Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Tja, ik geloof niet zo in een elite groepje dat de wereld aanstuurt. (Zo beter AWOL?)

Mensen dom houden gebeurd niet van boven af.

Daar zorgen ze zelf wel voor.

We willen geen asielzoekers meer en de grenzen moeten dicht.

En dan weer gaan klagen dat de vrijheid in het nauw komt.

Propaganda is helemaal hilarisch. Hoe kan een overheid de vrije media beheersen?

Hoe kan de overheid de berichtgeving op twitter, fora's, etc controleren en aansturen?

Alleen in Noord Korea zou dat nog kunnen lukken.

Dat je leven is uitgestippeld komt eerder door de algemene sociale normen opgelegd door de massa.

Volgens mij houdt niemand je tegen als je de samenleving de rug toekeerd en met een backpack de wereld gaat rondtrekken.

Maar de facebook massa zal je maar raar vinden.

Het laatste stukje ben ik wel dit keer met je eens, maar het andere bovenstaande daar ben ik het totaal niet met je eens.

Als jij denkt dat propaganda niet bestaat in de huidige vorm van media, dan vraag ik me wel eens af of je wel eens de tv aan zet.

Hoe vaak hoor je wel niet in het nieuws dat alles wat links doet goed is, en dat rechts maar een beetje bijzaak is of ze zijn gek ;)

Laten we even als voorbeeld Turkije nemen : Wanneer er bijvoorbeeld iets gebeurd in de vorm van demonstratie of dergelijken, dan gaan alle grote mediagiganten zoals facebook, twitter, en joeptube direct offline.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/1/Censuur-in-Turkije-Erdogan-ontzegt-media-steeds-meer-vrijheid-1687767W/

Zelfs het grote door het volk betaalde NOS doet hier ook leuk aan mee : http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/smerige_leugenaars.html

U weet misschien nog wel die verwarde man in pak met een balletjesblaffer, die zo nodig zijn zegje wou doen op het media park. Konden we die onder de categorie verwarde mensen plaatsen ? Of had deze jongen misschien wel echt een boodschap in handen, hij heeft uiteindelijk nooit zijn woord kunnen doen. Hier bij dus een lijstje waarom http://www.vice.com/nl/read/de-belangrijkste-punten-uit-de-speech-van-tarik-z-394

Bij deze hoop ik ook dat je ogen iets meer op gaan ;)

En laten we dan weer over gaan on topic (WW 3 wat te doen ! )

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

We zijn inderdaad verslaafd aan angst.

Wat te doen wanneer WW III uitbreekt?

Gewoon doorgaan met wat je nu ook doet.

Als de Russen binnenvallen willen ze ook eten en drinken.

Ze gaan niet willekeurig steden plat bombaderen of burgers neerknallen.

Een bezettingsleger heeft altijd de steun van de bevolking nodig.

Gaan ze NL wel platgooien met atoombommen dan zou ik nu des te meer gaan genieten want dat overleef je niet.

Deze post delen

Inderdaad, maar doordat de Navo niet bepaald veroordelend is over de houding van Turkije in deze (expliciet ook het neerhalen van de SU24) keuren ze impliciet goed wat Turkije aan het doen is. WAKKER WORDEN MENSEN!!! Kennelijk heeft het westen er geen moeite met de radicalisering van moslims en het ermee gepaarde geweld bestaansrecht te geven. Dit geldt niet enkel voor Amerika, want het lijkt erop dat de westerse regeringen zich aan het gedragen zijn als vazal staten van de VS.

tja, het kan zijn dat de navo turkije publiekelijk niet wil laten vallen, maar dat ze achter de schermen wel een standje hebben gekregen. de vraag is eigenlijk of dit al dan niet bewust is gedaan en of de navo er mee instemde (het bewust neerhalen binnen/buiten turks luchtruim of het neerhalen indien er inderdaad sprake is van binnendringen turks luchtruim).

Deze post delen

Het is allemaal zo'n bullshit. Turkije heeft het recht zijn grondgebied te beschermen wanneer ze vrezen voor een aanval. Ze weten dat gegarandeerd de Russen niet op hun grondgebied gaan schieten dus er is nimmer een reden geweest om te schieten.

Oja er is wel 1 reden, al vaak genoemd, Turkije steunt ISIS.

Oja 2, je kan wel zeggen Turkije uit de NAVO, maar de hele NAVO stelt geen flikker voor dus boeit dat ook weinig.

Deze post delen

Het is allemaal zo'n bullshit. Turkije heeft het recht zijn grondgebied te beschermen wanneer ze vrezen voor een aanval. Ze weten dat gegarandeerd de Russen niet op hun grondgebied gaan schieten dus er is nimmer een reden geweest om te schieten.

Oja 2, je kan wel zeggen Turkije uit de NAVO, maar de hele NAVO stelt geen flikker voor dus boeit dat ook weinig.

Snap je strekking, maar zou puntje twee even flink willen belichten.

Zoals ik in mijn vorige post noemde gedraagt de westerse wereld zich als vazal staten van de VS (waar denk ik toch wel de roots van de schaduw elite ligt, Amerika en elite overlapt elkaar behoorlijk). Grote internationale organisaties (Navo, EU, VN in zekere zin, IMF etc.) spelen een grote rol om de vazal staten in het gareel te houden. Een enkele keer krijg je het gevoel dat regeringsleiders moeite hebben met datgene wat opgelegd wordt, maar ja wat kun je??? Je zit nu eenmaal in hetzelfde schuitje... De coalitie is dermate groot dat eruit stappen geen optie lijkt. Misschien kent iedereen het wel van school. Je weet wel groepsdruk :o.

Deze organisaties doen waar ze voor bedoeld zijn. Een organisatiestructuur handhaven. Controle. Dat dit op langere of korte termijn een confrontatie oplevert met datgene wat dit controlesysteem uitdaagt lijkt me een open deur.

Deze post delen

tja, volgens erdogan zelf had dit vliegtuig niet neergehaald mogen worden, zelfs al zou het eventjes in turks luchtruim hebben gevlogen: "A short-term border violation can never be a pretext for an attack," he said. " (http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18598529)

mooie aanvulling:

Who Said It? "A Short-Term Border Violation Can Never Be A Pretext For An Attack"

http://www.zerohedge.com/news/2015-11-25/who-said-it-short-term-border-violation-can-never-be-pretext-attack

Deze post delen

De Turken zijn zo hypocriet als de pest. De Turk zegt de Rus 10 maal gewaarschuwd te hebben. De Yank bevestigd dat de Rus zich in het Turks luchtruim begaf...voor de duur van 17 sec.

De Turk heeft 2014 het Griekse luchtruim opzettelijk gezonden. Niet 1 keer, maar 2244 keer.

Het is provocatie wat die Turken doen, maar wel behoorlijk gevaarlijke provocatie. Wat ze in ieder geval hebben bereikt, is dat enkele miljoenen Russen hun vakantie naar Turkije annuleren en dat Poetin extra maatregelen neemt een soortgelijk incident te voorkomen. Zie link.

Aanvulling: Voor alle duidelijkheid, ik bedoel niet te generaliseren. Met de hypocriete Turk bedoel ik de staat Turkije. Zoals ik ook de pest heb aan Amerika, maar ik zeker weet op persoonlijk vlak met een Amerikaan overweg te kunnen. Nou ja, sommige dan toch... :confused:

Deze post delen

Snap je strekking, maar zou puntje twee even flink willen belichten.

Zoals ik in mijn vorige post noemde gedraagt de westerse wereld zich als vazal staten van de VS (waar denk ik toch wel de roots van de schaduw elite ligt, Amerika en elite overlapt elkaar behoorlijk). Grote internationale organisaties (Navo, EU, VN in zekere zin, IMF etc.) spelen een grote rol om de vazal staten in het gareel te houden. Een enkele keer krijg je het gevoel dat regeringsleiders moeite hebben met datgene wat opgelegd wordt, maar ja wat kun je??? Je zit nu eenmaal in hetzelfde schuitje... De coalitie is dermate groot dat eruit stappen geen optie lijkt. Misschien kent iedereen het wel van school. Je weet wel groepsdruk :o.

Deze organisaties doen waar ze voor bedoeld zijn. Een organisatiestructuur handhaven. Controle. Dat dit op langere of korte termijn een confrontatie oplevert met datgene wat dit controlesysteem uitdaagt lijkt me een open deur.

Ik bedoelde dubbelzinnig eigenlijk, zowel militair verwacht ik vrij weinig van de NAVO en daarnaast heeft Putin al helemaal lak aan ze...

De Turken zijn zo hypocriet als de pest. De Turk zegt de Rus 10 maal gewaarschuwd te hebben. De Yank bevestigd dat de Rus zich in het Turks luchtruim begaf...voor de duur van 17 sec.

De Turk heeft 2014 het Griekse luchtruim opzettelijk gezonden. Niet 1 keer, maar 2244 keer.

Het is provocatie wat die Turken doen, maar wel behoorlijk gevaarlijke provocatie. Wat ze in ieder geval hebben bereikt, is dat enkele miljoenen Russen hun vakantie naar Turkije annuleren en dat Poetin extra maatregelen neemt een soortgelijk incident te voorkomen. Zie link.

Ik ben nooit een fan van Turkije geweest, ik ken enkele turken en allemaal zijn ze trots op het 'ottomaanse rijk' van vroeger en vinden ze dat er een opleving gaat komen van dat rijk. Er zullen vast turken zijn die er anders over denken maar ik ken die in elk geval niet. Turkije is wat mij betreft achterbaks en de opmerking van Putin, een mes in de rug, past wel bij ze...

• Leuk 2

Deze post delen

Gast DRD28
maar de hele NAVO stelt geen flikker voor dus boeit dat ook weinig.

Hmm, ik zou zo zeggen, leg uit, wat er niets voorstelt. . Politieke besluitvorming, wapens , training of motivatie?

En ten opzichte van wat?

Deze post delen

Ik had ooit een Amerikaanse collega. Mooie vent, nog mooiere verhalen.

Één er van ging zo: tijdens verlof was het idee geopperd om aan de Oost-Duitse grens wat te gaan klooien met de Oost-Duitse grenswacht.

Zo gezegd, zo gedaan.

Terug op de kazerne, sterke verhalen. Waarop een oudje vraagt: tot aan het hek geweest ? JA, dan heb je mazzel gehad. Hoezo dan ? Nou het laatste stuk voor het hek is Oost-Duits grondgebied. Voor als ze van die kant uit reparaties moeten doen. Dus feitelijk waren jullie al de grens over gestoken en konden jullie zo opgepakt worden of erger.

Moraal: als je een lastige buurman hebt, blijf dan een heel eind van zijn erfgrens af.

Dan heb je geen twist gesprekken en geen ongelukjes.

Deze post delen

Ik had hem nog niet gelezen @InfernoSis.

4 minuten waarschuwing, als je die al krijgt.

Ik moet meteen aan mijn kinderen denken, mochten zij op school zitten en ik op mijn werk. Dan lees je over rantsoenen en water... Dat hebben ze daar waarschijnlijk niet. Op mijn werk ook niet overigens maar daar kan ik wel voor mezelf zorgen.

Zou het heel raar overkomen als ik ze op school vraag of ze hier ooit over hebben nagedacht? 😯 Heeft iemand dat al eens gedaan?

Deze post delen

Ik weet niet welke experts daar aan de slag geweest zijn maar een nucleaire aanval zoals in het eerste plaatje is onzin.

Ga naar jouwbuis zoek op atoombom etc en je vind genoeg filmpjes van de eerste proeven.

Ga er dan van uit dat deze wapens veel "beter" geworden zijn en je hoeft geen helderziende of expert te zijn om te snappen dat je een dergelijke aanval niet gaat overleven.

Of je nu een bunker hebt of niet.

Het enige waar je je een beetje zorgen over kan maken, wat je zorgen maken gaat de situatie niet veranderen, is als extremisten zo'n ding te pakken krijgen.

En hem ook nog kunnen laten afgaan.

En dan hebben we het niet over intercontinentale ballistische raketten.

Deze post delen

Gast DRD28
Ik weet niet welke experts daar aan de slag geweest zijn maar een nucleaire aanval zoals in het eerste plaatje is onzin.

Ga naar jouwbuis zoek op atoombom etc en je vind genoeg filmpjes van de eerste proeven.

Ga er dan van uit dat deze wapens veel "beter" geworden zijn en je hoeft geen helderziende of expert te zijn om te snappen dat je een dergelijke aanval niet gaat overleven.

Of je nu een bunker hebt of niet.

Het enige waar je je een beetje zorgen over kan maken, wat je zorgen maken gaat de situatie niet veranderen, is als extremisten zo'n ding te pakken krijgen.

En dan hebben we het niet over intercontinentale ballistische raketten.

Extremisten zullen eerder een ziekenhuis beroven van het nucleaire afval, en dat als "dirty bomb" gebruiken om een gebied te besmetten.

Deze post delen

Extremisten zullen eerder een ziekenhuis beroven van het nucleaire afval, en dat als "dirty bomb" gebruiken om een gebied te besmetten.

Klopt. Maar dan zijn er nog wel meer mogelijkheden.

De link en het idee ww3 is niet gerelatered met een dirty bom maar meer een totale oorlog.

Deze post delen

Gast DRD28

Terroristen kunnen gebruik maken van de spanningen en de lont in het kruidvat steken.

Deze post delen

Hopelijk testen ze die eerst in hun eigen afgelegen hoofdkwartier.

Deze post delen

Terroristen kunnen gebruik maken van de spanningen en de lont in het kruidvat steken.

Dat kan. Maar zouden Nederlands sprekende preppers de enige mensen zijn die dat door hebben ?

Want als dat zo zou zijn dan is het te hopen dat de inlichtingendiensten goed meelezen ;-)

Het kan ook zijn dat opstandelingen een lijnvliegtuig neerschieten op de grens met Rusland, met diezelfde reden.

Het kan ook zijn dat een Turkse piloot omgekocht/gechanteerd is door opstandelingen om een vliegtuig neer te halen.

Alles kan.

Waar het in het topic om ging was wat te doen als er een paar continentale ballistische kernkoppen naar beneden komen.

In een bepaald opzicht is ww3 al begonnen. Vele landen zijn met elkaar in een of andere vorm van oorlog.

En is dat dan eigenlijk meer dan vroeger ? Of zitten we nu op de eerste rij omdat onze mobieltje overal en altijd dichtbij staan ?

Onze ouders waren lekker gelukkig naïef / naïef gelukkig (?) en hadden alleen het 8 uur nieuws en Hilterman die de wereld uitlegde. Misschien waren er toen ook al vele landen/stammen en groepen met elkaar in oorlog maar hoorden we dat niet. Of zo laat dat ondertussen de wereld al weer gewijzigd was.

Dus ww3 - wat te doen ?

Je niet gek laten maken door alle media ?

Gewoon in je eigen wereldje gelukkig zijn ?

Gewoon goedemorgen zeggen tegen een wild vreemde op de Daalse dijk in Utrecht omdat je die persoon elke dag tegen komt ?

Deze post delen

Ik had hem nog niet gelezen @InfernoSis.

4 minuten waarschuwing, als je die al krijgt.

Ik moet meteen aan mijn kinderen denken, mochten zij op school zitten en ik op mijn werk. Dan lees je over rantsoenen en water... Dat hebben ze daar waarschijnlijk niet. Op mijn werk ook niet overigens maar daar kan ik wel voor mezelf zorgen.

Zou het heel raar overkomen als ik ze op school vraag of ze hier ooit over hebben nagedacht? Heeft iemand dat al eens gedaan?

Ik denk dat het in deze tijden niet zo erg vreemd is als je zo iets op school zou vragen. Maar zouden veel scholen een noodplan voor dergelijke dingen hebben? Ik denk dat ze enkel iets hebben voor brand.

Als WW III uitbreekt door een kernbom, dan hoop ik toch eigenlijk dat het ofwel heel erg ver van mij gebeurt, of dat ik onmiddellijk dood ben.

Deze post delen

Sorry als het al eens gepost is. Het geldt voor Engeland, maar veel dingen kunnen toch ook bij ons gebruikt worden.

http://metro.co.uk/2015/11/25/world-war-3-what-would-really-happen-in-a-nuclear-war-by-experts-5526100/

World War 3: What would REALLY happen in a nuclear war, by experts

Dit raakt me zeer.

Ik ben van de jaren '80 en had als puber toen, vanwege de koude oorlog, al flink de schrik te pakken van een nucleaire bom. Maar ik WIST niets. Het enig wat ik wist dat je bij een 'direct hit' en binnen de eerste 100 meter "vanished", dat nog niet eens de as overbleef.

Maar ik weet nu zoveel méér! Soms denk ik wel, was ik maar een schaap zoals we vaak degenen noemen in hun onwetendheid...

Snappen jullie mijn gevoel? Ik word zo intens verdrietig hiervan! Ik ga er nog steeds vanuit dat het een kwestie is van wanneer en niet van óf...

En ik ben veel beter op de hoogte nu van de gevolgen...

Wat heb ik aan mijn zadenvoorraad?

Is mijn water en voedsel voorraad groot genoeg om de fall-out en de massale verontreiniging te overleven (kijk naar de langdurige vervuiling bij tchernobyl)?

Zoals ook al opgemerkt is: zelfs ondergronds is het de vraag of je overleeft.

En de kans dat ik gescheiden van kinderen en man de aanval doorsta, wat een hel! Hoe krijg ik ze weer bij me?

Maar nu lijkt het of angst overheerst in mijn gevoel hierover...

Ik zal een beetje dieper gaan.

Het is het idee dat ik al vanaf mijn pubertijd heb, dat het gáát gebeuren. Hoe dan ook. En wel tijdens mijn leven.

Het is het feit dat ik mijzelf suste en tóch kinderen kreeg. (jaren '90)

En daarna opnieuw zo enorm bewust raakte van de richting waar de wereld op gaat.

Ik ben niet langer alleen voor mijn eígen leven verantwoordelijk...

Mijn gevoel is het beste te omschrijven als rouw. De rouw die ik voel, een intens verdriet, is gevolg van wérkelijk bewustwording van de "gekte van mensen/regeringen", van wat iedereen elkaar aandoet, en ook de grootschalige vernietiging van onze vruchtbare aarde (ik ben van mening dat we de "tipping-point" al zijn gepasseerd).

Ik kan preppen wat ik wil, maar het lijkt mij toe, dat het écht veel moeilijker wordt dan waar wij ons op kunnen voorbereiden.

Dit voelende -al grijpt het me naar de keel- ga ik door, tegen beter weten in, met bouwen aan toekomst; met stadslandbouw, buurtmoestuinen, buren en buurt-zorg organiseren en zo op sociale vlak hechter worden, kennis vergaren over bouwen, (natuurlijke) medicijnen, duurzame landbouw (permacultuur). Want opgeven is geen optie!

En ik voel - al typende- dat ik het verdriet weer veilig wegstop. Rationaliseren, analyseren, daadkracht, doorzettingsvermogen.

De laatste 2 eigenschappen hebben, -naast geluk-, ervoor gezorgd dat mijn opa en oma met mijn moeder het Jappenkamp en de Birma-spoorweg overleeft hebben.

Als we überhaupt in leven zullen blijven dan is een dergelijk onrecht wel een scenario dat ik verwacht. Kijk naar alle oorlogen van de afgelopen 5000 jaar, hoe mensen elkaar uitbuitten, geweld aandeden en doodden...

In de 2e wereldoorlog (even los van een nucleair scenario), was er een groot verschil met nu. Toen waren er veel boeren die zélf de producten als kaas en boter maakten, zelf konden slachten. Nu doen fabrieken dat en het is de vraag of ze zullen blijven functioneren. Toen konden mensen zélf heel veel qua groente verbouwen bijvoorbeeld, en ze hadden andere mogelijkheden tot verwarmen. Niemand heeft nu de mogelijkheid (met zijn centrale verwarming) om op plaatselijk gekapt hout te stoken...Wij zijn een verwende generatie die afhankelijk is van winkels om aan de nodige spullen te komen, van drinkwater en energie die extern geleverd wordt. En wij zijn bijzonder veel kennis kwijtgeraakt!

Dat hebben we als preppers dan wel vóór op het gros van de mensen, we zijn beter voorbereid en hebben ons verrijkt met kennis die ons nog goed van pas zal komen. Maar alleen als een nucleaire aanval uitblijft...

Ik vind het bijzonder confronterend en onverdraaglijk om werkelijk te beseffen dat het (waarschijnlijk) een nucleaire oorlog zal worden, deze 3e wereldoorlog, en dat er miljoenen en miljoenen mensen zullen sterven, En dat het leven erna erbarmelijk zal zijn. Mijn (ex)man zei ooit eens: "ik ga naast een target wonen, dan zal ik niet eens merken dat ik eraan ga. Dat bespaart mij en mijn gezin veel ellende, want wáárvoor wil je na zoiets nog leven?"

Tja....

(ik was het toen niet met hem eens, maar welbeschouwd...toch? Hoe moet je doorgaan???)

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...