Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Voor mij is het niet de vraag of we naar een periode van 'ellende' gaan, maar enkel wanneer?

Daar zit eigenlijk een tweede vraag aan vast: wat ?

Wat zal de overheersende factor zijn?

Ik zie directe mogelijkheden die tot een militair conflict zullen leiden waar ook wij bij betrokken zijn.

Ik zie economische monetaire risico's die onze manier van leven compleet kunnen veranderen.

Ik zie een nieuw virus ontstaan dat onze maatschappij kan ontwrichten.

Ik zie een energie crisis die onze welvaart en maatschappij kan ondermijnen.

En natuurlijk wat zal dat scenario tot gevolgen hebben en dus WAT kan ik doen om het beste ervoor te preppen..

Het meest frapante is nog wel dat het erop lijkt dat momenteel alle mogenlijkheden elkaar de loef proberen af te steken in welke deze omwenteling als eerste gaat inluiden, en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Maar dit is ook juist prepper zijn, je bent overal (een beetje) op voorbereid. maar dit is inderdaad een zeer moeilijke periode maar ik hoop dat we met de hulp van elkaar er door heen kunnen komen.

Deze post delen

Ik gok op die fanatiekelingen van ISIS. Dat zal ook in Nederland een staartje krijgen. Die psychopaat heeft zichzelf immers tot kalief uitgeroepen en laten blijken dat hij de wereld wil. Enkele van zijn volgelingen waren van de week nog in Den Haag bij die demonstratie tegen het geweld op de Gaza.

Deze post delen

Ik gok op die fanatiekelingen van ISIS. Dat zal ook in Nederland een staartje krijgen. Die psychopaat heeft zichzelf immers tot kalief uitgeroepen en laten blijken dat hij de wereld wil. Enkele van zijn volgelingen waren van de week nog in Den Haag bij die demonstratie tegen het geweld op de Gaza.

Misschien een leuk idee om je eerst even voor te stellen?

http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde

gr, MP

Deze post delen

@Kans Yup. De vraag is inderdaad wanneer, en wat het dan toevallig wordt; who knows?! Ik ben zelf stukje bij beetje verschillende dingen aan het verzamelen (voor zover de financiën dat toelaat) en hoop met alle hoop van de wereld dat de bom (welke dat dan ook is, noem maar wat) voor die tijd nog niet gaat barsten. Hoe zeer ik graag zou willen geloven dat een of alle voorbeelden die je opnoemt gewoon nooit zullen gebeuren, ik heb er een steeds harder hoofd in. Er gaat iets gebeuren, maar wat dat is? Geen idee. Hoop in ieder geval dat alle mannetjes en vrouwtjes die er met aangestoken lucifers naar toe rennen in ieder geval nog een aantal keer goed hard zullen struikelen voordat het ze lukt om het kruitvat aan te steken.

Deze post delen

@Kans Yup. De vraag is inderdaad wanneer, en wat het dan toevallig wordt; who knows?! Ik ben zelf stukje bij beetje verschillende dingen aan het verzamelen (voor zover de financiën dat toelaat) en hoop met alle hoop van de wereld dat de bom (welke dat dan ook is, noem maar wat) voor die tijd nog niet gaat barsten. Hoe zeer ik graag zou willen geloven dat een of alle voorbeelden die je opnoemt gewoon nooit zullen gebeuren, ik heb er een steeds harder hoofd in. Er gaat iets gebeuren, maar wat dat is? Geen idee. Hoop in ieder geval dat alle mannetjes en vrouwtjes die er met aangestoken lucifers naar toe rennen in ieder geval nog een aantal keer goed hard zullen struikelen voordat het ze lukt om het kruitvat aan te steken.

Goed gesproken! Helemaal mee eens! En hier ook hetzelfde. Beetje hamsteren. Dit, dat, zolang het gaat. ;)

Deze post delen

Hier vraag ik me de laatste tijd ook steeds vaker af, niet OF er iets fout gaat maar WAT en WANNEER...

Crisis en ellende is natuurlijk van alle tijden, maar op het moment lijkt het wel of alle emmers tot de rand toe gevuld zijn en het alleen maar wachten is op dat ene druppeltje....

Deze post delen

Het gevoel is er bij mij ook, dit had ik al een tijdje, maar op dit forum is het wel versterkt. Als je kijkt naar een paar maanden terug of een jaar of meer, kan je dan zeggen dat je toen minder het idee had dat er iets fout zou gaan en dat dat nu een steeds sterker gevoel wordt?? Gewoon even een vraagje aan iedereen die 'm ziet :)

Deze post delen

Het gevoel is er bij mij ook, dit had ik al een tijdje, maar op dit forum is het wel versterkt. Als je kijkt naar een paar maanden terug of een jaar of meer, kan je dan zeggen dat je toen minder het idee had dat er iets fout zou gaan en dat dat nu een steeds sterker gevoel wordt?? Gewoon even een vraagje aan iedereen die 'm ziet :)

Bij mij is het gevoel de laatste 3, 4 maanden sterker geworden. Het is niet zozeer dat er ergere dingen gebeuren, maar zoals Kans al zei, er gebeuren veel erge dingen tegelijkertijd. En ook nog eens een aantal vrij dicht bij huis. Maar het is zeker goed om zo af en toe even een 'zelfcheck' te doen om te zien of je door minder overzicht niet teveel gaat panikeren. Goede vraag dus.

Deze post delen

Zelfs met het maya 2012 gebeuren waren mijn alarmbelletjes niet zo hard aan het rinkelen als de laatste maanden. De strekking van dit onderwerp sluit enigszins aan op een ander topic wat ik geopend heb (wwIII). Dan hebben we het daar over 1 enkel aspect. Maar deze vraagstelling is breder van opzet.

Er gebeurt momenteel zo veel op onze aardbol dat je overspoelt raakt door alle informatie. Ik heb mijn voorbereidingen gedaan, ben nooit klaar, maar klaarder als dit zal ik nooit zijn :) Daarnaast probeer ik naast alle ellende op de Wereld nog steeds te genieten van het leven met mijn gezinnetje. Elke dag dat we weer samen leuke dingen doen is er weer één meegenomen :)

Deze post delen

Hier dito. De economie gaat k.t, de ziektes vliegen je om de oren, de westerse legers zijn ineens op Defcon 3, Gaza Israël hoeven we niet te bespreken, er lekt een bloedlinke kernreactor, de inflatie en werkeloosheid cijfers stijgen harder dan de S&P. ......

Totdat er 'iets' gebeurt. Pandemie of crash of oorlog of aanslag. En precies dat lijkt allemaal zo vreselijk dichtbij te komen.

Deze post delen

Afrika doet ook mee met de race...naast de ebola daar is er Libië dat zonder goede dictator ontspoort.

Boko Haram, je hoort er weinig over, is de ISIS van Afrika. Veel geweld, veel doden en nog steeds honderden meisjes ontvoerd.

Deze post delen

We zijn gewoon een aggresieve soort. Triest maar waar. Ben inmiddels 52.

Toen ik geboren werd was er Vietnam. Waarschijnlijk nog veel meer. En in de tijd tussen toen en nu zijn altijd overal brandhaarden geweest. Alleen was de wereldcommunicatie niet zoals nu. Nu horen en lezen we alles. Als dit voorbij gaat(hopelijk) zal er zich weer iets nieuws voordoen.

Preppen is een lifetime event en niet een parttime job.

• Leuk 1

Deze post delen

Mijn "preppervuurtje" werd opnieuw aangewakkerd door de ontwikkeling met ISIS (ze hebben oa gezegd Spanje en Oostenrijk te claimen - het oude Ottomaanse rijk) en de situatie in de Oekraïne. Dit komt wel erg dichtbij en ik heb al tegen mijn man gezegd (die het wat overdreven vindt): de veiligheid van mijn kids gaat voor alles.

Deze post delen

Maar dit is ook juist prepper zijn, je bent overal (een beetje) op voorbereid. maar dit is inderdaad een zeer moeilijke periode maar ik hoop dat we met de hulp van elkaar er door heen kunnen komen.

Ik denk dat veel preppers de situatie onderschatten, terwijl ze zichzelf overschatten.....

Deze post delen

@White Eagle, ook bij mij wil de partner er liever niets van weten. Typisch eigenlijk hoe mensen verschillend reageren op dreigingen. Je zou denken dat ze meedoen maar verre van dat. Ik ga er een topic aan wagen.

Deze post delen

Ik denk dat veel preppers de situatie onderschatten, terwijl ze zichzelf overschatten.....

denk dat velen juist niet de situatie onderschatten alleen waarom altijd laten merken?..;)

Deze post delen

denk dat velen juist niet de situatie onderschatten alleen waarom altijd laten merken?..;)

goed vraag Myron, maar de vraag "waarom het niet laten merken? " is wellicht net zo goed?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...