Sierra Leone. Haar twitter berichten zijn direct en zeer confronterend. Bij het lezen van zulke berichten begin je in te zien wat het moet betekenen om te leven in een gebied waar ebola heerst.

Tweet embedden lukt niet, klik daarom LINK

Diep respect voor deze mensen, die willens en wetens doorgaan met werk waarvoor ze niet naar Afrika waren gekomen.

Charlie

Deze post delen

Diep respect voor deze mensen, die willens en wetens doorgaan met werk waarvoor ze niet naar Afrika waren gekomen.

Charlie

Absoluut; het allerdiepste respect voor deze mensen, ik kan het me niet voorstellen dat overal om je heen, zonder dat je het kunt zien een dodelijk virus zonder al te veel moeite dood en verderf zaait. Met ook nog eens de wetenschap dat, juist omdat er zo'n gigantisch gebrek aan geld, medicatie, artsen etc. is, de kans dat zij deze vreselijke ziekte krijgen ook nog eens best wel groot is.

Keerzijde is dan ook nog eens, dat áls je al de mazzel hebt om ebola te overleven, het nog niet meteen het begin is van een 'gezegend' leven

He said Ebola survivors are at risk for arthralgia, a type of joint and bone pain that can feel similar to arthritis. Ebola survivors also frequently report complications with eyes and vision, an inflammatory condition known as uveitis which can cause excess tearing, eye sensitivity, eye inflammation and even blindness.

"No one knows exactly why," Safdar told CBS News. "Certain infections or certain viruses have been known to cause uveitis. It is treated with giving steroids and primarily something that will dilate the pupil."

Hoop ook echt dat ze dit weten in te dammen voordat het echt veel te laat is. Zou me niks verbazen als het inmiddels al 3 voor 12 is.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Range biocide is een verzamelnaam voor heel veel stoffen.

Dettol, concentraat voor oplossing voor cutaan gebruik 48 mg/mi

Het werkzame bestanddeel is chloroxylenol. Dit is aanwezig in een concentratie van 48 mg/mi. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn pijnboomolie, isopropylalcohol, castorolie, caramel en water

Ik weet niet of chloroxylenol onder de biocide valt misschien is er een chemicus op het forum die daar meer over kan zeggen.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chloroxylenol

Deze post delen

@Range biocide is een verzamelnaam voor heel veel stoffen.

Dettol, concentraat voor oplossing voor cutaan gebruik 48 mg/mi

Het werkzame bestanddeel is chloroxylenol. Dit is aanwezig in een concentratie van 48 mg/mi. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn pijnboomolie, isopropylalcohol, castorolie, caramel en water

Ik weet niet of chloroxylenol onder de biocide valt misschien is er een chemicus op het forum die daar meer over kan zeggen.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chloroxylenol

Dat klopt. Biocide is de overtreffende trap van bijv. pesticide. Het gaat er om dat dat Biocide stoffen erop gemaakt zijn dat het organismen doodt. Het is misschien op kleine schaal goed, maar het wordt nu in hele allerdaagse producten verwerkt en dit kan de resistentie van bacteriën en virussen versnellen. Doordat Dettol zulke stoffen gebruikt in allerdaagse producten stopt vandaag de dag wordt er nu voor gewaarschuwd.

In mijn ogen terecht, je bent niet allerdaags gewond waardoor wondontsmetting materiaal nodig is, maar handen wassen doe ik elke dag.

Deze post delen

Gast ghostwhiper
je bent niet allerdaags gewond waardoor wondontsmetting materiaal nodig is, maar handen wassen doe ik elke dag.

In geval van een ebola uitbraak boeit mij dat echt niet en word de dettol gewoon gebruikt.

Heb nog 3 stuks flessen met 1 gallon staan daar redt Ik het wel even mee.

Toen mn moeder besmet was met mrsa was alles brandschoon houden met dettol en handen wassen met dettol de enige manier om deze resistente bacterie dood te krijgen.

Uiteraard naast gerichte zwarte antibiotica kuren.

Deze post delen

In geval van een ebola uitbraak boeit mij dat echt niet en word de dettol gewoon gebruikt.

Heb nog 3 stuks flessen met 1 gallon staan daar redt Ik het wel even mee.

Toen mn moeder besmet was met mrsa was alles brandschoon houden met dettol en handen wassen met dettol de enige manier om deze resistente bacterie dood te krijgen.

Uiteraard naast gerichte zwarte antibiotica kuren.

Het bericht is ook in eerste instantie aan @Amazing Dree gericht. Ze was van plan Dettol producten in te slaan en die op grote schaal te gebruiken. Tuurlijk als Ebola te dicht in je buurt komt is de inhoud van Dettol een goed idee, maar als dat nog niet zo is dan hoef je toch niet de grenzen op te zoeken? Omdat het in Duitsland behoorlijk onbeleefd is om zomaar in het wilde weg te roepen zonder een fatsoenlijke verklaring heb ik mij nu keurig eraan gehouden. Wat de ander er dan mee doet of over denkt heb ik eigenlijk vrij weinig boodschap aan hehe.

Deze post delen

In Nederland komen regelmatig MRSA besmettingen voor, waarom kunnen ze dat wel onder controle houden en zal dat bij Ebola veel moeilijk zijn?

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@doom mrsa is wel een hele andere categorie.

Waarom waren mn broertje, vader en ik niet besmet omdat we een te sterke weerstand hadden.

Daarnaast zijn er mensen drager van mrsa zonder dat ze het weten.

Deze post delen

@doom mrsa is wel een hele andere categorie.

Waarom waren mn broertje, vader en ik niet besmet omdat we een te sterke weerstand hadden.

Daarnaast zijn er mensen drager van mrsa zonder dat ze het weten.

Ok

Ik dacht dat het ook zeer besmettelijk was, en bij de ziekenhuizen gaan bij een voorval ook alle alarmbellen af.

Vandaar mijn vergelijking..

Is het ook al duidelijk of iedereen die met Ebola in aanraking komt ziek word?

Of kun je ook immuun zijn?

Deze post delen

Ok

Ik dacht dat het ook zeer besmettelijk was, en bij de ziekenhuizen gaan bij een voorval ook alle alarmbellen af.

Vandaar mijn vergelijking..

Is het ook al duidelijk of iedereen die met Ebola in aanraking komt ziek word?

Of kun je ook immuun zijn?

Blijkbaar kun je immuun zijn ja :linkje

MRSA is inderdaad heel anders voor zover ik het begrijp. De meeste soorten zijn niet levensbedrijgend maar het wordt een 'superbug' genoemd omdat het niet bestrijdbaar is met de gewoonlijke antibiotica. linkje

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...