Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

We waren in 2012 bijna de sigaar geweest ...

Recommended Posts

http://www.washingtonpost.com/blogs/capital-weather-gang/wp/2014/07/23/how-a-solar-storm-nearly-destroyed-life-as-we-know-it-two-years-ago/

How a solar storm two years ago nearly caused a catastrophe on Earth

"Analysts believe that a direct hit … could cause widespread power blackouts, disabling everything that plugs into a wall socket. Most people wouldn’t even be able to flush their toilet because urban water supplies largely rely on electric pumps."

Niet dat ik jullie hoef te overtuigen van preppen, maar ... blijft preppen en blijft waakzaam! :-)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dus iemand geloofd dat als er een directe inslag was geweest zou zou het kunnen zijn dat er niks meer had gewerkt.

Valt in dezelfde categorie als:

Ik geloof dat als er op de Noordpool een pinquin een scheet laat het zou kunnen gebeuren dat Nederland onder water loopt.

En ja, dit is een plausibele statement!

Blijkbaar weet je niet veel van zonnevlammen.

Ga je er eerst maar is in verdiepen voordat je zo een waardeloze mening geef.

Begin eerst maar eens de grote van de Aarde te vergelijken met de Zon.

En je te verdiepen in zonnevlammen.

Dit onderwerp is hier al vaak langsgekomen.

Dus iemand geloofd dat als er een directe inslag was geweest zou zou het kunnen zijn dat er niks meer had gewerkt.

Valt in dezelfde categorie als:

Ik geloof dat als er op de Noordpool een pinquin een scheet laat het zou kunnen gebeuren dat Nederland onder water loopt.

En ja, dit is een plausibele statement!

wij zeggen altijd als als als als je vader op de kachel had gemikt was t met jouw met een sisser afgelopen

als dan onzin en zeker achteraf

Tsjaa, Had het ook al op diverse sites gelezen, maar de reacties zijn wel weer van de categorie "afzeiken" dit is hier steeds vaker en heeft tot gevolg dat men (waaronder ikzelf) niet meer zoveel post. De posting van @Rambi geeft netjes een link die men dan met argumenten kan bestrijden.

Maar daar neemt men geen moeite voor gewoon lekker afzeiken snap de lol er ook niet van, de berichtgeving is een opsteker om ons te waarschuwen voor eventuele gevolgen van de Zonnestrorm of dit nu wel of niet zou kunnen gebeuren is een wetenschap op zich en is niet zomaar van tafel te vegen.

Maar goed ik zeg ook gewoon wat ik vind en steek mijn mening ook niet onder stoelen of banken, dus dit is mijn mening.

Doe ook niet mijn best om vrienden te maken, is niet mijn insteek.

Tsjaa, Had het ook al op diverse sites gelezen, maar de reacties zijn wel weer van de categorie "afzeiken" dit is hier steeds vaker en heeft tot gevolg dat men (waaronder ikzelf) niet meer zoveel post. De posting van @Rambi geeft netjes een link die men dan met argumenten kan bestrijden.

Maar daar neemt men geen moeite voor gewoon lekker afzeiken snap de lol er ook niet van, de berichtgeving is een opsteker om ons te waarschuwen voor eventuele gevolgen van de Zonnestrorm of dit nu wel of niet zou kunnen gebeuren is een wetenschap op zich en is niet zomaar van tafel te vegen.

Maar goed ik zeg ook gewoon wat ik vind en steek mijn mening ook niet onder stoelen of banken, dus dit is mijn mening.

Doe ook niet mijn best om vrienden te maken, is niet mijn insteek.

ja en nee,

zonnevlammen en consorten zouden wel degelijk problemen kunnen opleveren voor ons

maar achteraf zeggen die had dat en dat kunnen veroorzaken is natuurlijk wel mosterd na de maaltijd

wij zeggen altijd als als als als je vader op de kachel had gemikt was t met jouw met een sisser afgelopen

als dan onzin en zeker achteraf

Had ik die maar eerder gehoord!!!

Ik kon alleen: Voor het zingen de kerk uit....

Heb er nu 4!!!

:p

schreef doom:
Blijkbaar weet je niet veel van zonnevlammen.

Ga je er eerst maar is in verdiepen voordat je zo een waardeloze mening geef.

Begin eerst maar eens de grote van de Aarde te vergelijken met de Zon.

En je te verdiepen in zonnevlammen.

Dit onderwerp is hier al vaak langsgekomen.

.

Je kan wel degelijk preppen tegen een zonnevlam/CME/EMP.

Hoe je ertegen prept: Kooi van Faraday met backup van elektronica die je wilt hebben, na een inslag.

Als je geen backup in een kooi van Faraday hebt, kan je wel een metalen box (of pan) gebruiken om spullen in te doen, nadat er een melding is van een zonnevlam/CME. Je hebt wel wat tijd voordat de zonnevlam of CME de aarde bereikt. Maar dan moet je het goed in de gaten houden.

Hoe je ertegen prept: Kooi van Faraday met backup van elektronica die je wilt hebben, na een inslag.

Als je geen backup in een kooi van Faraday hebt, kan je wel een metalen box (of pan) gebruiken om spullen in te doen, nadat er een melding is van een zonnevlam/CME. Je hebt wel wat tijd voordat de zonnevlam of CME de aarde bereikt. Maar dan moet je het goed in de gaten houden.

Afstand zon-aarde = 150.000.000 km

Zonnewind : 1500 km/s

Je hebt dan ruim een dagje om je spulletjes voor te bereiden.

Is materiaal dat in een scheepscontainer ligt opgeslagen daartegen dan ook beschermd, of functioneert die onvoldoende als kooi van Faraday ? Dat is iets dat ik me al langer afvroeg.

@spechtje Dat is voldoende beschermd, mits er geen openingen zijn. Als het metaal rondom volledig sluit, een volledige kooi maakt, dan is het goed.

Edit: Het is het beste als je jezelf er enigszins in verdiept. Er zijn namelijk verschillen tussen zonnevlam, CME, hoogfrequent en laagfrequent EMP.

Afgelopen week zijn er bijna geen zonnevlekken te vinden geweest op de zon. http://www.iflscience.com/space/sun-eerily-quiet-and-scientists-arent-sure-why

Als die zonnewind daadwerkelijk dicht bij aarde had gekomen en hij had het grid kunnen uitschakelen dan vind ik dat toch wel noemenswaardig, geeft wel aan wat de gevaren zijn en de kans daarop, dat maakt mensen toch weer wat bewuster.

Krachtige zonnestorm miste aarde op het nippertje

Bewerkt door: Redactie

25-7-14 - 04:27

Een krachtige zonnestorm heeft de aarde twee jaar geleden maar net gemist. De storm zou mogelijk alle elektrische circuits verstoord hebben, wat 'de hedendaagse beschaving terug had kunnen slingeren naar de 8de eeuw'. Dat meldt het Amerikaans ruimtevaartagentschap NASA.

De zonnestorm vond plaats op 23 juli 2012. Het ging om de krachtigste storm in 150 jaar, aldus een mededeling op de site van NASA. 'Indien de uitbarsting een week eerder had plaatsgevonden, dan zou de Aarde zich op de eerste rij hebben bevonden', zegt Daniel Baker van de universiteit van Colorado.

De satelliet STEREO-A, die zonnestormen volgt, kon erg precies het verloop van de storm waarnemen. Daardoor konden wetenschappers besluiten dat de storm van 2012 de hevigste was sinds 1859.

De Nationale Academie voor Wetenschappen schatte dat de impact van een zonnestorm met de kracht van die uit 1859, indien hij de Aarde zou raken, de wereldeconomie 2.000 miljard dollar zou kosten en enorme schade zou veroorzaken.

Zonnestormen zouden elektronische netwerken kunnen verstoren en telecommunicatie, internet, luchttransport en andere door elektriciteit aangedreven systemen kunnen onderbreken.

bron http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3698865/2014/07/25/Krachtige-zonnestorm-miste-aarde-op-het-nippertje.dhtml

Nederlandse media pakt het nu ook op, o.a. deze:

Krachtige zonnestorm miste aarde op het nippertje

Bewerkt door: Redactie

25-7-14 - 04:27

Een krachtige zonnestorm heeft de aarde twee jaar geleden maar net gemist. De storm zou mogelijk alle elektrische circuits verstoord hebben, wat 'de hedendaagse beschaving terug had kunnen slingeren naar de 8de eeuw'. Dat meldt het Amerikaans ruimtevaartagentschap NASA.

De zonnestorm vond plaats op 23 juli 2012. Het ging om de krachtigste storm in 150 jaar, aldus een mededeling op de site van NASA. 'Indien de uitbarsting een week eerder had plaatsgevonden, dan zou de Aarde zich op de eerste rij hebben bevonden', zegt Daniel Baker van de universiteit van Colorado.

bron http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetensch...ippertje.dhtml

Ik geloof best dat een zonnestroom een enorme impact kan hebben maar dat heeft een nucleaire oorlog ook. Maar als we naar de recente historie kijken, als in de afgelopen 150 jaar, valt het toch best allemaal mee?

Ik denk niet dat ze in 1859 en de ruim 100 jaar daarna satellieten en dergelijke hadden om te zien hoevaak het net goed ging zoals laatst, die observatie is iets van de hedendaagse tijd.

Kan net zo goed zijn dat die stormen ons de laatste 150 jaar om de oren zijn gevlogen maar dat je dat op een paar na niet heb gemerkt / gezien omdat ze ons net miste en wij ze niet konden waarnemen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...