Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op zoek naar boekje jaren 80, mogelijk van Unesco.


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Afgelopen week met mijn buurman gesproken in Spanje. Hij is een archeoloog en heeft over de hele wereld gezworven . Uiteraard kwam het gesprek over preppen, zelfstandig en onafhankelijk leven, een SC in Catalonië (komen we later op terug), boomhutten, grotwoningen en earthships.

 

Hij vertelde me dat er in de jaren 80 een boekje is uitgegeven waarin eenvoudige lowtech oplossingen staan bedoeld voor Afrikaanse landen. Waarschijnlijk door een organisatie als Unesco. Weet iemand of dat nog te krijgen is of in .pdf formaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Afgelopen week met mijn buurman gesproken in Spanje. Hij is een archeoloog en heeft over de hele wereld gezworven . Uiteraard kwam het gesprek over preppen, zelfstandig en onafhankelijk leven, een SC in Catalonië (komen we later op terug), boomhutten, grotwoningen en earthships.

 

Hij vertelde me dat er in de jaren 80 een boekje is uitgegeven waarin eenvoudige lowtech oplossingen staan bedoeld voor Afrikaanse landen. Waarschijnlijk door een organisatie als Unesco. Weet iemand of dat nog te krijgen is of in .pdf formaat?

 

Unesco is nu wel bezig met een database voor low tech oplossingen in landen als Afrika.

 

http://www.lowtechmagazine.com/2010/07/unesco-sets-up-international-traditional-knowledge-database.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje ik heb hier ergens een deel liggen van zo'n boek ,(is niet helemaal compleet ) tenminste als da hetgeen is wat je bedoelt

het was een boek wat aan mensen werd meegegeven die ontwikkelingshulp gingen doen in oa Afrika het boek had zo'n 400 bladzijden

en het gaat over van alles (van schoenen tot waterputten slaan , vee etc )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje ik heb hier ergens een deel liggen van zo'n boek ,(is niet helemaal compleet ) tenminste als da hetgeen is wat je bedoelt

het was een boek wat aan mensen werd meegegeven die ontwikkelingshulp gingen doen in oa Afrika het boek had zo'n 400 bladzijden

en het gaat over van alles (van schoenen tot waterputten slaan , vee etc )

gr will

 

Will, dat klopt volgens mij over die ontwikkelingshulp daar had mijn buurman het over. Zou het nog ergens verkrijgbaar zijn in één of andere vorm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje waar ik toen een kopie van heb gemaakt was niet echt een boek maar een ringband map , waar ik toen werkzaam was , was een man die had samen met zijn vrouw een aantal jaren ín Zuid- Afrika aan ontwikkelingswerk had gedaan en van hem heb ik toen dat ''boek'' gekopieerd .

ik hier eens kijken niet of maar waar ik het nog heb :o ik laat het je nog weten

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boekje zelf ken ik niet, maar omdat je beschrijving mij intrigeerde ben ik op zoek gegaan. Ik heb het helaas niet kunnen vinden, wel heb ik via deze site:

http://www.lowtechmagazine.com

Een link gevonden naar een site waar ook hele interessante documenten op staan die mogelijk bruikbaar voor u zijn. Ik was er in ieder geval enthousiast over:

http://www.fastonline.org/CD3WD_40/CD3WD/INDEX.HTM

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boekje zelf ken ik niet, maar omdat je beschrijving mij intrigeerde ben ik op zoek gegaan. Ik heb het helaas niet kunnen vinden, wel heb ik via deze site:

http://www.lowtechmagazine.com

Een link gevonden naar een site waar ook hele interessante documenten op staan die mogelijk bruikbaar voor u zijn. Ik was er in ieder geval enthousiast over:

http://www.fastonline.org/CD3WD_40/CD3WD/INDEX.HTM

:)

 

Die eerste site kende ik al en bezoek ik vrij regelmatig. Die tweede is nieuw voor mij maar een eerste blik werd ik al heel blij van.

 

Ondertussen had ik Unesco gemailt maar daar kennen ze het niet. Ben nu doorverwezen naar het koninklijk instituut voor de tropen. Dus we wachten weer ff op antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Graag gedaan! :D Ik was zelf ook aangenaam verrast door de inhoud. Grappig dat je soms door naar andere dingen te zoeken ineens weer op nieuwe bronnen stuit.

 

Mooie link inderdaad, thanx. :)

 

Kan je die niet laten vastleggen op het forum ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...