Ga naar inhoud
GENEGEERD

De wraak van de rijken.

Mike
 Share

Recommended Posts

In volgende reportage op Canvas>Terzake> De rijken hebben gewonnen -De reportage start op 28:17- is mooi samengevat hoe de rijken erin slagen de wereld te veroveren.

Voor mij informeert ze ook duidelijk over de gevaren van het vrije kapitaal.

De spreker is zelf een superrijke, hij spreekt heel nuchter over de kloof tussen arm en rijk die steeds groter wordt. Voor mij slaat hij de nagel op de kop bij vele van zijn argumenten.

Voor deze reportage was ik iets minder hard tegenover die superrijken, uiteindelijk delen ze een deel weer uit waar je kunt van meeprofiteren als je werkt.

Mijn werkgever behoort ook tot die superrijken, hij is ook degene die ervoor zorgt dat ik mijn rekeningen kan betalen.

Maar als je dan op een nuchtere manier van een superrijke moet horen dat ze de middenklasse er echt wel uit willen, een boeiend perspectief naar mijn mening.

En als ik dan bekijk hoeveel middenklassers mijn baas al de deur gewezen heeft, kan ik steeds minder respect opbrengen voor 'het harde werk' van die superrijken.

Ook de groeiende macht van de rijken tegenover de autoriteiten, als je nu al weet dat regeringen worden gelobbyd (lees gekocht),

dan is het niet echt geruststellend als een superrijke stelt dat dit probleem de komende 20 jaar zal groeien.

Relevant is ook de docu over De donkere kantjes van de Bill & Melinda Gates Foundation

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weeks later...
Niemand verplicht je om te werken voor een baas.

Inderdaad.

Je kunt altijd nog schoenen gaan poetsen op een station. Of aluminium blikjes verzamelen.

Beste underground, de meeste mensen zouden het liefst een vaste baan hebben, maar ze kunnen alleen nog maar uitzendwerk vinden Op nul-uren contracten en dat soort shit.

De meeste mensen vragen niet veel. Gewoon een baan met wat zekerheid, met een beloning waarvan ze rond kunnen komen.

Link naar reactie

Ik snap de titel niet. Wraak, suggereert dat iemand je in jouw ogen onrecht heeft aangedaan, en dat je daar wraak op neemt. Op wie zouden 'de rijken' wraak moeten nemen dan?

Ze zijn overigens erg geholpen met een redelijke algemene welstand. Je kan alleen maar rijk worden van Iphone's verkopen als er kopers voor zijn.

Iedereen (nou ja, iedereen...) kan in drie generaties een aardig imperium opbouwen. Maar dan moet je wel de juiste mentaliteit hebben.

Ik heb ook jaren gewerkt voor iemand die in de Quote 500 stond.

Ik weet zeker dat de zoon die nu de leiding heeft, helemaal niet gelukkig is met zijn functie. En dat hij waarschijnlijk met me zou willen ruilen.

Maar ja, hij moet, hij is er voor opgevoed, hij wist het zijn hele leven al, en dat veranderde niet toen hij alleen de Mavo wist af te ronden.

Van mij mogen ze rijk worden. In ieder geval heb ik er niet voor over, wat zij er wel voor over moeten hebben.

Link naar reactie

"Wealth is to precious to be entrusted to the rich."

De huidige maatschappij is als 't Romeinse rijk; het staat op 't punt om in te storten, zoals alle maatschappijen uiteindelijk doen. De vraag is dus ook niet OF de boel gaan instorten maar WANNEER en wat we er aan doen. Als preppers kunnen we al een stuk meer hebben dan de meeste mensen, maar alsnog zullen de stinkend rijken het er ook goed vanaf brengen. Op een of andere manier zal daar dus iets aan gedaan moeten worden. Om echt verder te kunnen groeien als mensheid moeten we van het systeem van geld af. Zolang er geld is zullen er super-rijken zijn die 't leven van de rest van de wereld moeilijk maken. Het alleen maar "uit de weg ruimen" van de superrijken is dus geen oplossing, inkomens gelijk trekken ook niet. Het hele concept van geld zal er uit moeten voor we weer verder kunnen. En nee, daarmee bedoel ik niet dat we terug moeten naar ruilhandel of communisme of wat voor reeds-mislukt systeem dan ook. Ik weet niet hoe 't wel zou moeten, ik weet alleen dat we met z'n allen vast wel iets beters kunnen verzinnen. Utopie? Misschien.. waarschijnlijk.. maar noodzakelijk voor het lange-termijn overleven van de mensheid.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...