Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn GHOBOB


FKAGB

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Allereerst, goed gedaan. Mooie tas. Klinkt allemaal goed doordacht en zeker ook de echte test die voor de deur staat.

 

Ik vroeg me wel af waarom je betadine, alcoholdoekjes en sterilon hebt is dat niet dubbelop?

Ook sporttape en leukopor is wat mij betreft dubbelop, ik gebruik de sporttape nl als hechtpleister.

Als je last hebt van jeukende muggenbeten dan helpen antihistaminetabletjes. Goedkoop te koop bij de Lidl.

Voor mensen die niet tegen DEET kunnen is Smidge een goed muggenmiddel, maar jij kan er blijkbaar wel tegen.

Ik heb zelf graag een snelverband bij me...gewoon, omdat dat wel makkelijk werkt ook als je alleen onderweg gewond raakt. Ook een plastic zak, om op te zitten of om de EHBO spullen op uit te storten als ik wat nodig heb(ik ga echt geen moeite doen om dat ene dingetje eruit te vissen)

De plastic zak is dan zeg maar mijn steriele werkruimte. Kan ook met de reddingsdeken, je hebt er twee van tenslotte.

 

Ben benieuwd welke tarp je gaat kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FKAGB mooie samenstelling hoor!

Wel mis ik meer manieren om vuur te maken (BIC aansteker) en eventueel tondel om je te helpen. Misschien 2 waxinelichtjes erbij doen, kan altijd handig zijn voor wat licht, warmte en knusheid en kan helpen een vuur aan te krijgen zonder je lucifers te verspillen.

Ook vind ik 1 zaklamp wat karig, alles kan stuk en misschien loop je wel vele uren in het donker of moet je in het donker een snel kamp maken. Daar horen ook extra batterijen bij. Ook handig kan wat aluminium folie zijn, neemt geen ruimte in maar kunt er van alles mee, van geïmproviseerde pan tot windscherm voor een vuurtje.

 

Verder mis ik manieren om te communiceren, zoals een telefoon maar ik neem aan dat je die sowieso bij je hebt. Een backup telefoon kan ook een goed idee zijn (die je dus altijd opgeladen houdt).

Persoonlijk zou ik wat stevigere werkhandschoenen willen hebben.

 

Stel dat je de sawyer waterzak zou vullen met vuil water, kun je die dan nog kwijt in je tas? Zou je niet meer water mee willen kunnen nemen of sowieso al iets bij je hebben? Misschien een halve of hele liter petfles erbij doen die je steeds als je de gelegenheid hebt kunt aftoppen met je filter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik de enige die me afvraagt waar je condooms voor nodig hebt :p in een bag die bedoeld is om thuis te komen als er problemen zijn?

 

Kun je onder andere gebruiken als water container of om dingen waterdicht in te bewaren zoals telefoon of tabak enz. Google er maar eens op wat je er allemaal mee kan (naast voor wat ze bedoeld zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een Mora er in hebt, en de tas gaat mee naar je werk. Nou zit ik zelf ook te denken aan een nieuwe rugzak voor naar het werk (deze word het waarschijnlijk), als computernerd moet ik wel elke dag de laptop mee nemen en op deze manier kan ik dat mooi combineren tot GHB. Ik vraag me echter af hoe ze op mijn werk gaan reageren als ik een mes mee ga nemen, mag dat bijvoorbeeld überhaupt wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een mooi voorbeeld van een minimalistische BOB.

 

Water, vuurtje, voedsel, redelijk comfortabel kunnen slapen, EHBO, geld, mes en opkikkers voor het moraal. 't Lijkt me redelijk compleet.

13kg ook erg netjes en het geeft een goed idee hoeveel spullen eigenlijk wegen, het telt al snel op.

 

Persoonlijk zou ik er iig nog wat voetpoeder aan toevoegen, de voetjes moet je goed verzorgen als je 65 km wilt gaan lopen.

Plastiek zakken en een stukkie ducttape doe ik ook niet graag zonder, alsmede mijn multitool, zeker in stedelijk gebied (LM Sidekick). 'k Heb in de praktijk in het verleden al een paar keer staan kloten bij een tankstation wat dicht was, maar wel een kraantje buiten had zonder sleutel. Leidingwater is meestal toch het veiligst.

 

De opmerkingen van @AWOL over petflesje zijn ook nuttig. Minimaal een liter zou ik zelf willen en dan nog zal je moeten bijtanken onderweg.

 

....en vergeet je huissleutels niet.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een Mora er in hebt, en de tas gaat mee naar je werk. Nou zit ik zelf ook te denken aan een nieuwe rugzak voor naar het werk (deze word het waarschijnlijk), als computernerd moet ik wel elke dag de laptop mee nemen en op deze manier kan ik dat mooi combineren tot GHB. Ik vraag me echter af hoe ze op mijn werk gaan reageren als ik een mes mee ga nemen, mag dat bijvoorbeeld überhaupt wel?

 

Als 18 plusser mag je zo'n vast mes bij je hebben, helemaal in een rugzak.

 

Echter het kan wel zijn dat er een APV geldt, een Algemeen Plaatselijke Verordening. Dat is bijvoorbeeld zo in Amsterdam en Rotterdam (hele stad of alleen centrum weet ik niet).

Dat kun je opzoeken op de site van je gemeente, hier waar ik woon geldt alleen de WWM (@12gauge kom er maar in! :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe

Mora goed verpakken, bv in een vuilniszak rollen(heb je toch ook graag in je GHB), onderin de tas doen, zodat het overduidelijk is dat het mes niet voor het grijpen ligt, is dan wel handig.

Dat mes heb je pas nodig in uit de hand gelopen situaties...tot die tijd zoveel mogelijk wegstoppen.

Een alarm zal sowieso afgaan omdat je je laptop erin hebt. Als je weet dat je op plekken komt waar messen niet gewenst zijn (rechtbank ofzo) dan eruit laten.

Of een goed zakmes of multitool nemen, die komen toch minder messerig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter het kan wel zijn dat er een APV geldt, een Algemeen Plaatselijke Verordening. Dat is bijvoorbeeld zo in Amsterdam en Rotterdam (hele stad of alleen centrum weet ik niet).

Dat kun je opzoeken op de site van je gemeente, hier waar ik woon geldt alleen de WWM

Als ik van huis naar werk loop kom ik door diverse gemeenten.

Als ik om moet lopen door nog weer andere.

Plus dat in een SHTF situatie de regels ineens anders kunnen zijn door noodverordeningen.

 

Altijd goed je in te lezen in de regelgeving van je gemeente en de gemeentes die je betreedt, maar in een SHTF gelden vaak wel andere regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 18 plusser mag je zo'n vast mes bij je hebben, helemaal in een rugzak.

 

Echter het kan wel zijn dat er een APV geldt, een Algemeen Plaatselijke Verordening. Dat is bijvoorbeeld zo in Amsterdam en Rotterdam (hele stad of alleen centrum weet ik niet).

Dat kun je opzoeken op de site van je gemeente, hier waar ik woon geldt alleen de WWM (@12gauge kom er maar in! :p)

Bij een SHTF kan het zomaar zijn dat je geen enkel wapen bij je mag hebben. Maar ja, of de overheid in zo'n situatie tijd heeft om je te controleren...

Ik heb in mijn GHB (in de auto) een goed zakmes zitten. Zelfs bij de zwitserse grens laatst geen enkel probleem erover gehad, de beste man keek erna en stopte het mes weer netjes terug in de tas. Geen vragen of rare blikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een SHTF kan het zomaar zijn dat je geen enkel wapen bij je mag hebben. Maar ja, of de overheid in zo'n situatie tijd heeft om je te controleren...

Ik heb in mijn GHB (in de auto) een goed zakmes zitten. Zelfs bij de zwitserse grens laatst geen enkel probleem erover gehad, de beste man keek erna en stopte het mes weer netjes terug in de tas. Geen vragen of rare blikken.

 

Als ik van huis naar werk loop kom ik door diverse gemeenten.

Als ik om moet lopen door nog weer andere.

Plus dat in een SHTF situatie de regels ineens anders kunnen zijn door noodverordeningen.

 

Altijd goed je in te lezen in de regelgeving van je gemeente en de gemeentes die je betreedt, maar in een SHTF gelden vaak wel andere regels.

 

De vraag is of het nu is toegestaan, meestal wel dus, de meeste gemeenten hebben hier geen APV voor, voornamelijk de grote steden en probleemgebieden.

Als die noodverordening er komt, kun je hem altijd uit je tas halen en weg flikkeren.

 

Ik zal dat niet doen.

 

Basis gereedschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, voetpoeder, goed idee. Ga ik nog even regelen. Ik heb wat extra ziplock zakjes bij me. Staan op de foto maar vergat ik geloof ik te noemen. Huissleutels is ook een ding ja. Gelukkig zit er in de tas een heel mooi haakje voor. Met labeltje van een sleutel erbij zodat ze bij TT zeker weten dat je niet je mes eraan hangt. Ik heb de gewoonte dat ik mijn sleutels aan het haakje hang als ik alleen met de tas op pad ga. De Saracen heeft ook zo'n haakje dus ik doe dat al jaren zo.

 

Ik heb overigens nu op 25 kilometer lopen een cache met twee flessen water. Die pak ik na een uur of vier lopen op. Watervoorziening is dus redelijk geregeld, anders heb ik nog het Hollands Diep.......... Nee dat ga ik niet doen. Heb ook nog een bouwsleutel in de tas, dus ik draai wel ergens een buitenkraantje open om water aan te vullen :cool:

 

Ik koop gewoon van die hele kleine busjes talkpoeder met schimmelwerend middel van de Kruidvat. Schimmelwerend (Miconazal oid) kan geen kwaad en het zijn gewoon hele kleine handige busjes. :)

 

Goed dat je het waterprobleem hebt voorzien, 65km kost wat liters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Raycoupe:
Ik koop gewoon van die hele kleine busjes talkpoeder met schimmelwerend middel van de Kruidvat. Schimmelwerend (Miconazal oid) kan geen kwaad en het zijn gewoon hele kleine handige busjes. :)

 

Goed dat je het waterprobleem hebt voorzien, 65km kost wat liters.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd wat charcloth in mijn charringtin plus extra stof om nieuwe te maken maar een aansteker is altijd handig nu draag ik zelf altijd een zippo in mijn broekzak (nee ik rook niet) maar een aansteker is altijd handig ookal gooi je een pakje van de action met 5 voor .85ct in je auto het kan altijd helpen. maar misschien zijn de breekstaven van de prepshop ook wel handig. ik heb ze in mijn bob zodat ik kan lezen in mijn shelter maar het is natuurlijk handig voor licht maar ook aandacht te trekken wil je echt actief gered worden.

 

verder een verdomd mooi setje, zou inderdaad ook een mini-bob kunnen zijn.

 

Enige punt wat ik niet helemaal snap is de schep, ik heb een tijd geleden voor mijn moeder een soort auto set gemaakt en heb hierbij ook een pio-schep gedaan maar om er nou eentje in je tas te hebben?

 

maar nogmaals erg mooi setje:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd wat charcloth in mijn charringtin plus extra stof om nieuwe te maken maar een aansteker is altijd handig nu draag ik zelf altijd een zippo in mijn broekzak (nee ik rook niet) maar een aansteker is altijd handig ookal gooi je een pakje van de action met 5 voor .85ct in je auto het kan altijd helpen. maar misschien zijn de breekstaven van de prepshop ook wel handig. ik heb ze in mijn bob zodat ik kan lezen in mijn shelter maar het is natuurlijk handig voor licht maar ook aandacht te trekken wil je echt actief gered worden.

 

verder een verdomd mooi setje, zou inderdaad ook een mini-bob kunnen zijn.

 

Enige punt wat ik niet helemaal snap is de schep, ik heb een tijd geleden voor mijn moeder een soort auto set gemaakt en heb hierbij ook een pio-schep gedaan maar om er nou eentje in je tas te hebben?

 

maar nogmaals erg mooi setje:)

 

Idd schep, ook de monokijker.. grammenjagen op de tarp en dat wel meenemen, maar ik vermoed dat er weer een logische verklaring achter zit, of niet @FKAGB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie set @FKAGB . Ik denk wel dat als je de tas getest hebt dat je spullen er uit gaat laten wegens overbodigheid, maar ik wacht je review met smart af.

@MyronPrps , hoe ziet voor jou een complete bob er uit dan? Ik zie op de samenstelling na, bijna geen verschil tussen jouw complete bob en deze "mini-bob"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop gewoon van die hele kleine busjes talkpoeder met schimmelwerend middel van de Kruidvat. Schimmelwerend (Miconazal oid) kan geen kwaad en het zijn gewoon hele kleine handige busjes. :)

 

Goed dat je het waterprobleem hebt voorzien, 65km kost wat liters.

Ik denk dat je deze bedoeld?

 

8824227364894.jpg.a717c33155a43e7311e7c6ba8dbf5971.jpg

http://www.kruidvat.nl/kruidvat-miconazolnitraat-20mg/g-antischimmelpoeder/p/2500324/fromsearch

 

Is goed spul, ik gebruik dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie set @FKAGB . Ik denk wel dat als je de tas getest hebt dat je spullen er uit gaat laten wegens overbodigheid, maar ik wacht je review met smart af.

@MyronPrps , hoe ziet voor jou een complete bob er uit dan? Ik zie op de samenstelling na, bijna geen verschil tussen jouw complete bob en deze "mini-bob"?

laatst helemaal een topic over gemaakt, lang niet perfect maar goed genoeg voor mij op dit punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...