Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mobiel toilet voor onder de 15euro! (porta-potty)


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik was laatst op zoek naar één campingtoiletje voor de sc caravan. Op MP vind je er veel en meestal tussen de 10 en meestal 20 euro vraagprijs dus soms kun je nog wat afpingelen ook. Ik had er al 1 gevonden in de buurt toen één vriend me er één gaf die hij nog had staan in de kelder. Ze zijn dus vaak voor één prikkie te krijgen.

 

Na de vakantie ga ik er nog één paar zoeken voor de sc in Catalonië. Al heb ik in het huis één werkend toilet ik weet niet hoe het er dan voor staat met de verbouwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook zoiets voor nood, een gemakje noemen ze dat bij ons. Vuilniszak in de binnenemmer en een beetje zand, ben je klaar , dan heel het pakket zo de dichtsbijzijnde container in.

 

Ik neem aan dat je dit niet doet wanneer de SHTF in volle gang/hevigheid bezig is?

 

Vuilophaaldiensten zullen waarschijnlijk niet meer (goed) functioneren. En dan wil je dit soort zaken NIET in de dichtsbijzijnde container gooien. Je heb dan namelijk in no-time allerlei hygienische problemen door vliegen en ander ongedierte. Diep begraven ver weg (minstens 30 meter). Mijn voorkeur is minimaal 100mtr als dat haalbaar is. Dit ivm stank en vliegen etc. bij warm weer en de hoge grondwater stand in veel delen van west NL.....

Meer info: http://www.who.int/water_sanitation_health/hygiene/emergencies/fs3_4.pdf

 

Wederom een zwaar onderschat probleem! Er wordt hier te makkelijk over gedacht, met 17miljoen mensen in NL....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

in WOII en dan vooral in de afrika gevechten was een van de redenen dat de engelsen van de duitsers wonnen persoonlijke hygiene.

 

nu vraag je je misschien af hoe kan dat nou? omdat de engelsen al hun latrines erg ver weg hadden van hun gevechtsposities en regelmatig blokken zeep en tandpasta kregen, hierdoor waren er minder ziektes en dus ook minder sterfgevallen, bij de duitse kant deden ze het gewoon in ondiepe kuilen een grote stap van hun schuttersputjes vandaan hierdoor waren er erg veel ziektes plus weinig zeep en tandpasta zorgde voor veel sterfgevallen.

 

Dus wil je een risico minder WSHTF zorg dan dat jouw shit zo ver mogelijk van je vandaan is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass, ik ben inderdaad uit gegaan van de situatie zoals die nu is. Als shtf gaande is een diepe put achter in de tuin inderdaad en telkens afdekken met de grond van de volgende put. Afhankelijk van de situatie lijkt me op eigen erf redelijk veilig. Grondwater geen probleem , mn perceel ligt op een oude kreekrug. Na 1 m diep zand en schelpen. Als shtf een dijkdoorbraak betekent dan gaat dit verhaaltje thuis niet op, maar dezelfde toepassing inderdaad op locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...