Ga naar inhoud
GENEGEERD

Watersportboetes

Tom
 Share

Recommended Posts

Als je in Nederland erop uittrekt met je BOB of rubberbootje of in je bootje ronddobbert, houd dan de regelgeving goed in de gaten er zijn flinke boetes te verdelen.

Denk dus niet in de vrije natuur als prepper dat er geen regels zijn!

Bijvoorbeeld een leuk strandje is pas verboden gebied 140 euro boete

Er mag niet zoveel op het water, wat natuurlijk wel weer goed is voor de veiligheid en natuur.

https://twitter.com/WaterpolitieFLE

Hier vind je de watersport boetes

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=3117#keuzes

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Met drank op kan de boete oplopen van 2500 tot 10.000 euro.

Kon deze niet terug vinden in de lijst maar denk goed na want de promilages zijn sowieso minimaal en ook een drankje is over de grens

Link naar reactie

Er mag niet zo veel op het land ook. Vrij land? Zou ik ook in Sinterklaas nog geloven.

Wat stel je voor dan, dat het moet worden toegestaan om bezopen in je speedboot rond te varen?

Of is dit een algemene uiting van frustratie die weinig met watersport te maken heeft?

• Leuk 1
Link naar reactie

Laatst nog gezien op Terschelling dat en groot schip aan het keren was in de haven en daarbij enorm gehinderd werd door jachten met enorme haast in hun vakantie, Sowieso een tip als je op Terschelling bent: even in de haven kijken als de schepen uitvaren of binnen komen. In dit geval ging de havenmeester in een rubberboot helemaal uit zijn dak tegen de jachten. Heb echter niet gezien dat ze een boete kregen,

Link naar reactie

Wat stel je voor dan, dat het moet worden toegestaan om bezopen in je speedboot rond te varen?

Of is dit een algemene uiting van frustratie die weinig met watersport te maken heeft?

Speedboot, nee. Ik dacht meer aan roeiboten op meren en zo. Maar ik geloof dat ik het bericht in de eerste instantie niet goed had begrepen. Ik begreep dat er bepaalde gebieden zijn die gewoon verboden zijn of je nou dronken bent of niet. En dan heb ik het niet over beschermde gebieden. Dat snap ik wel.

Link naar reactie

Speedboot, nee. Ik dacht meer aan roeiboten op meren en zo. Maar ik geloof dat ik het bericht in de eerste instantie niet goed had begrepen. Ik begreep dat er bepaalde gebieden zijn die gewoon verboden zijn of je nou dronken bent of niet. En dan heb ik het niet over beschermde gebieden. Dat snap ik wel.

Dat klopt ook, de reden voor een verbod om er te varen kunnen legio zijn. Natuur, kabels, zwemmers, afkalvende oevers, overlast voor bewoners, etc.

In dit twitter bericht ging het over een afgesloten natuurgebied.

Gelukkig is Nederland rijk aan vaarwater.

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

Er zijn gewoon regels op het water alleen houden sommige mensen zich dat niet aan net als Op de weg alleen kunnen de boetes flink hoger oplopen.

Wil je het water op informeer naar de regels of haal je klein vaarbewijs

Link naar reactie

Volgens mij zijn er regels nodig op het water, omdat mensen hun gezond verstand nog al eens verliezen als ze het water opgaan met een boot. In NL mag je met niet te grote vaartuigen gewoon zonder vaarbewijs (en dus zonder de regels te kennen) drukke routes als de Rijn en het Amsterdam-Rijnkanaal bevaren. De gevolgen daarvan lees je elk jaar in de krant: motorjacht overvaren door binnenvaartschip oid. Kijk de gevolgen van een aanvaring tussen twee motorjachten (of zeilboten) vallen meestal wel mee, maar als je met grote schepen te maken krijgt, kijk dan toch uit mensen! Gebruik je gezond verstand, denk niet dat je er nog wel voorlangs kunt, want eens wordt dat je dood! Kruip ook niet in het schroefwater van een manoevrerend schip, want daar draait echt een gehaktmolen rond, en denk al helemaal niet dat je voorrang hebt, want dat heb je niet! Grote kans dat dat binnenvaartschip je niet eens ziet door de dode hoek, en ook grote kans dat hij er helemaal niets van merkt als hij over je heen vaart! Gebruik je gezond verstand!

Link naar reactie

Denk ook niet "dat kan mij niet gebeuren, want ik ben stoer en sterk en gezond"

Meer-honden-dan-mannen-met-zwemvest.

De meeste mannen die gaan varen, zien er op toe dat alle opvarenden van hun boot een zwemvest aan hebben, ze kijken alleen niet naar zichzelf. Volgens de Zweedse reddingsbrigade hebben zelfs meer honden dan mannen een zwemvest aan als ze het water opgaan. 'Lieve, lieve mannen gebruik een zwemvest. Jullie families willen jullie graag levend terugzien na boottochtjes', citeerde de krant Aftonbladet het hoofd van de Zweedse reddingsbrigade.

Alleen al in de maand juni verdronken er in Zweden 21 mensen; 19 van hen omdat hun boot was omgeslagen. Geen van de slachtoffers droeg een zwemvest. 'We hadden vermoedelijk 70 procent van hen kunnen redden als ze een zwemvest hadden gedragen', aldus Karin Brand van de reddingsbrigade.

Onderzoek van de brigade wijst uit dat slechts 45 procent van de mannen een zwemvest draagt. Bij honden is dat percentage 47,5 procent, bij vrouwen 55 procent en in principe hebben alle kinderen er een aan. 'Mannen vinden zichzelf goede zwemmers. Ze denken dat ze veel meer kunnen dan ze in werkelijkheid kunnen.'

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

@Dreutel ik meen dat je op het Amsterdam rijnkanaal wel je klein vaarbewijs moet hebben maar weet niet waar mijn lijstje ligt dus kan het niet controleren.

het ijselmeer en ketelmeer en de grote binnenwateren van Zeeland zijn een vaarbewijs ook verplicht.

@Stuudje mensen die ik niet ken zijn verplicht bij mij aan boord een zwemvest aan te hebben.

Op groter diep water trek ik ook een zwemvest aan.

Link naar reactie

Volgens mij zijn er regels nodig op het water, omdat mensen hun gezond verstand nog al eens verliezen als ze het water opgaan met een boot. In NL mag je met niet te grote vaartuigen gewoon zonder vaarbewijs (en dus zonder de regels te kennen) drukke routes als de Rijn en het Amsterdam-Rijnkanaal bevaren. De gevolgen daarvan lees je elk jaar in de krant: motorjacht overvaren door binnenvaartschip oid. Kijk de gevolgen van een aanvaring tussen twee motorjachten (of zeilboten) vallen meestal wel mee, maar als je met grote schepen te maken krijgt, kijk dan toch uit mensen! Gebruik je gezond verstand, denk niet dat je er nog wel voorlangs kunt, want eens wordt dat je dood! Kruip ook niet in het schroefwater van een manoevrerend schip, want daar draait echt een gehaktmolen rond, en denk al helemaal niet dat je voorrang hebt, want dat heb je niet! Grote kans dat dat binnenvaartschip je niet eens ziet door de dode hoek, en ook grote kans dat hij er helemaal niets van merkt als hij over je heen vaart! Gebruik je gezond verstand!

Ook met grote schepen kan het wel eens fout gaan...

Tbone1.jpg.74f3c9216f4f2ea2f9669b210ebcd549.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...