Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bewaren van open blikken en andere verpakkingen


Aanbevolen berichten

Gisteren liep ik in een Zweeds warenhuis op de keuken afdeling.

Plots had ik een helder moment. Zoals velen hier, heb ik een behoorlijke ijzeren voorraad, maar ook potten en allerlei andere verpakkingen.

Met blikken is het zo, dat wanneer ze eenmaal open zijn, het voedsel er niet in bewaard kan worden.

In tijden van nood is het misschien wel noodzakelijk om te gaan portioneren met voedsel.

Bewaren in de originele verpakking is vaak geen optie.

 

Ik heb een partij kunststof voorraaddozen/ bewaardozen aangeschaft. Misschien niet de meest gouden tip, maar eigenlijk had ik er nooit echt over nagedacht en er ook niet veel over gelezen hier. ( correct me if I'm wrong)

 

Wilde ik even delen met jullie als mogelijke tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goeie tip. Is niet alleen handig om te bewaren in huis, maar stel, je gaat camperen. Je kan er voedsel in vervoeren zonder lekkage en zonder dat het plat gedrukt wordt in je tas door je andere spullen. Je kan zelfs meerdere van die bewaardozen gebruiken en in je reistas (Tetris stijl) opstapelen om zo het meeste uit je ruimte te halen en heb je al je spullen gecompartimenteerd. Eten bij het eten, touw bij touw, vuur maak materiaal bij elkaar, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren liep ik in een Zweeds warenhuis op de keuken afdeling.

Plots had ik een helder moment. Zoals velen hier, heb ik een behoorlijke ijzeren voorraad, maar ook potten en allerlei andere verpakkingen.

Met blikken is het zo, dat wanneer ze eenmaal open zijn, het voedsel er niet in bewaard kan worden.

In tijden van nood is het misschien wel noodzakelijk om te gaan portioneren met voedsel.

Bewaren in de originele verpakking is vaak geen optie.

 

Ik heb een partij kunststof voorraaddozen/ bewaardozen aangeschaft. Misschien niet de meest gouden tip, maar eigenlijk had ik er nooit echt over nagedacht en er ook niet veel over gelezen hier. ( correct me if I'm wrong)

 

Wilde ik even delen met jullie als mogelijke tip.

 

Op de standaard maat blikken van 800ml blijkt precies het dekseltje te passen van de potten met sjag voor mensen die zelf sigaretten 'klikken' (maken/vullen met zo'n klein machientje)

Je moet wel de deksels hebben die over de rand van de pot/blik vallen, veel van die potten sjag hebben tegenwoordig ook deksel die in de pot valt.

Een dergelijk deksel gebruik ik regelmatig omdat ik maar een half blik erwtensoep opeet in één keer.

 

Deze bedoel ik:

 

416871875_99266553d4_m.jpg.47fd9b82da73e05d2b7ef11477cbf7a5.jpg

@Dirty Dragons: Op zich geven veel afzonderlijke doosjes veel organisatie in je rugzak, maar kijk uit dat je straks niet 2kg verpakkingsmateriaal meesleept in je rugzak. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voorkeur voor clipdoosjes van Emsa. Die zijn lucht- en waterdicht af te sluiten.

 

Voorbeeld:

http://www.marskramer.nl/nl/mknl/emsa-clip-en-close-voorraaddoos-0-8l

 

Ook bij de HEMA hebben ze dat soort, en goedkoper dan bij de Marskramer.

 

Die heb ik laatst in Duitsland gescoord, 6 stuks voor 7 euro, diverse in elkaar passende maten.

Ik moet ze nog uitproberen, maar die rubber seal gaf voor mij de doorslag ze te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik laatst in Duitsland gescoord, 6 stuks voor 7 euro, diverse in elkaar passende maten.

Ik moet ze nog uitproberen, maar die rubber seal gaf voor mij de doorslag ze te kopen.

 

Dan heb je daar een goed koopje aan gedaan Raycoupe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me ineens af of dit stereotyp blinde vlek is dan ;-)

Als huisvrouw zijnde heb ik zo vaak dat ik blikken niet op een dag leeg maak maar ik blijf de grote kopen omdat ze voordelig zijn

Vaak gaan de resten in een zakje in de vriezer mooi per 100 gram portie

Of ik bereid alles en weck wat er die maaltijd niet opgaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spaar onderandere de bakjes van bij de Chinees . Ook bij de slager wordt wel eens iets verpakt in soort gelijke bakjes . Die gebruik ik voor restjes in te bewaren . Als er dan een zoek gaat bij mijn kinderen of andere fam. is het geen zonde . Ook heb ik honderden gelijke bakjes waar spijkers hebben in gezeten . Het embleem staat er op van voeding toegestaan . Die gebruik ik dan ook veel voor in de diepvriezer .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...