Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op http://www.iha.com.tr/webtv-rus-pilotlar-havada-vuruldu-7591/ (vanaf 45") zijn nieuwe beelden te zien van de schietpartij op de Russische piloten. Dit gaat de beer in Rusland kwaad maken.

En nog een filmpje. Het lijkt wel kleiduiven schieten:

http://www.liveleak.com/view?i=c2f_1448390946

Inmiddels zijn zelfs Amerikanen een petitie gestart op Turkije uit de Navo te zetten:

https://petitions.whitehouse.gov//petition/remove-turkey-nato-member-due-attack-russian-fighter-pilots-syria-20151124

Nog maar 24 stemmen, dus ze hebben er nog wat te gaan.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

"Grappig" al die deskundige preppers die veel van te voren al wisten.

Mannen het is normaal om je grondgebied te verdedigen.

Dus als die rus over, al is het een klein stukje, Turkije vliegt dan kan het misgaan. "All in the game".

Als de russen weer een bear bommenwerper over de Benelux sturen kan dat theoretisch ook gebeuren. Dat wij en onze buren dat niet doen heet denk ik beschaving en verstand gebruiken.

In het warme zuiden is het temperament wat hoger dan hier in het koele noorden.

Op andere kanalen is overigens al gemeld dat dat filmpje van die piloot op de grond uit 2013 is.

propaganda mannen, denk daar ook aan. Van twee kanten.

Of staan daar altijd mensen te filmen langs de weg ?

Deze post delen

Ok een wat rare titel misschien.

Misschien ook wat aan de depressieve kant maar wel zeer reeel.

Wij (westerse burgers in Europa) leven nu rond de 100 jaar in vrede.

ik moet zeggen, we hebben geluk, de meeste van ons kunnen zichzelf voeden, verzorgen, en daarnaast onszelf entertainen.

terwijl in andere landen om ons heen het wat minder hebben en deze luxe niet hebben.

Ze leven in armoede, in ziekte, in misbruik, in oorlog.

in de landen waar dit ter sprake is, zijn deze gruwelen al jaren/eeuwen aan bod.

Er komt geen einde aan.

Nou zijn we op het punt gekomen dat we zelf ook deze gruwelen gaan meemaken.

In ons land, ons provincie, in onze stad, naast onze deur, onze eigen familie en vrienden en jijzelf komen langzaam in aanmerking.

Veel mensen zie hiervoor al jaren bang, bang voor deze ongelukkige tijden.

Want ja, daar gaat het uiteindelijk om, we willen zo lang mogelijk zo zalig mogelijk leven leiden op deze aardbol.

maar deze zaligheid is langzamerhand in de jaren steeds meer veranderd in angst, angst voor wat er komen zal.

angst voor dat de geschiedenis zal herhalen.

Je leeft niet meer in zaligheid en je bent stukken minder gelukkig.

Uit eindelijk kom je op de vraag, heeft het leven nog wel zin voor mij? want het word er niet beter op.

Nu vooral niet nu de 3de wereld oorlog letterlijk is aangebroken en overal om ons heen al aan het vechten zijn.

je angst word steeds groter dat je toekomst er steeds minder prettig (nog al zwak uitgedrukt) eruit gaat zien.

Als we nou eens kijken wat angst is, angst is adrenaline dat gepompt word in je lichaam, alle cellen in je lichaam willen dan nog meer 1 ding:

Vechten of vluchten.

We kunnen natuurlijk vechten, vechten voor een goede toekomst.

We kunnen ook vluchten, maar daar kom ik later op terug.

Stel we vechten voor de toekomst, zowiezo worden we hier niet gelukkiger van tijdens het gevecht.

lichamelijk en geestelijk word je door allerlei manieren helemaal kapot gemaakt.

lichamelijk = door ziekte en verwondingen, geestelijk = je dierbaren zien overlijden, depressies, angsten en noem maar op.

Dit kun je eigenlijk vooral zien aan alle mannen die uit het front terug naar huis kwamen in het verleden.

Deze mensen werden nooit meer gelukkig en de grootste groep wensde zichzelf nog liever dood omvan deze ongelukkigheid af te zijn.

Ze hebben allerlei stoornissen opgelopen door wat ze beleefd hebben en werden nooit meer de oude.

In deze fase raken we nu weer, binnenkort worden we opgeroepen door de overheid om te vechten.

Zal kwestie van weken zijn.

Weer mannen die naar het front worden geroepen om zichzelf als kanonnenvoer op te offeren.

Wie word daar beter van? niemand? wie word er slechter van? wij allemaal.

Ben ik nou raar om te zeggen dat vechten dus helemaal geen zin heeft? en voor wat precies vecht je dan? niet voor jezelf en ook niet je familie gezien hun wel weer op een andere manier een ongelukkig leven leiden. denk weer aan armoede, ziektes en depressies.

Dan heb je nog vluchten.

Je voorbereiden voor ramp scenarios. ook wel preppen genoemd.

ok leuk als hobby, maar werkt dat ook in het echt? Alleen als je vrachtwagen vol geld hebt, en het groot kan aanpakken. (bijv met een vliegtuig naar een onbewoond eiland vliegen, of 10 jaar in een ondergrondse bunker kan gaan wonen.

Maar als doorsnee burger? nee ik denk het niet.

Als je ziet hoeveel kennis en materialen nodig hebt om te kunnen overleven dan is dat in een gebied van rampen en oorlog niet mogelijk.

Want besef 1 ding, je bent steeds on the run, op de vlucht.

En hoe neem je bijv al je materialen en voedsel mee? onmogelijk.

daarnaast woon je in tijden van rampen en oorlog en woon je niet in vrede en kan jij je ding niet doen.

je kan niet je zaadjes planten en verzorgen hele jaar rond op een oorlogs/rampen gebied.

Je kan jezelf niet constant voeden, verzorgen, verdedigen in een ramp/oorlogs gebied

je bent dus steeds op de vlucht, je lichaam raakt uitgeput, en je zak op den duur als een zoutzak in elkaar.

rugzakje vol hoop en wat maandverband voor de vrouwen en thats it en hopen op, ja waarop eigenlijk? een gelukkiger bestaan?

Dan heb je nog een andere manier van vluchten,

de meeste onmenselijke manier zullen sommige misschien zeggen, maar misschien ook wel de meeste realistische

En dat is zelfmoord.

baf, lamp uit, ik ga voorgoed een dutje doen.

Klinkt dat nou niet veel heerlijker in de oren?

Als je moe bent ga je toch ook het liefst naar je bedje toe en kan het je helemaal niks meer schelen wat om je heen gebeurd? je wilt slapen!

Kijk nu naar de geschiedenis, hoeveel leed er is geleden in de ramp en oorlogs gebieden.

Nu is de tijd gekomen dat ook wij deze tijd gaan meemaken, heeft iemand daar überhaupt zin in?

nee? zullen de meeste mensen dan zeggen, maar toch gaan ze ermee door.

Toch gaan ze vechten met de HOOP weer gelukkig te kunnen worden in de toekomst.

maar eigenlijk weten we al dat dit nooit komen gaat.

Zoals ik al zei, alle mannen die uit het verleden uit dienst kwamen, of uit oorlogsgebied zijn geestelijk helemaal verrot en zullen nooit meer gelukkig worden.

Leren we hier dan niet van? dan als je eenmaal begint met het vechten, dat je nooit meer happy eruit komt?

De ouderen van nu, die de rampen van vroeger hebben overleefd zullen zeggen, we zijn oorlogsmoe, het heeft geen zin om te vechten, of je gaat lichaamlijk dood, of je overleefd het en je bent geestelijk verrot.

Maar de nieuwe generatie van nu, die nog niks hebben meegemaakt en alleen maar achter hun computer wat schiet spelletjes hebben gedaan die hebben totaal geen benul van waar ze aan beginnen.

Dan ben ik als 30 jarige toch vrij nuchter en helder in de kop om te zeggen, het beste wat ik kan doen is opgeven, kogel door de kop en voorgoed slapen.Zowiezo, vechten voor het goede bestaat niet meer want alle regeringen waarvoor we vechten zijn corrupt.

We vechten allemaal om 1 ding, en dat is geld.

Ik heb geen zin in al die narigheid dat nooit meer stopt

En dan vraag ik me af of er meer mensen zijn die er zo over denken of ik de enigste persoon ben die misschien in een kleine depressie leeft.

in iedergeval zie ik het nut er niet van in om te vechten, eenmaal in het gevecht en je komt er nooit levend meer uit. (lichaamlijk of geestelijk)

Deze post delen

'Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest', zo luidt een oud versje.

Preppen is goed, maar volgens mij ben je toe aan een avondje RTL Boulevard en een glas rode wijn.

Deze post delen

De VS en Nederland mag ook wel oppassen, anders hebben ze ook een Turkse raket in hun achterwerk;)

Deze post delen

Poetin gaf een korte persconferentie naar aanleiding van de gebeurtenissen.

Een deel daarvan werd ook bekendgemaakt via de Nederlandse mainstream-media.

Het belangrijkste deel echter van de boodschap van Poetin werd niet vermeld, dit soort manipuleren van nieuws is schering en inslag bij de propagandakanalen, en dat is dat Turkije verantwoordelijk is voor het financieren van ISIS.

Poetin zei dat de olie van ISIS wordt vervoerd naar Turkije, dat ISIS hun geld krijgen door de olie van ISIS te verkopen aan Turkije en dat ISIS van veel landen militaire hulp krijgt.

Nadat er eerder dit jaar positieve berichten verschenen over de verhoudingen tussen Rusland en Turkije en dat Rusland een geheel nieuwe pijplijn zou aanleggen richting Turkije, zal dat voorlopig wel van de baan zijn.

Poetin zei verder dat het neerhalen van het Russische toestel ernstige gevolgen zal hebben voor de betrekkingen met Turkije en noemde hij dit land in feite medeplichtigen van terroristen.

Wat ze uiteraard ook zijn, op alle fronten.

Dat alles gebeurde echter vóórdat Poetin wist dat de twee vliegers in de lucht zijn doodgeschoten terwijl ze aan hun parachute naar beneden kwamen.

Deze post delen

@walrus Ik ben hier gekomen om technieken aan te leren, kennis te verwerven voor wanneer er een SHTF zou zijn. De magnitude daarvan is van te voren voorspelbaar, Maar ik zal er alles aan doen om zo ver mogelijk te komen. Dat is vooral mijn drijfveer om hier te zijn, naast het ontmoeten van geweldige mensen.

Wat is jouw drijfveer, jouw motivatie?

• Leuk 1

Deze post delen

Hey @walrus ik merk dat het je diep raakt. Logisch, het is ook niet niks.

Ook ik ben tijdig tot de ontdekking gekomen dat ik qua nieuwsgaring een stap achteruit moest doen. En weer verder moest met 'leven' !!

Ik werd er nog net niet depressief van, omdat ik gelukkig nog net genoeg kon relativeren en door enige zelfkennis zag wat er met mij gebeurde.

Aan jouw gestelde laatste optie zal ik nooit denken. Mocht ik ooit op een punt komen dat dit wel het geval is, zal ik er een verdomd goede reden voor hebben.

Vooralsnog is er nog teveel moois om voor te leven. En dat wordt echt niet zomaar van je af gepakt. Ik stel altijd als voorbeeld:

Ook tijdens de tweede wereld oorlog waren er complete dorpen en locaties waar de oorlog totaal aan hen voorbij was gegaan. Af en toe wat gerommel in de lucht van de bommenwerpers en een verre knal wellicht. Maar moeders de vrouw stond gewoon in de tuin de was op te hangen, genietend van de fluitende vogeltjes.

Mocht ooit het punt aankomen dat ww3 een feit is, dan hoop ik persoonlijk ook in zo'n situatie te verkeren. Of in elk geval te zorgen dat ik in zo'n situatie terecht kom. En daarbij zijn een hoop mogelijkheden te bedenken.

Met de auto richting rustiger oorden, indien dit gestremd word, te fiets, brommer, motor, te voet... etc...

Een mens is zo creatief in moeilijke tijden. en niet alles zal kommer en kwel zijn.

@f150 heeft het iets korter samengevat dan ik.

Probeer je nieuwsgaring drastisch te minderen. verdiep je er niet in. Ga iets doen wat je met passie doet, en focus daar op.

Kijk maximaal 2x per dag het nieuws.. ofzo... Zorg wel dat je een middel hebt waarmee je ten alle tijden met direct gevaar op de hoogte gesteld kan worden;

smartphone, met nl-alert, whatsapp groepen, en andere nuttige apps.

Dat druist totaal tegen je principes in, maar laat dat voor nu eens even toe.

Bovenstaand is natuurlijk geen waterdicht plan, maar ik hoop je hiermee wel wat stof tot nadenken te geven. Bij gerichter advies staan wij je hier allemaal graag van dienst!

Deze post delen

Never say never.

Het is makkelijk om te zeggen "Ik zou zoiets nooit doen!", maar in werkelijkheid weet niemand wat hij in zo'n situatie zou doen.

Deze post delen

@walrus Soms moet je gewoon even niet al teveel met nieuws bezig zijn, maar zoals @Communicator al aangaf, gewoon even je eigen ding doen. Van al het slechte nieuws en de wetenschap van alle domino stenen die momenteel her en der aan het vallen zijn kan men (ik in ieder geval af en toe) behoorlijk gallisch worden, en dan moet je er voor waken dat je er teveel mee bezig gaat zijn. Ik zie het zo; ik kan er zelf, behalve de preps die ik heb verzameld, de bob die ik inmiddels heb ingepakt en de dingen die ik mijzelf heb aangeleerd verder niet zoveel aan doen. Met die dingen alleen al; met je preps, heb je er sowieso al voor gezorgd dat je een streepje voor hebt op je buren die zich helemaal niet hebben voorbereid, behalve misschien met dat ene zaklampje en dat zakje waxine lichtjes. Van hen die zich niet hebben voorbereid kan ik me voorstellen dat zij zich uiteindelijk met dat vraagstuk bezig gaan houden, maar voordat die tijd daar is zou ik me daar nu in ieder geval nog niet mee bezig houden. Het is hier namelijk nog steeds geen oorlogsgebied, en dat zal het morgen waarschijnlijk ook nog niet zijn.

Waar ik uiteindelijk op doel is, dat het leven, op wat voor manier ook áltijd wel een weg vindt. Er zal áltijd, zelfs als je het allemaal niet meer ziet zitten wel ergens een lichtpunt zijn. Opgeven voordat iets überhaupt is begonnen is sowieso nutteloos. En mocht je daadwerkelijk depressief zijn, @walrus, zoek daar hulp voor of ga eens een gezellig praten met een goede vriend of vriendin. Just my 2 cents.

Deze post delen

"Grappig" al die deskundige preppers die veel van te voren al wisten.

Mannen het is normaal om je grondgebied te verdedigen.

Dus als die rus over, al is het een klein stukje, Turkije vliegt dan kan het misgaan. "All in the game".

Als de russen weer een bear bommenwerper over de Benelux sturen kan dat theoretisch ook gebeuren. Dat wij en onze buren dat niet doen heet denk ik beschaving en verstand gebruiken.

In het warme zuiden is het temperament wat hoger dan hier in het koele noorden.

Op andere kanalen is overigens al gemeld dat dat filmpje van die piloot op de grond uit 2013 is.

propaganda mannen, denk daar ook aan. Van twee kanten.

Of staan daar altijd mensen te filmen langs de weg ?

tja, volgens erdogan zelf had dit vliegtuig niet neergehaald mogen worden, zelfs al zou het eventjes in turks luchtruim hebben gevlogen: "A short-term border violation can never be a pretext for an attack," he said. " (http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18598529)

Deze post delen

tja, volgens erdogan zelf had dit vliegtuig niet neergehaald mogen worden, zelfs al zou het eventjes in turks luchtruim hebben gevlogen: "A short-term border violation can never be a pretext for an attack," he said. " (http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18598529)

Dat was ook mijn eigen gedachte. Helaas geeft de rest van de Nato deze gedachte niet mee aan Turkije om Erdogan er even aan te herinneren. Kolof tussen Rusland en de Navo is weer wat dieper geworden. Hoop van harte dat Poetin het bij economische sancties houdt.

Deze post delen

Dat was ook mijn eigen gedachte. Helaas geeft de rest van de Nato deze gedachte niet mee aan Turkije om Erdogan er even aan te herinneren. Kolof tussen Rusland en de Navo is weer wat dieper geworden. Hoop van harte dat Poetin het bij economische sancties houdt.

Turkije steunt de rebellen (lees: ISIS) tegen Assad. Dus Erdoğan zit niet te wachten op de Russen. Bovendien kopen ze de olie op voor een scheet en drie knikkers. Daarom hebben de Amerikanen die transporten zo lang met rust gelaten.

Turkije, die zo makkelijk de verzorgde reis naar Noord Europa regelt voor Syrische vluchtelingen. Turkije, dat wapens doorvoert voor de extremistische moslims van het kalifaat. Turkije, dat de huidige situatie benut om de Koerden te bevechten en te bombarderen.

Deze post delen

Turkije gaf grif toe dat ze de jet willens en wetens hebben neergehaald. Inmiddels bevestigt zelfs de VS dat dat boven Syrisch grondgebied is. En de piloten als schietschijf zijn gebruikt tijdens hun para landing. Of de SU-24 werkelijk de grens met Turkije heeft gepasseerd (gedurende enkele seconden) is onduidelijkheid.

Onbegrijpelijk dat de Navo haar bondgenoot de handen boven het hoofd houdt. Erdogan maakt schaamteloos misbruik van zijn Navo lidmaatschap voor zijn eigen fundamentalistische doelen.

• Leuk 1

Deze post delen

@Communicator, you are so right...

En vluchten? Geen denken aan! Al kom ik totaly fucked up uit de strijd, ik doe het voor mijn kinderen, voor hun toekomst...

@Renamin: ik begrijp je gevoel en ik kan me erin verplaatsen. Maar... (je voelde hem al aankomen), ik wil je er toch even op wijzen dat je het strijden voor je kinderen uiteindelijk voor de rijke elite doet die dit al heel lang aan het bekokstoven zijn. (net zoals alle voorgaande wereldoorlogen) Als jij uiteindelijk voor je kinderen gaat strijden (ben zelf ook een vader, dus ik snap je) dan is de missie van de elite geslaagd. (polarisatie) Misschien moet je het niet als vluchten zien maar als het weigeren mee te doen aan dit spelletje van de aristocratie. Zeg maar meer als het verlaten van het spelbord. Dat is hoe ik het zie.

Deze post delen

Turkije steunt de rebellen (lees: ISIS) tegen Assad. Dus Erdoğan zit niet te wachten op de Russen. Bovendien kopen ze de olie op voor een scheet en drie knikkers. Daarom hebben de Amerikanen die transporten zo lang met rust gelaten.

Turkije, die zo makkelijk de verzorgde reis naar Noord Europa regelt voor Syrische vluchtelingen. Turkije, dat wapens doorvoert voor de extremistische moslims van het kalifaat. Turkije, dat de huidige situatie benut om de Koerden te bevechten en te bombarderen.

Inderdaad, maar doordat de Navo niet bepaald veroordelend is over de houding van Turkije in deze (expliciet ook het neerhalen van de SU24) keuren ze impliciet goed wat Turkije aan het doen is. WAKKER WORDEN MENSEN!!! Kennelijk heeft het westen er geen moeite met de radicalisering van moslims en het ermee gepaarde geweld bestaansrecht te geven. Dit geldt niet enkel voor Amerika, want het lijkt erop dat de westerse regeringen zich aan het gedragen zijn als vazal staten van de VS.

• Leuk 2

Deze post delen

Inderdaad, maar doordat de Navo niet bepaald veroordelend is over de houding van Turkije in deze (expliciet ook het neerhalen van de SU24) keuren ze impliciet goed wat Turkije aan het doen is. WAKKER WORDEN MENSEN!!! Kennelijk heeft het westen er geen moeite met de radicalisering van moslims en het ermee gepaarde geweld bestaansrecht te geven. Dit geldt niet enkel voor Amerika, want het lijkt erop dat de westerse regeringen zich aan het gedragen zijn als vazal staten van de VS.

En dat is nou precies de verborgen agenda volgens mij.

De paar mannetjes die helemaal bovenop de Apenrots zitten, hebben baat bij een wereld in chaos. Goed voor de narigheid van de burgers, betekent meer inkomsten (lees mijn post over de Vijf Groepen die de Wereld in hun Macht hebben).

Hand in hand met de overheden (die ze in hun zak hebben) en de banken, dendert het militair industrieel complex dwars over alles heen, een westerse bevolking die schreeuwt om meer overheid bemoeienis en een midden oosten dat brult van verdriet en wraak.

Goed voor de wapen verkoop. Vernietig de infrastructuur en het is goed voor de zware industrie. Hopeloze mensen vervallen tot producten in de prostitutie, drugs, kinder porno, consumenten van gemanipuleerd vreten zonder voedingsstoffen, bange spaarders bij banken die gokken met hun geld.

De elite, de technocraten, de captains of industry, de wapen handelaren, de drugs handelaren, de Rotschilds, de Morgans....allemaal belangen die gediend worden als het plebs gecontroleerd en geïndoctrineerd is.

Deze post delen

En dat is nou precies de verborgen agenda volgens mij.

De paar mannetjes die helemaal bovenop de Apenrots zitten, hebben baat bij een wereld in chaos. Goed voor de narigheid van de burgers, betekent meer inkomsten (lees mijn post over de Vijf Groepen die de Wereld in hun Macht hebben).

Hand in hand met de overheden (die ze in hun zak hebben) en de banken, dendert het militair industrieel complex dwars over alles heen, een westerse bevolking die schreeuwt om meer overheid bemoeienis en een midden oosten dat brult van verdriet en wraak.

Goed voor de wapen verkoop. Vernietig de infrastructuur en het is goed voor de zware industrie. Hopeloze mensen vervallen tot producten in de prostitutie, drugs, kinder porno, consumenten van gemanipuleerd vreten zonder voedingsstoffen, bange spaarders bij banken die gokken met hun geld.

De elite, de technocraten, de captains of industry, de wapen handelaren, de drugs handelaren, de Rotschilds, de Morgans....allemaal belangen die gediend worden als het plebs gecontroleerd en geïndoctrineerd is.

Jij gaat er dus vanuit dat er slimme mensen aan de top zitten?

En als die er zijn dan zeg je dus dat ze een plan/beleid hebben?

En dat ze dan ook nog eens samenwerken?

Hahaha, Was het maar waar.

Was er maar een groep die de mensheid effectief kon aansturen.

De waarheid is dat juist de domme massa/het plebs bepaald wat er gebeurd.

En de industrie probeerd er een slaatje uit te slaan.

De massa wil goedkoop vreten dus de industrie zoekt manieren om deze wens te vervullen

De massa wil "veiligheid" dus gaan overheden op oorlogspad en de industrie speelt hier op in.

De massa wil meer rendement op hun spaargeld dus banken gaan speculeren om aan deze wens te voldoen.

De massa wil entertainment wat er voor zorgt dat de zwakkeren vervallen tot producten in de prostitutie en verslaafd raken aan de drugs.

Slimme mensen zijn zeldzaam.

Het is juist de domme massa waar we bang voor moeten zijn.

Deze post delen

Hahaha, hoe naief kan je zijn.

Was het maar waar.

De massa wil goedkoop vreten dus de industrie zoekt manieren om deze wens te vervullen

De massa wil "veiligheid" dus gaan overheden op oorlogspad en de industrie speelt hier op in.

De massa wil meer rendement op hun spaargeld dus banken gaan speculeren om aan deze wens te voldoen.

De massa wil entertainment wat er voor zorgt dat de zwakkeren vervallen tot producten in de prostitutie en verslaafd raken aan de drugs.

Interessante mening @Maurits. In feite is het de illuminatie-theorie vs financieel/industriële oligarchie. Ik zou zeggen: open een nieuw draadje hierover!

Deze post delen

Hahaha, hoe naief kan je zijn.

Was het maar waar.

De mensen die de wereld besturen zijn echt geen domme mensen ;) Zo komt het misschien wel over, maar diegene die achter het roer zitten zijn alles behalve dom. Voor hun zijn we uiteindelijk gewoon een nummertje een product van de samenleving, we zorgen voor hun portemonnee links of rechtsom. De kunst daarin is juist om mensen dom te houden door middel van: propaganda, slecht voedsel/gemodificeerd voedsel, entertainment, veiligheid, ziektes en nog talloze dingen. Je leven is in feite al uitgestippeld op het moment dat je geboren word, en deze is tot aan je dood ook al bepaalt wat je moet doen. De wereld is 1 groot bedrijf en wij zijn maar een klein deel van de producten, en diegene die het hardst lachen dat zijn diegenen. Die hoog boven ergens in hun luchtkastelen wonen, van geld wat iemand anders bij elkaar gewerkt heeft ;)

Deze post delen

@Maurits

[mod] was het nodig om het zinnetje "Hahaha, hoe naief kan je zijn" in je betoog te zetten? Nu maak je het persoonlijk en zelfs beledigend en het draagt niets bij aan je statement en je loopt nu het risico dat iemand niet meer reageert op de inhoud van je bericht maar op de belediging. Terwijl je toch graag een discussie wilt neem ik aan? We spelen hier liever niet op de man dus voortaan graag iets meer terughoudendheid [mod]

Deze post delen

De mensen die de wereld besturen zijn echt geen domme mensen ;) Zo komt het misschien wel over, maar diegene die achter het roer zitten zijn alles behalve dom. Voor hun zijn we uiteindelijk gewoon een nummertje een product van de samenleving, we zorgen voor hun portemonnee links of rechtsom. De kunst daarin is juist om mensen dom te houden door middel van: propaganda, slecht voedsel/gemodificeerd voedsel, entertainment, veiligheid, ziektes en nog talloze dingen. Je leven is in feite al uitgestippeld op het moment dat je geboren word, en deze is tot aan je dood ook al bepaalt wat je moet doen. De wereld is 1 groot bedrijf en wij zijn maar een klein deel van de producten, en diegene die het hardst lachen dat zijn diegenen. Die hoog boven ergens in hun luchtkastelen wonen, van geld wat iemand anders bij elkaar gewerkt heeft ;)

Tja, ik geloof niet zo in een elite groepje dat de wereld aanstuurt. (Zo beter AWOL?)

Mensen dom houden gebeurd niet van boven af.

Daar zorgen ze zelf wel voor.

We willen geen asielzoekers meer en de grenzen moeten dicht.

En dan weer gaan klagen dat de vrijheid in het nauw komt.

Propaganda is helemaal hilarisch. Hoe kan een overheid de vrije media beheersen?

Hoe kan de overheid de berichtgeving op twitter, fora's, etc controleren en aansturen?

Alleen in Noord Korea zou dat nog kunnen lukken.

Dat je leven is uitgestippeld komt eerder door de algemene sociale normen opgelegd door de massa.

Volgens mij houdt niemand je tegen als je de samenleving de rug toekeerd en met een backpack de wereld gaat rondtrekken.

Maar de facebook massa zal je maar raar vinden.

Deze post delen

@Maurits

[mod] was het nodig om het zinnetje "Hahaha, hoe naief kan je zijn" in je betoog te zetten? Nu maak je het persoonlijk en zelfs beledigend en het draagt niets bij aan je statement en je loopt nu het risico dat iemand niet meer reageert op de inhoud van je bericht maar op de belediging. Terwijl je toch graag een discussie wilt neem ik aan? We spelen hier liever niet op de man dus voortaan graag iets meer terughoudendheid [mod]

Je hebt gelijk.

Was niet bedoelt als persoonlijke aanval en zeker niet als beledigend.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...