Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Range

En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.

Recommended Posts

Hoi iedereen,

Dit topic heb ik puur geopend voor een bericht wat ik las. Er zijn talloze redenen waarom we preppen, maar hier denk ik er toch één te hebben die je niet snel zou verwachten. De zogeheten 'onverwachte hoek'.

Afijn, hier is de link:

http://www.nu.nl/economie/3836407/fnv-pakt-werkverdringing-openbaar-vervoer.html

Wat denken jullie hiervan?

• Leuk 1

knap lullig eigenlijk als je erachter komt dat je op straat staat omdat er een vrijwilliger was om je werk over te nemen

maar inderdaad, ook hierom moet je je voorbereiden enzo, je kan zo ineens op straat staan en als je dan niks achter de hand hebt . . .

@konijn,

Dat... of dat je er uit wordt gewerkt omdat een instantie provoceert om een uitkeringsgerechtigde in dienst te nemen. Kun je net zo goed jezelf ontslaan en als uitkeringsgerechtigde worden aangenomen voordat de baas dit doet...

Vandaar dat ik dus iedereen voor de verkiezingen waarschuwde dat het idee van 'werken voor je uitkering' uiterst gevaarlijk is! 'Ze moeten maar gaan werken voor hun centen'. Euhm ja, maar wel jobs met deftige contracten. Anders krijg je inderdaad bovenstaande zaken.

Tja die mooie plannen van het kabinet om uitkeringsgerechtigden te laten werken voor hun uitkering heeft simpelweg tot effect dat je meer uitkeringsgerechtigden krijgt.

Dat wisten velen al toen die plannen bekend werden en nu gaan we langzaam de effecten zien, zij het nog maar op kleine schaal.

Het kabinetsbeleid zou er op toegespitst moeten zijn om meer betaalde banen te creëren, niet op betaalde banen op te heffen.

Straks zitten we in NL met een miljoen arbeidsslaven die de simpele klussen doen.

Dit speelt al langer, zie dit verhaal van een jaar geleden.

Werkloze stratenveger moet voor uitkering... straten vegen!

Hagenaar Harry krijgt 400 euro minder voor hetzelfde werk: 'Ik voel me uitgebuit, als een slaaf'

Wrang, je baan als stratenveger kwijtraken door bezuinigingen en dan alsnog de bezem en prikker moeten hanteren, maar dan voor een uitkering. Het overkwam Hagenaar Harry (53). Hij doet in het AD van woensdag zijn verhaal.

"Ik krijg 400 euro per maand minder dan vroeger", verzucht Harry in het AD. "Ik voel me uitgebuit, als een slaaf."

De Hagenaar begrijpt niet waarom hij geen gewoon contract kan krijgen. "Ik doe precies hetzelfde werk, werk dat hoognodig moet worden gedaan in de stad. Dan wil ik daar ook net als voorheen naar worden betaald."

De Haagse wethouder Henk Kool (PvdA, Sociale Zaken) ontkent dat er überhaupt sprake zou zijn van een tegenprestatie voor de bijstand. "Dit zijn re-integratietrajecten", zegt zijn woordvoerder. "Het is goed dat werklozen werkritme en -ervaring opdoen."

Misbruik en verdringing

In politiek Den Haag wil met name de VVD dat alle bijstandsgerechtigden een tegenprestatie leveren voor hun uitkering. Maar vakcentrale FNV is het hier niet mee eens. Door het beleid van gemeenten die mensen met behoud van uitkering laten werken neemt de werkloosheid toe. Die mensen verdringen betaalde werknemers.

FNV hield een enquête onder 200 bijstandsgerechtigden. Bijna de helft zegt daarin dat hun werk voorheen werd gedaan door een betaalde kracht.

Het doel van werken met behoud van een bijstandsuitkering is het klaarstomen van mensen voor een betaalde baan, maar volgens FNV wordt daarbij weinig rekening gehouden met de vaardigheden en vooropleiding van de bijstandsgerechtigde. Bovendien zijn de trajecten niet gericht op het vinden van werk en is de begeleiding slecht, aldus FNV.

Hoi iedereen,

Dit topic heb ik puur geopend voor een bericht wat ik las. Er zijn talloze redenen waarom we preppen, maar hier denk ik er toch één te hebben die je niet snel zou verwachten. De zogeheten 'onverwachte hoek'.

Afijn, hier is de link:

http://www.nu.nl/economie/3836407/fnv-pakt-werkverdringing-openbaar-vervoer.html

Wat denken jullie hiervan?

Dat zijn geen vrijwilligers maar Chinese vrijwilligers die worden GEDWONGEN dat werk uit te voeren om hun uitkering niet te verliezen. Vanzelfsprekend tegen een lagere prijs.

Ze zijn helemaal maf aan het worden bij het UWV . Mijn vrouw heeft mbo+ en 21 jaar gewerkt, komt na 13 jaar bij haar laatste baas op straat en krijgt nu ww. Kreeg ze deze week een mail dat ze moet solliciteren op postbezorger 3-16 uur per week tegen een salaris van 8,65 bruto per uur. Waarbij ze ook vanuit huis post moet sorteren. Ze belt op want mijn vrouw heeft als kind een ongeluk gehad op een boot waarbij haar onderbeen blijvende schade heeft opgelopen. Bij zware en te lange belasting loopt ze weer maanden bij de dokter, bovendien zoekt full timewerk en toch wel iets in haar richting. Laat duidelijk zijn dat ze niet vies van werken is en in principe alles waar perspectief in zit wil aanpakken. Als ze voor xxx niet belt dan volgen er sancties, dat stond er ook nog bij.

Het UWV geeft aan te hebben gesorteerd op postcode en iedereen al heeft die een universitaire opleiding heeft dit bericht gehad. Verder is nergens naar gekeken. Nou dan ga je lekker te werk als bedrijf van onze centen.:mad:

Reageren met attest van een doctor. Tegenwoordig moet je als gewone NL of Belg je best doen om te krijgen waar je recht op hebt en zelf aan hebt meebetaald.

Het zij zo, je kan enkel meespelen in dit systeem, want tegenwerken dat brengt niets goeds.

Schokkende verhalen lees ik hier.

Het is waar dat dit een spiraal is waar niet uit te komen valt totdat wel... het systeem in elkaar stort.

Bottom line: Is er een oplossing voor dit probleem? Ik zelf denk aan massa emigratie.

De oplossing is de graaiende, zakkenvullende en profiterende politici en bankiers in de gevangenis op te sluiten. Op misbruik van overheidsmiddelen, diefstal van het volk moeten strenge straffen komen.

De oplossing is de graaiende, zakkenvullende en profiterende politici en bankiers in de gevangenis op te sluiten. Op misbruik van overheidsmiddelen, diefstal van het volk moeten strenge straffen komen.
En dan moet je het ook controleren. En dan het je weer het probleem van scheiding der machten... als iedereen aan de top in de koekjestrommel graait, wat doe je er dan tegen?

Ik corrigeer mijn vraag even: 'Is er nog een andere oplossing die ehmm tja als toekomst bestendig/houdbaar kan worden beschouwd wat we kunnen doen tegen deze neerwaartse spiraal anders dan massa emigratie?'

En niet alleen dit. Er is ook steeds meer een tweedeling in de samenleving. Als werkloze ben je gewoon een paria, het ligt aan jezelf, je bent lui en je zet je niet in voor de maatschappij. De werkende mensen worden opgezet tegen de werklozen met als achterliggende gedachten dat ze zich koest moeten houden en dubbel zo hard werken om zo het werk van ontslagen collega's erbij te doen en vooral niet klagen onder dreiging dat ze zelf ook wel eens werkloos zouden kunnen worden en tot de kaste der paria's zouden kunnen worden gevoegd.

http://www.mugweb.nl/nieuws/binnenland/verplicht-vrijwilligerswerk-met-bijstand/

Klijnsma liet onderzoeken aan wat voor soort vrijwilligerswerk moet worden gedacht. In het rapport onder de veelzeggende titel ‘Voor wat, hoort wat’ van de Inspectie SZW is een lijst opgenomen van ruim honderd vrijwilligersactiviteiten die in de bijstand mogelijk zouden moeten zijn. Voor een deel van de activiteiten geldt dat die nu betaald worden verricht, zoals werk in de openbare ruimte (gemeentelijke reiniging) en thuiszorg.

werkzaamheden bij een openluchtmuseum

koffie/thee schenken in een verpleegtehuis, buurthuis of een bejaardentehuis

sneeuwschuiven (bijvoorbeeld bij een bejaardentehuis)

meelopen met de dierenambulance

afval langs wegen en in wijken verwijderen

bospaden schoonhouden

verkeersborden reinigen / schoonmaken

opknappen, schoonmaken, onderhouden van speeltuinen of gemeentelijke terreinen

taaimaatje voor nieuwkomers

beheerder van een parkeer-plaats of fietsenstalling (bijv. bij een station)

vervoer via kerken of ouderenorganisaties

warme maaltijden bereiden en leveren

de was doen

strijken

tijdelijke werkzaamheden rond een wijkcentrum

helpen bij het oversteken van kinderen (scholen)

werkzaamheden in theaters

praten met nabestaanden

inzet bij (sport)evenementen

daklozen die wekelijks mensen rond leiden door de stad

gehandicapten begeleiden bij het zwemmen

voorlezen op scholen

moestuin aanleggen met leerlingen uit groep 5 of 6 basisschool

additionele werkzaamheden bij het Leger of Leger des Heils

schoonhouden van parkerplaatsen bij het ziekenhuis

boeken uitleen bij ziekenhuizen en verpleegtehuizen (met karretjes)

maneges schoon en netjes houden

een functie vervullen in bijvoorbeeld een cliëntenraad

deelname aan een hulpverleningstraject bij persoonlijke of psychische problemen

werkzaamheden in bibliotheken

bezoek aan eenzame ouderen

werkzaamheden in bejaardentehuizen en buurthuizen

boodschappen halen voor Wmo-cliënten/ hulpbehoevenden/ouderen

inzet in de groenvoorziening waar de gemeente de handen vanaf heeft getrokken

tuinonderhoud

openbare groenperken schoonhouden

administratie op orde brengen

conciërgeachtige werkzaamheden

mobiel beperkte inwoners helpen

klus- en verhuisteams oprichten

opzetten en geven cursussen

zorgtaken zoals huiskamerdiensten, activiteitenbegeleiding

helpen bij festivals

ondersteunend werkstages bij (maatschappelijke) organisaties; administratief, creatief, verzorging

ramen zemen

wandelen en koffiedrinken met groepen bewoners

lunch verzorgen op basisscholen

werkzaamheden in dierenasiels

receptionist of ontvangstdame/heer

beheer kantines sportverenigingen

wijkschouwen

zwemvierdaagse, wijkfeesten, buurt BBQ, straat opknappen, opzetten buitenspeeldag,

spelletjesmiddagen, politiekcafé

buurtpreventie

buurtvaders

meldpunt voor veiligheid in de wijk (signalering)

assistent beheerder buurthuizen

klussenteam in de wijk

ondersteunen bij wijkactiviteiten (halen/brengen)

organiseren activiteiten voor kinderen (in de wijk of stad)

simpele schoonmaakwerkzaamheden in de eigen wijk

theekringen

verkiezing organiseren (weerman/vrouw van de wijk)

multicultureel sportevenement met gehandicapten

ontmoeting in de wijk met aandacht voor verschillende geloofsovertuigingen

sportclinics in de wijken opzetten

organiseren wandelingen/ sportcursussen

hulp bij ov-reizen

bootonderhoud

computermaatje

energiecoaches

formulierenbrigade

medewerker in ruilwinkel, wereldwinkel

websitebeheerder

speelgoed schoonmaken en voorlezen bij kinderdagverblijf

tekenwerkzaamheden architect

werkzaamheden op zorg-boerderij

werknemersvaardigheden opdoen in niet commercieel bedrijf

oppasdienst

huiswerkbegeleiding

mantelzorg/ mantelzorgondersteuning

in de zorg helpen

helpen in de moskee

recyclingbedrijf

weidevogels tellen

suppoost avondvierdaagse

beweeg en dieetprogramma

mailings voor gemeente verzorgen, nieuwsbrieven rondbrengen

rolstoelbrigade

fietsles geven

klaar-overs

werkervaring op doen via club van 1000

helpen bij scouting

enquêteur minimabeleid

beheren fietsenstalling

hulp in heemkundetuin

bijspringen op schapenhouderij

helpen bij landelijke horeca keten

afvalkalenders inpakken voor gemeente

kledingreparatie

inpakwerk

helpen op metaalafdeling

hand en spandiensten op school

@TyrionLannister, dit is inderdaad een handig druk middel maar op den duur ook onhoudbaar. Voor alles is een grens, alleen diegene die het eerste raakt is het hardst de pineut.

@Stuudje, lange lijst en halverwege gestopt omdat het mij ging irriteren. Je post is heel goed hoor en absoluut niks tegen jou. De irritatie is de absoluut compleet vage beschrijving (of eerlijk gezegd gebrek er aan) wat de taken inhouden. En dat afkomstig van inspectie SZW. Die neem ik bij het lezen van hier niet meer serieus.

Congiëreachtige werkzaamheden? Bij een basisschool kan dat nog wel eens heel anders zijn dan bij middelbare school, tekst en uitleg is nul komma nul.

Festivals? Ik ben zelf werkzaam in de audio branch en ik twijfel er hard aan. Festivals zijn allemaal betaald/gericht op winst (even de nuance dat dit niet veel hoeft te zijn maar winst is winst). Is het niet voor de tickets dan wel voor drank of eten en/of combinatie reclame. In deze branch kennen we 'wisselgeld', niet 'gratis'.

Bootonderhoud? Man o man, daar moest ik om lachen. Hebben wij het hier over schoonmaak of over technische aspecten?

Wat is dit slecht zeg.... ik ga maar gauw aan de pils en slapen haha.

@Stuudje

Klijnsma taarten, wat dacht je daar van? :rolleyes:

Wereldvreemd mens, als je d'r CV opzoekt dan zie je dat ze haar hele leven werkzaam is geweest binnen de PvdA, nooit een functie buiten de politiek gehad.

@Stuudje, lange lijst en halverwege gestopt omdat het mij ging irriteren.
Helemaal te begrijpen hoor, die irritatie...ik vind die lijst ook belachelijk.

Plus dat men elke andere "baan" zoals de vuilnisman in het bericht en stuk terug, ook toegestaan is, als men de baan omschrijft als "leerproces om te wennen aan een baan". Dus deze lijst heeft totaal geen enkel nut of inhoud.

Ik kan helaas het bericht niet meer terugvinden maar er was een kinderopvang waar men de betaalde medewerkers op één na ontsloeg, vanwege geldtekort, en die taken in zou gaan vullen met "vrijwilligers" van de sociale dienst. Dat was een vooropgezet plan. En precies dát mag niet, dan is het dus écht werk laten doen door (gedwongen)vrijwilligers.

Gast Heksenboot

Voor wat hoort wat?

Werken = Recht op minimumloon

Kom maar op met dat werk.

Graag.

“Any damn fool can beg up some kind of job; it takes a wise man to make it without working.”

― Charles Bukowski, Post Office

Nooit panikeren en kijken wat er mogelijk is. Think outside the box...

@Stuudje

Klijnsma taarten, wat dacht je daar van? :rolleyes:

Wereldvreemd mens, als je d'r CV opzoekt dan zie je dat ze haar hele leven werkzaam is geweest binnen de PvdA, nooit een functie buiten de politiek gehad.

Politiek is geen functie maar een overtuiging. Zo hebben we ook een paar van die politici. De enige verdienste van onze provinciegourverneur is dat hij 1 boek heeft geschreven. Nooit heeft hij gewerkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...