Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In dit bericht staat dat de incubatietijd 2 tot 21 dagen zou zijn, kortom, ze hebben geen idee. Ook de kans dat de EU besmet zou raken zou zeer klein zijn, dat betwijfel ik ook..........

Misschien heeft dat te maken met hoe goed je weerstand is, dat de ziekte bij iemand met een slechte weerstand zich sneller manifesteert o.i.d.

What You Need to Do to Survive Ebola BEFORE the Panic Starts

Here’s a basic supply list, provided by The Organic Prepper, of items you’ll need to weather a pandemic emergency:

Eerder op dit forum heb ik al genoemd dat dunne bleek (Natriumhypochloriet) het Ebola-virus doodt. In nog sterkere mate gaat dit met Dakin's oplossing. Ook dettol-producten zijn effectief.

Hoge doseringen (>200mg/d) van Vitamine C verhoogt de weerstand tegen dit virus.

Mogelijk tweede geval van ebola in Saoedi-Arabië

Een mogelijk tweede geval van ebola heeft in Saoedi-Arabië de kop opgestoken. Volgens het Saoedische ministerie van Gezondheid wordt een patiënt, die in contact is geweest met de woensdag overleden Saoediër, in het Koning Fahd-ziekenhuis in Djedda behandeld. Het ministerie wees geruchten van lokale media van de hand dat het om een ebola-infectie gaat. De bevolking zal in "volledige openheid" geïnformeerd worden, zogauw de diagnose is vastgesteld, zei een woordvoerder.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1983743/2014/08/08/Mogelijk-tweede-geval-van-ebola-in-Saoedi-Arabie.dhtml

Het kan altijd en ieder moment muteren!

Dat kan, maar voor zover ik het begrijp moet 't dan onder invloed komen van een ander virus en daarmee fuseren op een of andere manier. (alleen maar havo biologie gehad) En het duurt meestal een paar generaties (voor het virus) om te muteren. Als ik onzin vertel, excuus. Dit is wat ik me herinner van school, en da's alweer een tijd geleden :)

Als het plots muteert en wel 'airborne' wordt dan ga ik tptb ervan verdenken daar de hand in te hebben... Laten we hopen van niet.

Dat kan, maar voor zover ik het begrijp moet 't dan onder invloed komen van een ander virus en daarmee fuseren op een of andere manier. (alleen maar havo biologie gehad) En het duurt meestal een paar generaties (voor het virus) om te muteren. Als ik onzin vertel, excuus. Dit is wat ik me herinner van school, en da's alweer een tijd geleden :)

Als het plots muteert en wel 'airborne' wordt dan ga ik tptb ervan verdenken daar de hand in te hebben... Laten we hopen van niet.

Volgens mij heb je daar gelijk in!

Mensen, zonder de alarmist uit te willen hangen, toch even dit:

Stel. Nieuws bereikt ons dat de eerste ebolapatient in een Nederlands ziekenhuis in quarantaine ligt. Het is niet ondenkbaar dat dergelijk nieuws ons in een maand ofzo bereikt. Dan vraag ik mij af: spreken we nog wel af op de PH? Of is het dan, zoals iemand hier in z'n handtekening heeft staan, "ieder voor zich en God voor ons allen"?

Wat denken jullie hier van, Ebola misschien ook airborne?? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/137858-ebola-virus-ook-via-de-lucht.html
Dat antwoord is al gegeven toch?

Niet airborne zegt studie. Phew! Dat maakt het alweer wat minder eng. Niet heel veel minder maar toch...

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/study-confirms-ebola-not-transmitted-through-air

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...