Ga naar inhoud
GENEGEERD

Regenwater drinkbaar maken


heavyc

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste preppers,

 

Om een duurzame drinkwatervoorziening te creëren heb ik een grote regenton gekocht, de "Regenzuil", mooi ding! In combinatie heb ik de "Sawyer PointOne All In One" om er drinkwater van te maken. Echter na het filteren smaakt het water niet lekker. Je proeft onder andere nog de plastic smaak van de regenton.

 

Om dit op te lossen heb ik volgens mij nog een koolstof-filter nodig.

 

Nu las ik in een andere thread op het forum dat iemand de Brita waterfilter aanbeveelt, denken jullie dat deze de nare smaakjes eruit zou filteren?

 

Of zijn er nog andere handige of betere oplossingen hiervoor?

 

't Is dat je nu de Sawyer PointOne All in One al hebt, want voor dat doel zou ik deze gebruiken, juist omdat er een heel groot actieve koolfilter in zit: http://preppers.nl/forum/threads/8269-Review-Aqualine-12-Combinatie-Filter

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje heb ik uitsluitend regenwater maar ik drink het nog niet. Gebruik het verder voor alles want het wordt nu nog globaal gefilterd van vuil maar nog niet om te drinken. Al doet mijn buurman het al doet 9 jaar. Ik wil een extra tapkraan in de keuken plaatsen met een Duits filter waarmee je honderdduizenden liters kunt filteren, kan helaas hier even niet opzoeken welke ik bedoel maar zo'n filter kost enkele honderden euros.

 

Ik heb 16 duizend liter water in voorraad meestal, soms zakt deze naar de 10-12 en inderdaad koel in beton. Met een regenton moet je oppassen voor bacteriën en bederf dus niet te lang bewaren. Gebruik de ton desnoods ook om af en toe een emmer door je toilet te spoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Regenwater is in feite gedestilleerd water. Het is buitengewoon zacht en ver buiten de geïndustrialiseerde wereld erg zuiver. De wat oudere dames op dit forum zullen zich nog wel herinneren dat zij vroeger het haar wasten in regenwater met wat bier als conditioner. Ook kon je met regenwater heerlijke thee zetten zonder een vliesje erop. Dat vliesje bestaat uit tannine zouten van calcium en magnesium in 'gewoon' (hard) water.

 

Regenwater kan je verzamelen in bv. een regenton aangesloten op de dakgoot. Deze bevat dan wel micro-organismen en zelfs pathogenen als er resten en uitwerpselen van dode vogels in de dakgoot liggen. Filtratie met een goed waterfilter is dan beslist geïndiceerd.

 

Regenwater kun je ook ad hoc opvangen met bv. een warmtedeken die je in een aflopende V-vorm spant tussen objecten (bomen, schuttingen, ed.). Om inscheuren van de hoeken van de folie te voorkomen kun je de 4 hoeken 2-zijdig afplakken met ductape of gorrilatape en daarna netjes perforeren met een bureau-perforator. De meeste van mijn (bifunctionele) warmtedekens bevatten al deze voorziening. Het regenwater wat je zo opvangt is heel schoon.

 

Maar dan heb je nog de discussie over de chemtrails. Je hebt contrails en chemtrails. Contrails (condensatie trails) onstaan pas enkele tientallen meters achter het vliegtuig en lossen na hoogstens enkele honderden meters weer volledig op. Chemtrails kunnen zich echter uitstrekken van horizon tot horizon en verwaaien zich pas na enkele uren. Het waarnemen van zowel contrails als chemtrails is voor mij een bewijs dat kunstmatige chemtrails 'rommel' bevat bestaande uit, zo leert onderzoek, oa. Aluminium- als Barium verbindingen. Deze 'rommel' wordt mede opgevangen in het regenwater. Gelukkig worden neurotoxische Aluminium verbindingen niet opgenomen door het spijsverterings kanaal, maar Barium en mogelijk andere rotzooi wél. Deze 'rotzooi' is laagmoleculair, d.w.z. deze passeren ieder waterfilter, maar zij worden gelukkig zeer goed verwijderd door een nageschakeld Zeoliet-filter. Een voordeel is bovendien dat een Zeoliet-filter tevens heel effectief radio-actief Caesium bindt als van een nucleaire calamiteit sprake is.

 

  1. Silica tegen Aluminium-vergiftiging.
  2. Vaccines, Chemtrails en Aluminium
  3. DIY doorstroomfilters uit PET-flessen
  4. Zeoliet en Radionucleiden

@vheeswijk (huischemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

Maar dan heb je nog de discussie over de chemtrails.

 

Nee hoor dat is geen discussie; maar kun je verklaren waarom ik vandaag de hele dag een wolk zie hangen als ik uit het raam kijk ? Hij verplaatst zich niet en loopt bijna van horizon naar horizon.

Gisteren was die wolk er niet. Eergisteren was er één met een andere vorm, soms schieten ze door de lucht andere keren hangen ze bijna stil. Ook veranderen ze van kleur, iets dat ik zeer wantrouw want wat verkleurd er nu in de natuur vanzelf zonder reden, van bijna zwart naar lichtgrijs bijna doorzichtig.

Welke chemicalien zijn daar voor verantwoordelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon op de regenton een waterfilter aansluiten ?:p

of denk ik te simplistisch ?

 

Je denk te simplistisch. Aluminium, barium en zware metalen krijg je niet met een AK-filter verwijdert. Zelfs met een anion/kation-filter wordt het nog lastig.

Ik heb ergens gelezen dat koffiedrab zware metalen uit water verwijderd. Ook dit kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen danwel met referenties staven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denk te simplistisch. Aluminium, barium en zware metalen krijg je niet met een AK-filter verwijdert. Zelfs met een anion/kation-filter wordt het nog lastig.

Ik heb ergens gelezen dat koffiedrab zware metalen uit water verwijderd. Ook dit kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen danwel met referenties staven.

mij lijkt het dat die chemtrail stoffen ook in het leiding water zitten

willen ze die verspreiden en in dat geval is enkel distilleren een optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat resten van medicijnen een groter probleem voor de mensheid gaat zijn dan chemtrail sporen.

Anti conceptica (!) zijn nu al niet meer te filteren. Als dat geen ideale manier van uitsterven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat resten van medicijnen een groter probleem voor de mensheid gaat zijn dan chemtrail sporen.

Anti conceptica (!) zijn nu al niet meer te filteren. Als dat geen ideale manier van uitsterven is.

 

Schoon drinkwater is het goud van de toekomst, niet olie.

 

Voor de 'aluhoedjes' volgend artikel, waarin een chemisch analyse staat van drinkwater. En schrik niet van Al- en Ba-gehalte van het regenwater.

 

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8285:ze-doden-ons-in-zwitserland-met-chemtrails&catid=11:chemtrails&Itemid=24

 

In de tijd dat ik gevaarlijke stoffen inspecteerde, werd er zo'n 100 ton bariumsulfaat PER WEEK naar USA verscheept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij dat wij water drinken uit onze eigen bron! 52 meter diep, op de Veluwe. Superzacht heerlijk water. Mij is verteld dat dit water 10.000 jaar oud is. Probleem is wel dat we 380 volt nodig hebben om het omhoog te pompen :( Heb wel eens gedacht aan een aggregaat voor 380v maar dat is er nog niet van gekomen.

 

Sent from my PM-2 using Tapatalk 2

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mij lijkt het dat die chemtrail stoffen ook in het leiding water zitten

willen ze die verspreiden en in dat geval is enkel distilleren een optie

 

Het is de bedoeling dat we die Aluminium (Al) verbindingen inademen. Alleen op deze wijze komt het neurotoxisch Al in de hersenen. Vandaar de chemtrails in de atmosfeer. Uiteraard komt Al ook wel in drinkwater, maar het wordt door het spijsverterings-kanaal niet opgenomen. Zie voor de toxicologie van Al de refs. [1] en [2] in mijn posting hierboven.

Interessenten: @-geanonimiseerd- , @Peerke , @bjo1998 @HenkV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling dat we die Aluminium (Al) verbindingen inademen. Alleen op deze wijze komt het neurotoxisch Al in de hersenen. Vandaar de chemtrails in de atmosfeer. Uiteraard komt Al ook wel in drinkwater, maar het wordt door het spijsverterings-kanaal niet opgenomen. Zie voor de toxicologie van Al de refs. [1] en [2] in mijn posting hierboven.

Interessenten: @-geanonimiseerd- , @Peerke , @bjo1998 @HenkV

 

kijk eens op je flesje deodorant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard komt Al ook wel in drinkwater, maar het wordt door het spijsverterings-kanaal niet opgenomen. Zie voor de toxicologie van Al de refs. [1] en [2] in mijn posting hierboven.

 

Al wordt niet opgenomen via het spijsverteringskanaal, kan ik daaruit afleiden dat het gebruik van aluminiumpannen geen enkel probleem/gevaar voor gezondheid oplevert? omdat de eventueel vrijgekomen AL deeltje niet worden opgenomen?

Of is dit te kort door de bocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al wordt niet opgenomen via het spijsverteringskanaal, kan ik daaruit afleiden dat het gebruik van aluminiumpannen geen enkel probleem/gevaar voor gezondheid oplevert? omdat de eventueel vrijgekomen AL deeltje niet worden opgenomen?

Of is dit te kort door de bocht?

 

Aluminiumpannen zijn veilig om redenen die je zelf aanvoert. Alufolie is ook veilig. Aluminiumoxyde (Al2O3) bv. van uw witte slijpsteen waarop u uw messen slijpt (fijn) is ook veilig.

 

EDIT:

Ik heb trouwens vandaag toevallig een jet op grote hoogte voorbij zien komen zonder een chemtrail. Dit is weer een bewijs dat een chemtrail kunstmatig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk

Kun je me uitleggen waarom aluminium wel wordt opgenomen door de neus en longslijmvlies maar niet door het maagdarmstelsel. Het maagdarm stelsel is toch ook een slijmvlies?

 

Groet,

 

Nee, dat kan ik niet. Het is gewoon een ervaringsfeit. Aluminium is aanwezig als een driewaardig ion: Al3+. Interessant is het echter te noemen dat andere driewaardige ionen zoals Chroom (III) en vooral Ijzer (Cr3+ en Fe3+) ook slecht tot niet door het maagdarmstelsel worden opgenomen. In mijn posting over Ijzersuppletie laat ik zien dat Ijzer (Fe) in 2 vormen kan voorkomen: Fe(II) {Fe2+, ferro) en Fe(III) {Fe3+, ferri}, waarbij alleen het tweewaardige vorm ook wel ferro genoemd door het maagdarmstelsel wordt opgenomen. Voorbeeld: Roosvicee Ferro tegen bloedarmoede, ijzergebrek, terwijl de 3-waardige vorm absoluut NIET wordt opgenomen (net als aluminium).

Aluminium (III) kan dus alleen effectief in ons lichaam komen via de atmosfeer (bv. chemtrails) en middels vaccinatie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tanfana : Ook andere stoffen dan metaalionen gedragen zich verschillend tegen verschillende slijmvlies-soorten. Men denke bv. aan het snuiven van cocaïne dat snel en effectief door het neusslijmvlies wordt opgenomen, terrwijl orale inname nauwelijks effectief is. Andere toedieningsvormen zijn bv. de zetpil (colon-slijmvlies) voor stoffen die oraal niet worden opgenomen of waar de maag van van streek raakt of bedoeld zijn om de 1e leverpassage te voorkomen/omzeilen. Weer een andere toedieningsvorm is via het lymphe-stelsel (Voorbeeld: Andriol) of zelfs via de huid en uiteraard de vaccinatie. Het is een wetenschap op zich. Farmaceutische formulering (studie van transport en distributie eigenschappen van farmaca), vroeger in Utrecht een populair bijvak voor chemici, farmaceuten en medici.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk

Ik had ook net bedacht dat in het maagdarmstelsel op de verschillende plaatsen verschillende stoffen worden opgenomen. En dan is er nog de invloed van enzymen op de opname van stoffen. Het menselijk lichaam blijft een ingewikkeld systeem.

 

Ik vind het wel prettig om nu de verschillen tussen Fe2+ en Fe3+ te weten. Ook dat Aluminium niet door het maagdarmstelsel wordt opgenomen stelt me gerust. Dank je voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...