Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Liberian officials on Tuesday quarantined a neighborhood near the capital city where a 17-year-old boy died of Ebola, a grim setback for a poor African country that was declared free of the deadly virus in May.

Health authorities have identified 102 people who were in contact with the boy, a number that is expected to increase. The Atlantic

ROOSENDAAL - De spoedeisende hulp van het Bravis-ziekenhuis in Roosendaal is sinds zaterdagmiddag gesloten, nadat een patiënt is binnengebracht die mogelijk is besmet met het ebolavirus.

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/pati%C3%ABnt-mogelijk-besmet-met-ebola-in-roosendaal-spoedeisende-hulp-bravis-gesloten-1.5056583

Opeens is het voor mij heel dichtbij, en niet alleen voor mij.

Ik denk aan @backschless @Communicator @Jim90 @strijder

ROOSENDAAL - De spoedeisende hulp van het Bravis-ziekenhuis in Roosendaal is sinds zaterdagmiddag gesloten, nadat een patiënt is binnengebracht die mogelijk is besmet met het ebolavirus.

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/pati%C3%ABnt-mogelijk-besmet-met-ebola-in-roosendaal-spoedeisende-hulp-bravis-gesloten-1.5056583

Opeens is het voor mij heel dichtbij, en niet alleen voor mij.

Ik denk aan @backschless @Communicator @Jim90 @strijder

Ach, t was niet zo warm als de vorige dagen, dus dat scheelt weer als je in de maanpakken moet:rolleyes:

Maar met de spoed dicht heb ik prima geslapen, rustig dienstje:p

• 2 weeks later...

Liberia opnieuw ebolavrij

Liberia is weer ebolavrij. De laatste vier patiënten die besmet waren met het dodelijke virus zijn vandaag in goede gezondheid ontslagen uit een ziekenhuis in de hoofdstad Monrovia. Begin mei werd Liberia ook al ebolavrij verklaard, maar twee maanden later doken er toch weer nieuwe mensen op die besmet waren. In totaal zijn er meer dan 11.200 mensen aan de epidemie overleden, sinds het virus in december 2013 uitbrak in Guinea. Dit buurland van Liberia is nog niet ebolavrij. Dat geldt ook voor Sierra Leone.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2399693/2015/07/20/Liberia-opnieuw-ebolavrij.dhtml

11.200+ doden. Das zo'n beetje drie maal dat van het WTC. Even bij stil staan... :(

idd maar dat is niet belangrijk want het gebeurde niet in de VS. Wanneer het daar gebeurden zou, waren we 24/7 overspoeld met live beelden uit de VS om ons te vertellen hoe erg het is.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Schotse-die-al-lang-genezen-was-verklaard-van-ebola-nu-plots-in-zeer-kritieke-toestand.

Het ebolavirus kan zich verstoppen in lichaamsdelen als ogen, borsten en zaadballen, terwijl de patiënt op basis van bloedtesten al genezen is verklaard. Volgens virologen kan er daardoor sprake zijn van een post-ebolasyndroom.

"De afgelopen jaren is er steeds meer bewijs dat mensen die ebola hebben overleefd, mentale en fysieke gezondheidsproblemen kunnen krijgen die nog jaren nadat ze schoon zijn verklaard kunnen aanhouden'', zei ebola-expert Ben Neuman van de universiteit van Reading.

Vorig jaar raakten in West-Afrika 28.000 mensen besmet, van wie 11.300 het niet overleefden. De helft van hen meldt inmiddels chronische naweeën, waaronder zeer pijnlijke gewrichten en oogontstekingen die kunnen leiden tot blindheid.

[...]

Vorig jaar raakten in West-Afrika 28.000 mensen besmet, van wie 11.300 het niet overleefden. De helft van hen meldt inmiddels chronische naweeën, waaronder zeer pijnlijke gewrichten en oogontstekingen die kunnen leiden tot blindheid.

Hatsekidé, daar gaan we weer. Ik las laatst al dat een Britse vrouw was opgenomen met Ebola verschijnselen. Misschien betreft het dezelfde. Maar fraai is het niet.

Schotse-die-al-lang-genezen-was-verklaard-van-ebola-nu-plots-in-zeer-kritieke-toestand.

Het ebolavirus kan zich verstoppen in lichaamsdelen als ogen, borsten en zaadballen, terwijl de patiënt op basis van bloedtesten al genezen is verklaard. Volgens virologen kan er daardoor sprake zijn van een post-ebolasyndroom.

"De afgelopen jaren is er steeds meer bewijs dat mensen die ebola hebben overleefd, mentale en fysieke gezondheidsproblemen kunnen krijgen die nog jaren nadat ze schoon zijn verklaard kunnen aanhouden'', zei ebola-expert Ben Neuman van de universiteit van Reading.

Is/wordt ebola dus een virus variant van lyme?!

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...