Ga naar inhoud
GENEGEERD

Food dehydrators


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Belangrijker om te weten, hoe is het gegaan, bevalt de dehydrator, hoe zien ze eruit en nog het allerbelangrijkste hoe smaken ze als je ze weer hydrateert? Review met fotos! ;-)

 

Tja, de aardbeien zijn behoorlijk gekrompen en waren leerachtig en een klein beetje plakkerig (zoals de bedoeling is), en het duurde ongeveer 12 uur om de halve aardbeien te drogen.

De aardbeien zal ik niet meer hydrateren omdat ze voor de papegaai zijn en die knaagt ze zo weg en bovendien heb ik ze droog gegeten en dat is prima te doen.

Er zitten nu 5 trays in met nectarines en morgenochtend rond een uur of 7 zullen ze wel droog zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een stomme vraag van mij waarschijnlijk. Ik heb onlangs tomaten en kruiden uit de tuin gedroogd. Ik deed dat in onze warmeluchtoven waarvoor ik een aantal bijkomende bakplaten kocht bij Action. Met 5 bakplaten kon ik een hele grote hoeveelheid tomaat drogen (ong 3 kg denk ik). Dat duurde ongeveer 12u op 50-60°. De oven liet ik in het begin dicht en nadien plaatste ik die op een klein kiertje door er een houten lepel tussen te stoppen.

 

Op die manier kon ik de aankoop van een bijkomend apparaat vermijden, kan ik méér in één keer drogen en heb ik de bakplaten die ook nog voor andere dingen kunnen gebruikt worden. Waarom zou je je oven die je toch al hebt niet daarvoor gebruiken ? Ik heb een hekel aan dure apparaatjes die maar één ding kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stomme vraag van mij waarschijnlijk. Ik heb onlangs tomaten en kruiden uit de tuin gedroogd. Ik deed dat in onze warmeluchtoven waarvoor ik een aantal bijkomende bakplaten kocht bij Action. Met 5 bakplaten kon ik een hele grote hoeveelheid tomaat drogen (ong 3 kg denk ik). Dat duurde ongeveer 12u op 50-60°. De oven liet ik in het begin dicht en nadien plaatste ik die op een klein kiertje door er een houten lepel tussen te stoppen.

 

Op die manier kon ik de aankoop van een bijkomend apparaat vermijden, kan ik méér in één keer drogen en heb ik de bakplaten die ook nog voor andere dingen kunnen gebruikt worden. Waarom zou je je oven die je toch al hebt niet daarvoor gebruiken ? Ik heb een hekel aan dure apparaatjes die maar één ding kunnen.

 

Als je een oven heb dit dat kan is het toch klaar.veel oven hebben min temperatuur van meer dan 100 Celsius .je moet wel de deur op een kier houden zo dat de vocht weg kan.ik droog deel in de zon, kruiden ,peper, ect. Vlees ,vis ,dikkere groenten met meer vocht in de zonoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een oven heb dit dat kan is het toch klaar.veel oven hebben min temperatuur van meer dan 100 Celsius .je moet wel de deur op een kier houden zo dat de vocht weg kan.ik droog deel in de zon, kruiden ,peper, ect. Vlees ,vis ,dikkere groenten met meer vocht in de zonoven.

 

Bedankt. Ik snapte het al niet goed waarom mensen niet in hun ogen drogen. Ik dacht dat er een reden voor was. Weer een apparaat bespaard. Ben ik een gelukkig mens zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goedendag,

Heeft er iemand ervaring met de 4 laden droogoven "Parallex Excalibur" (wehkamp)?

Uien drogen is gelukt, maar nu zitten er bananenschijven, in 4mm dik, en na 12 uur zijn ze leerachtig, niet echt knapperig. http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Drogen_van_voedsel/Droogtijdentabel_van_voedsel/droogtijdentabel_van_voedsel.html

Klopt het dat je de eerste 2 uur de oven ook voluit kan zetten omdat de enzymen dan toch nog niet sterven vanwege het vocht en na 2 uur onder de 60 graden?!

Ik ben ook benieuwd naar recepten.

 

Happy prepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...