Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonnebril


Aanbevolen berichten

Hallo, tijdje geleden.

Ik was afgelopen week een stuk aan het lopen met bepakking. En omdat ik tot nu toe alleen in de winter heb gelopen stuitte ik op het volgende: zonlicht.

Na een halfuur in de zon gekeken te hebben kreeg ik last van mijn ogen/hoofd.

Mijn vraag dus: heeft iemand gedacht aan een zonnebril in zijn rugzak?

 

Groeten, demon44

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo, tijdje geleden.

Ik was afgelopen week een stuk aan het lopen met bepakking. En omdat ik tot nu toe alleen in de winter heb gelopen stuitte ik op het volgende: zonlicht.

Na een halfuur in de zon gekeken te hebben kreeg ik last van mijn ogen/hoofd.

Mijn vraag dus: heeft iemand gedacht aan een zonnebril in zijn rugzak?

 

Groeten, demon44

 

Ik heb altijd een zonnebril bij me. Zomer of winter, standaard in mijn EDC. http://youtu.be/TtCQ_S1_tUc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij weer app geeft altijd aan wat voor weer het is, het is opzich wel een lastige want je moet de gordijnen uit de weg halen en dan door het raam kijken maar is altijd accuraat.

 

even serieus, ik neem vaak wel een zonnebril mee als het zonnig is, ookal heb ik hem niet nodig gaat die zo in de rugtas. Tijdens een Bug-Out gooi ik anders mijn shemagh sjaal om en heb ik hetzelfde effect, het beschermd mijn nek dan ook nog eens en vooral als je hem een beetje vochtig houd is het heeerlijk koel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben brildrager, heb dus ook naast de zonnebril een reserve bril bij me, die passen net in één brillenkoker.

Als ik priegelwerk moet doen heb ik zelfs een leesbril nodig, die sleep ik dus ook nog mee. (42 gram met kokertje)

 

Met dat leesbrilletje (een + 3.0) krijgt ik ook tondel, charcloth en bv. m'n tindertube in de fik als de zon schijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag zodra de zon weer gaat schijnen bijna altijd een zonnebril. Die heb ik dan ook altijd bij me. Momenteel een Oakley straight jacket. Voor mij is het essentieel dat ik een polariserende zonnebril heb omdat ik ook veel bij of op het water ben. Die schittering in het water is voor mij echt heel vermoeiend. Daarnaast wil ik dat het beeld niet te donker wordt. Deze bril kan ik gewoon ophouden als ik een tunnel in rij met de auto.

@MyronPrps kom je de straat wel uit als je een shemag voor je ogen hebt gewikkeld :cool:

 

nee het gaat meestal op goed geluk, ik oefen dit ook vaak in de nacht met mn ogen dicht en kijken waar je uit komt hahaha.

 

meestal gaat het door twee dingen fout: of ik verdwaal of ik word als terrorist gezien en gelijk opgepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag zo veel mogelijk een pet met klep, dat beschut mijn ogen prima tegen de zon. Een zonnebril heb ik wel maar draag ik zo min mogelijk, ik heb het idee dat zo'n ding mijn overzicht verminderd, ik mis dingen. Misschien raar maar zo werkt het voor mij

 

Niets raars aan. Heb dat ook tijd lang gehad. In elk geval worden de kleuren verstoord en mis je al het moois. Maar ik heb gemerkt dat het went, een zonnebril dragen. Ik draag ook vaak een pet. Als het heel fel is, samen met een zonnebril.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@demon44

 

Ik heb nachtogen en heb van fel licht snel last. Dus altijd een zonnebril bij me.

 

Sunblind and snowglare.

 

Je kan dit ook voorkomen door koolstof onder boven je ogen aan te brengen. Je kan ook 2 kleine lapjes nemen, er een kruis in aanbrengen en touw en elastiekjes eraan maken als alternatief.

 

Beiden staan wel lullig om mee te winkelen in de huidige tijd. Maar als SHTF, maakt mij niks meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, tijdje geleden.

Ik was afgelopen week een stuk aan het lopen met bepakking. En omdat ik tot nu toe alleen in de winter heb gelopen stuitte ik op het volgende: zonlicht.

Na een halfuur in de zon gekeken te hebben kreeg ik last van mijn ogen/hoofd.

Mijn vraag dus: heeft iemand gedacht aan een zonnebril in zijn rugzak?

 

Groeten, demon44

 

Sowieso heb ik altijd een zonnebril in de auto, op sterkte want ik ben brildrager.

In de BOB heb ik alleen een opzetstuk voor mijn gewone bril. Niet ideaal maar licht en klein.

Daarnaast een oude bril als reserve.

En je kunt als de nood hoog is natuurlijk altijd iets fabriceren:

 

S0001200.jpg.28c378b739415ec74d2afea56134f8e6.jpg

 

tumblr_lyv7yoHGtr1qzigwwo1_400.jpg.3ee6862bbff3752720402ad1ffb40326.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso heb ik altijd een zonnebril in de auto, op sterkte want ik ben brildrager.

In de BOB heb ik alleen een opzetstuk voor mijn gewone bril. Niet ideaal maar licht en klein.

Daarnaast een oude bril als reserve.

En je kunt als de nood hoog is natuurlijk altijd iets fabriceren:

 

S0001200.jpg.28c378b739415ec74d2afea56134f8e6.jpg

 

tumblr_lyv7yoHGtr1qzigwwo1_400.jpg.3ee6862bbff3752720402ad1ffb40326.jpg

 

Die foto's zijn precies wat ik bedoelde.

 

Overigens, ik ben ook brildrager maar ik heb een overzet-zonnebril. Het is even wennen met dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag zo veel mogelijk een pet met klep, dat beschut mijn ogen prima tegen de zon. Een zonnebril heb ik wel maar draag ik zo min mogelijk, ik heb het idee dat zo'n ding mijn overzicht verminderd, ik mis dingen. Misschien raar maar zo werkt het voor mij

 

Door een pet te dragen heb je idd veel minder de zonnebril nodig. Houdt ook de regendruppels van je reguliere bril.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Dirty Dragons:
Niets raars aan. Heb dat ook tijd lang gehad. In elk geval worden de kleuren verstoord en mis je al het moois. Maar ik heb gemerkt dat het went, een zonnebril dragen. Ik draag ook vaak een pet. Als het heel fel is, samen met een zonnebril.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als brildragend mens, zit te denken... Niet alleen een zonnebril, maar ook een leesbril bijvoorbeeld, maar ook je gewone bril. Wil je als prepper geen reservebril beschikbaar hebben, want tja zeker als je aan het overleven ben is de veiligheid van je bril niet altijd gegarandeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je een zonnebril mee neemt, neem dan een gepolariseerde mee. Deze halen de schittering weg als je naar water kijkt. Je kan hiermee veel makkelijker in het water kijken om te zien wat er rond zwemt.

Extra voordeel van een polariserende bril is dat je makkelijker door zonwerende autoruiten een auto in kan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...