Ga naar inhoud
GENEGEERD

Body armor / bescherming


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Gast lonely wolf

Ik heb laatst deze aangeschaft. Prijstechnisch interessant rond de 66 euro inc verzendkosten.

Draag het nu tijdens mij werk. het is ff wennen maar voor alles wat je extra kan beschermen moet je natuurlijk wat opofferen.

 

steek.jpg.7e70650e643669816716b1b7e57b91fd.jpg

 

en is te koop bij

http://www.der-hollander.de/uitrusting/vesten/kogel-en-steekvrije-vesten/steekhemmend-vest-i.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast lonely wolf

Er staat geen materiaal label op maar er zit een buigzame kunststof plaat in verwerkt (kevlar?) en een aluminium plaat,.

Ik heb bewust voor een steekvest gekozen omdat dit voor mij het grootste risico vormt.

En kogel werend vest zou te zwaar en te zichtbaar worden. Dit vest weegt +/-1,5 kg en is onder een overhemd te dragen.

Natuurlijk weet ik dat er betere vesten zijn, die soepeler zijn maar daar zit natuurlijk ook een ander prijskaartje aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je enkel snij- en steekwerend nodig hebt, heb je enkel de alu platen nodig. Zoals je zelf al opmerkte zijn er betere alternatieven, maar waarschijnlijk duurder.

Nadeel is dat de armen, benen en nek niet beschermd zijn... Wil je deze goed gaan beschermen (vooral tegen snijden) dan wordt het duur, ook stegen steken (naalden enz) dan wordt het heel duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede snijwerende, steekwerende een kogel werende kleding is uitgebreid getest en voorzien van de juiste classificaties. Als deze er niet zijn, zou ik het niet vertrouwen.

 

De snij- en steekwerende eigenschappen kan je altijd zelf non-destructief op regelmatige basis testen hé! Ik vertrouw een eigen test meer dan een labeltje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad snij/mes werend. Naaldwerend zeker niet....

@wodan, hoe ga jij je vest "non destructief" zelf testen dan? Van een gerespecteerde fabrikant maak ik me geen zorgen over de aangegeven labels/test rapporten. Die gasten gaan hun goede naam niet te grabbel gooien. En ben jij dan voldoende gekwalificeerd om zelf zo'n test op een juiste manier uit te voeren?

 

Idd , en kun je makkelijk zelf maken :

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
snijwerend? mijn mes training en lessen zijn HOLK gericht. Hals, Oksel, Lies, Knieholte. Hier lopen grote slagaders, en opmerkelijk genoeg zijn deze delen niet vaak beschermd met zon vest.

 

Gelukkig hebben slechts een handje vol junks en zwervers zo'n HOLK training gehad, wat weer een geluk voor mij is! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad snij/mes werend. Naaldwerend zeker niet....

@wodan, hoe ga jij je vest "non destructief" zelf testen dan? Van een gerespecteerde fabrikant maak ik me geen zorgen over de aangegeven labels/test rapporten. Die gasten gaan hun goede naam niet te grabbel gooien. En ben jij dan voldoende gekwalificeerd om zelf zo'n test op een juiste manier uit te voeren?

 

Testen op snij- en steekwerende eigenschappen, is nu geen raketwetenschap hé! Je neemt een mes en snijdt in de beschermende laag en je neemt een priem en je prikt... Geraak je erdoor of maak je meer dan normale beschadiging, dan is er iets mis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testen op snij- en steekwerende eigenschappen, is nu geen raketwetenschap hé! Je neemt een mes en snijdt in de beschermende laag en je neemt een priem en je prikt... Geraak je erdoor of maak je meer dan normale beschadiging, dan is er iets mis...

 

En hoe vaak doe je die test, materiaal kan slechter worden met de tijd? En met hoeveel kracht? En wat doe je met alle goedkope producten/zelfmaak projecten waar je je mes of priem doorheen jast en blijkt toch niet te voldoen? Het lijkt mij dat dit al snel een duur experiment wordt.

En wat ronin zegt is ook zeker waar, hals is lastig met een zaag te bedekken.

 

Nu ben ik voor goedkope oplossingen en ik vind de zagen een prima oplossing, ook ben ik voor zelf testen, maar als het labeltje gedegen keurmerken bevat dan vindt ik dit wel degelijk waardevol. Dit geeft aan dat het product door de fabrikant uitgebreid is laten testen en ze een kwalitatief product hebben, of niet. Want veel keurmerken hebben een klassering. Wat bij de dump verkocht wordt in de regel zou wat mij betreft de naam snijwerende kleding niet mogen hebben.

 

Alleen de hoogste klasse is interessant, is helaas ook aan de prijs...

 

Labels blind geloven is niet oké, zomaar denken dat je zelf kunt testen is een ander uiterste (of je hebt geld en tijd te veel, dan heb ik niets gezegd).

 

Het is genuanceerder in mijn ogen vandaar dit stukje. Maar snijwerende kleding voor een paar tientjes zou ik niet op vertrouwen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar snijwerende kleding voor een paar tientjes zou ik niet op vertrouwen...

 

Ik kan hier alleen volledig goedkeurend op reageren, ik weet dat er kleding van Israëlisch makelij zijn en hier heel ver in zijn...... en idd. er hangt een stevig prijskaartje aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben blij met mijn vestje .

Weegt een kilo of 15 maar is zijn gewicht in goud waard :)

Kostte eerst kapitalen maar zijn nu te koop voor zo'n 250€

 

Houd zo'n beetje elk kaliber tegen .

 

 

Foto's staan wel scheef maar weet niet hoe ik ze recht krijg .

Mischien dat een moderator ze recht gezet krijgt ?

Zou wel fijn zijn ;) kijkt wat lekkerder .

 

Gr H

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb nog wel mn american football spul liggen :) kogelwerend zal het niet zijn maar je bent wel ralatief veilig voor slag/steekwapens denk ik :) En als pluspunt kun je jezelf als een soort stormram gebruiken :p:P

 

Dan moet je niet iemand tegenkomen met een Hissatsu model mes, want die gaan overal dwars doorheen. Die gaan zelfs dwars door echte body armour, dat wel kogelwerend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je niet iemand tegenkomen met een Hissatsu model mes, want die gaan overal dwars doorheen. Die gaan zelfs dwars door echte body armour, dat wel kogelwerend is.

 

Kogelwerend is niet steekwerend. Met bijna ieder mes met een punt en een beetje scherp kom je door een kogelwerend vest. Daarom doen veel mensen er een steekwerende laag bij in het vest. Dus heeft niets met een speciaal mes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kogelwerend is niet steekwerend. Met bijna ieder mes met een punt en een beetje scherp kom je door een kogelwerend vest. Daarom doen veel mensen er een steekwerende laag bij in het vest. Dus heeft niets met een speciaal mes te maken.

 

beetje verkeerd verwoord, had het kogelwerende weg moeten laten. Gaan dus dwars door body armour.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...