Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Wesp   Ik kan hier 'n heel verhaal schrijven maar denk dat het voor alsnog handiger is 'n link te plaatsen, zodat je iets meer van de echte geschiedenis, dan wat de bevolking wijs wordt gemaakt, k

Posted Images

Ik zou niet vertrouwen op de vriezer, in oorlogstijd zul je zien dat er snel een energie tekort is.

Met een aggregaat kun je de vriezer langere tijd door laten vriezen, bij stroomuitval.

Het opgenomen vermogen is niet veel dus een kleine aggregaat voldoet vaak wel.

Een vriezer neemt gemiddeld 200 Watt, maar dan allen als de vriezer aanslaat.

dus een paar uur per dag de aggregaat laten draaien voor de vriezer volstaat vaak wel.

Een kleine aggregaat verbruikt dan zo ongeveer 0,4 liter per uur.

Dus 1 liter benzine volstaat om een dag extra te vriezen.

Als je dus 10 liter benzine hebt kun je 10 dagen extra vriezen.

Een goede vriezer blijft nog 3 dagen de kou vasthouden, dan kan het nog zuiniger en dus meer tijd.

Als je dan 2 tot 4 weken voedsel kunt gebruiken uit je vriezer ben ja al een aardig eind op weg naar overleven.

Koop niet de goedkope 2 takt aggragaten van de bouwmarkt die maken te veel lawaai, en starten slecht tot nooit. (Einheil)

Neem een 4 takt met spanningsstabilisatie (inverter) zoals de Kipor Sinemaster IG770 voor rond de 280 euro.

Ook heb je dan een 12V uitgang om een autoaccu op te laden, dus ook om een boot accu op te laden

@MyronPrps

Moeilijk om te zeggen, ze adviseren minimaal 5m van de waterrand af te blijven.

Ik ga er dus vanuit dat je die 5m aarde nodig hebt om het water goed te filteren.

Als je grondwater in de kruipruimte stijgt als het hard regent zou ik het absoluut niet drinken, regenwater is als ergste vervuild.

Maar dat is mijn mening, dit is niet iets wat ik ergens gelezen heb.

Heb je niet de mogelijkheid om een watervoorraad aan te leggen in de kruipruimte?

arw2.jpg

Zoals de nabije toekomst er nu uit ziet, en na die ferme uitspraken van Jaap de Hoop Scheffer zie ik bepaalde ontwikkelingen die ik liever niet zie. En waarom niet? Omdat ik echt absoluut geen idee heb hoe ik me hier op kan voorbereiden. Financieel beperkt, geen muren van 2 meter dik, geen BOL op een veilige plek... maarja.. het woord veilig is in dit geval relatief. We hebben het wel over een aanstormende Derde WERELD Oorlog !!!

Het enige wat ik in dit geval kan hopen is dat Nederland en de stad waar ik woon gespaard blijft van aanvallen en overname, dat ik in het ergste geval mijn wel bestaande BOL's kan bereiken. Bij een een dusdanige oorlog, hoe gaat het dan met wetgeving, en de handhaving hiervan (bijvoorbeeld zet Agentschap Telecom dan ook een tandje bij om alle illegale zenders de lucht uit te scheppen?) Zaken waar ik helemaal niet op voor kan bereiden simpelweg omdat ik niet weet wat de dreiging word. Ten tijde van de tweede Wereld oorlog hadden we het over een buurland dat bij ons binnenviel. Nu praten we over een grootmacht met ongekend krachtige wapens en een rijk arsenaal! Voormalig USSR hoeft maar een scheet te laten richting ons kikkerlandje en we zijn klaar met azijnpissen...

De geschiedenis is mijn enige leermeester en de inventiviteit van de mens vormt een geweldige inspiratiebron.

"Roeien met de riemen die je hebt" is een veel gebruikte uitspraak van mij. Maak het beste van de situatie met de middelen en vrienden die je wel hebt!

Veiligheid van jou en je naasten staat hoog in het vaandel. En hierbij kan je als burger kleine maar belangrijke maatregelen treffen als je bijvoorbeeld voor een Bug In kiest. Hierover zijn al talrijke discussies geweest op het forum en wellicht is het verstandig om deze informatie weer even tot je te nemen! Het beschermen van jouw geliefden, eigendommen en voorraden is PRIO 1

Mocht je toch voor een Bug Out MOETEN kiezen om deze voornoemde veiligheid te waarborgen voor je geliefden, zorg dan dat je dit zorgvuldig gepland hebt! Ren niet onvoorbereid met een zakje eten en drinken de straat op, maar zorg dat je de vluchtroutes kent, en alternatieven hebt, en een plan C,D en E !! Voedsel, water en voorraad verstoppen op strategische plekken? helemaal zo gek nog niet! Leer je omgeving kennen nu het nog kan! Mis je nog een belangrijk item in je voorraad? niet langer wachten! Ben jij bestand tegen een gifgas aanval?, medicatie op voorraad, goede schoenen, kleding? Met een beetje pech gaan we een enorm koude winter tegemoet (omdat pietje paulusma dat zegt?) Neen! omdat we straks de grootste moeite zullen hebben om de toko weer warm te stoken!

Houtkachel/allesbrander, petroleumkachels, gaskachels ? = brandstof verzamelen! (veilig!!!!!)

Bij mijn rinkelen er momenteel serieuze alarmbellen. en verschuiven er WEER prioriteiten. Sta elkaar bij in deze tijden, is er iemand die hulp nodig heeft om zijn voorbereidingen op tijd af te krijgen? steek een handje toe!

En vooral!... Raak niet in paniek, blijf rustig nadenken, vergeet niet te lachen, en zorg dat je kinderen zo onbekommerd mogelijk hun jeugd kunnen doorstaan!

Dit is het moment waar vpor ik heb geprept WO3. Alleen ik ben nog lang niet klaar voor mijn Bug-Out.

Want Bug-In vind ik geen goed plan.

Ik mis eerlijk gezegd nog veel bijv

Een bivak muts voor de koude winter

Goede schoenen

Alu deken

BOT

BOF (fiets)

Veel pijlen voor zelf verdediging

En wat mist mijn ma

Alles

met de huidige ontwikkelingen een serieuse optie om rekening mee te houden.

maar ja, als je een BOL zoekt, waar moet je heen? In nederland? Dat lijkt me niet handig. Duitsland? Voor mij dichtbij genoeg.. maar ja dan de locatie. En daar iets voorbereiden eigenlijk onmogelijk. Ik heb geen geld hoor voor een hutje op de hei in verweggistan. Een in de natuur makkelijk te maken verblijf tegen Fall Out??!! Is daar een topic over ergens op dit forum?

Ik hoop dat de mensen verstandig blijven, maar ben reëel genoeg om te weten dat ze dat vaak niet zijn. Familie voorbereiden? Die wonen te ver weg. De belangrijkste familie in de buurt... die gaan gewoon mee. Die verdiepen zich ook in dit soort materie.

pm?? een afkorting die niet in de wiki erbij stond :)

Sorry als dit onbeleefd klinkt.

Maar denkt u echt dat het iemand een reet uitmaakt als je in de natuur slaapt tijdens wo3?

En als je geluk hebt dan vind je iemands huisje van wiebal lang dan gedood is.

Gast DickBerts
Ik vraag me af wat de supermarkten meer oplevert: het succesvol verlopen WK met de juichpakken van Royke Donders en de hamstertjes, of de opnaaiers die zeker schijnen te weten dat de Derde Wereldoorlog aanstaande is.

1rqn4n.jpg

Inhoudelijke discussies zijn prima, maar voor mensen die alleen maar de spot willen drijven met andere preppers zou geen plaats moeten zijn op deze site.

Heb jij nou maar een paar weekjes geduld Berts. Geloof me nou maar, dan ziet de wereld er weer heel anders uit en kun je je oude BB-helm weer afzetten. Ondanks wat Russia Today - de opvolger van de Pravda - beweert.

Daar komt bij dat de USA zich nog nooit, in tegenstelling tot wat jij denkt, in een oorlog heeft gestort omdat het economische problemen had. En dat terwijl ze wereldkampioen oorlog voeren zijn.

En ik drijf niet de spot, ik nuanceer en dat lijkt me meer dan op zijn plaats.

Weet je wie er ook zo dol op het verwijderen van karikaturen, en hun bedenkers, zijn?

• Admin
Sorry als dit onbeleefd klinkt.

Maar denkt u echt dat het iemand een reet uitmaakt als je in de natuur slaapt tijdens wo3?

En als je geluk hebt dan vind je iemands huisje van wiebal lang dan gedood is.

Daarom dus duitsland en niet nederland :)

Ja en nee, ik weet niet of ik een nucleare oorlog wel WIL overleven. Daarnaast kost 't best wat en bestel ik dat soort spul niet graag online maar gewoon bij de apotheek. Als low-budget prepper zijn m'n middelen beperkt en tot nu toe vond ik voedsel belangrijker...

Even Off-topic. Ik heb in mijn achtertuin een boompje afgezaagd. Dat boompje liep na een jaar gewoon weer uit. Ik heb toen de stomp omringd met brandbare materialen en de handel in de fik gestoken. Er bleef een verkoolde stomp over. Het volgende jaar liep de verkoolde stomp gewoon weer uit met fris-groene scheuten. Het leven is zeer hardnekkig. Het vloeit waar het niet gaan kan. Dit ter verwondering en lering. Ik wil samen met mijn vrouw zo lang mogelijk overleven. En ik ben bijna 70. Een oude incontinente man die getuige van de geschiedenis wil zijn. O Ja, als het leven niet meer waard is om te leven, als de kwaliteit van het leven in het geding is, heb ik nog een uitweg: Ik heb ook als chemicus Natrium cyanide (zwaar vergif) geprept om er uit te stappen als dat opportuun is. Ik ga natuurlijk niet lijden. Maar ik trek alle registers open om tenminste een getuige te kunnen zijn van komende gebeurtenissen. Als het even kan wil ik zo lang mogelijk leven!

Bij de Apotheek kun je KJ niet krijgen, artsen schrijven het ook niet voor, maar je kunt het voor weinig geld kopen als poeder bij de chemicaliënboer (Zie talloze draadjes hier). Ik heb dat ook gedaan. Als je niet woont in de buurt waar kernwapens liggen opgeslagen (bv. Volkel, België), dan heb je een redelijke kans van overleven als je goed bent voorbereid. Amerikanen en de Russen zelf hebben minder overlevingskansen dan Nederlanders bij een WO3. Blijf dus positief denken en preppen.

• Leuk 2
Heb jij nou maar een paar weekjes geduld Berts. Geloof me nou maar, dan ziet de wereld er weer heel anders uit en kun je je oude BB-helm weer afzetten. Ondanks wat Russia Today - de opvolger van de Pravda - beweert.

Daar komt bij dat de USA zich nog nooit, in tegenstelling tot wat jij denkt, in een oorlog heeft gestort omdat het economische problemen had. En dat terwijl ze wereldkampioen oorlog voeren zijn.

En ik drijf niet de spot, ik nuanceer en dat lijkt me meer dan op zijn plaats.

Weet je wie er ook zo dol op het verwijderen van karikaturen, en hun bedenkers, zijn?

Het topic is zuiver theoretisch. Wat als. Nou ben je weer leuk cynisch tegen Dick, en of ww3 er komt, geen idee, maar er alvast over nadenken kan geen kwaad. Ik stel voor dat je gebruik maakt van de Efteling, daar staat een achtbaan en die heet de Python. Ga er naartoe, gesp je vast, en misschien dat als dat apparaat flink over de kop en heen en weer gaat, maken die twee hersencellen van jou per ongeluk contact.

En wat je dan allemaal meemaakt, joh, er gaat een wereld voor je open.

• Leuk 2

Daar komt bij dat de USA zich nog nooit, in tegenstelling tot wat jij denkt, in een oorlog heeft gestort omdat het economische problemen had.

Over the years there were rumors that “FDR allowed the Pearl Harbor attack to happen” but these were cast aside as crackpot conspiracy theories, backed by zero evidence. But such dismissals didn’t work when Robert Stinnett published his book“Day Of Deceit: The Truth About FDR and Pearl Harbor”in 1999.Stinnett, a decorated WWII veteran and author, requested files about the attack, and the events preceding it, through the Freedom of Information Act (FOIA). He discovered that FDR not only knew about the attack in advance, but that his administration did everything it could to cause a Japanese attack on America. One of the most important pieces of information that Stinnett came across was the McCollum memo, which outlined eight points that the FDR administration could do to instigate a dramatic response by the Japanese without the Congress, or the American people getting too suspicious, like cutting off economic ties with Japan, refusing it oil, establishing relations with Japan’s main enemy, China, and other provocations. Stinnett’s book is centered on the new historical evidence that he gathered, which is rigorously documented.

Amerika is willens en wetens de oorlog ingegaan, de Amerikanen wisten van de aanval, nogmaals: lees eens een boek. Misschien dat het lukt in de Python. http://truth11.com/2010/10/17/pearl-harbor-was-an-inside-job-fdr-not-only-knew-about-the-attack-in-advance-but-that-his-administration-did-everything-it-could-to-cause-a-japanese-attack-on-americ/

Over the years there were rumors that “FDR allowed the Pearl Harbor attack to happen” but these were cast aside as crackpot conspiracy theories, backed by zero evidence. But such dismissals didn’t work when Robert Stinnett published his book“Day Of Deceit: The Truth About FDR and Pearl Harbor”in 1999.Stinnett, a decorated WWII veteran and author, requested files about the attack, and the events preceding it, through the Freedom of Information Act (FOIA). He discovered that FDR not only knew about the attack in advance, but that his administration did everything it could to cause a Japanese attack on America. One of the most important pieces of information that Stinnett came across was the McCollum memo, which outlined eight points that the FDR administration could do to instigate a dramatic response by the Japanese without the Congress, or the American people getting too suspicious, like cutting off economic ties with Japan, refusing it oil, establishing relations with Japan’s main enemy, China, and other provocations. Stinnett’s book is centered on the new historical evidence that he gathered, which is rigorously documented.

Amerika is willens en wetens de oorlog ingegaan, de Amerikanen wisten van de aanval, nogmaals: lees eens een boek. Misschien dat het lukt in de Python. http://truth11.com/2010/10/17/pearl-harbor-was-an-inside-job-fdr-not-only-knew-about-the-attack-in-advance-but-that-his-administration-did-everything-it-could-to-cause-a-japanese-attack-on-americ/

Blijf jij maar lekker op de man spelen hoor, blasfemist, met je slappe bij elkaar gezochte onnodig beledigend bedoelde verhaal van de python. Lagere school niveau, past niet bij de academicus die jij voorgeeft te zijn.

Dat door historici uitgekotste boek van je dat je aanhaalt staat bij de andere fictie boeken en past precies bij waar je voorkeur ligt: liever aluhoedjestheorieën dan historische waarheid.

En zelfs als de auteur Stinett gelijk heeft dat Pearl Harbour (dec.1941) tengevolge van jouw favoriete beschuldiging heeft plaatsgevonden, een false flag, dan nog heeft het niets te maken met wat ik beweerde: dat de USA nooit hebben aangevallen om hun belabberde economie te verdoezelen. Want daar had ik het over, als je goed had gelezen.

Als sinds 1938 begon Franklin Roosevelt's New Deal vruchten af te werpen, de werkloosheid was langzaam teruggedrongen naar 15% en de productie kwam weer op gang. Kortom: de USA kroop inmiddels alweer jaren uit het dal der Grote Depressie. Sterker nog: met het Lend-Lease Act van 11 maart 1941 verdiende de USA inmiddels geld als water zonder daadwerkelijk bij de oorlog betrokken te hoeven raken.

Je hebt vast nog wel een ander makkelijk weerlegbaar voorbeeldje uit je aluminiumkokertje.

• Leuk 1
Daarom dus duitsland en niet nederland :)

Mooi want hier in NL blijven zou echt niet slim zijn (mijn menig).

Daarom heb ik een dorpje gekozen dat naast wen reuze natuurpark ligt.

:cool: alleen de vraag is hoe kom ik daar levent en met al mijn gear?

Mooi want hier in NL blijven zou echt niet slim zijn (mijn menig).

Daarom heb ik een dorpje gekozen dat naast wen reuze natuurpark ligt.

:cool: alleen de vraag is hoe kom ik daar levent en met al mijn gear?

Of je neemt gewoon ergens een boerderij over en plant daar eerst je hele voorraad aan zaden in het eerst volgende groei, seizoen:)

Amerikanen en de Russen zelf hebben minder overlevingskansen dan Nederlanders bij een WO3. Blijf dus positief denken en preppen.

Ik denk dat NL ook een een kleine overlevingskans heeft van want door ons begon het. Want wij moeten er zo nodig marechaussee,s naar sturen (als je dat niet weet kijk op AD).

En we hebben een van de beste havens van de wereld, we zijn een van de rijkste landen die op economische gebied sterk staan. En vergeet niet ons wiet.

Dat willen ze denk ik ook wel. Wamt dat krijg je niet zo snel in onze buurlanden.

mvg homerun

Of je neemt gewoon ergens een boerderij over en plant daar eerst je hele voorraad aan zaden in het eerst volgende groei, seizoen:)

Ja dat is ook een prima optie.

Maar ik denk zelf dat je tijdens WO3 veiliger bent in het bos dan op de boedrij.

Gast Heksenboot
Kunnen we het niet beter afzeiktopic gaan noemen?

Een beetje serieuzer zonder elkaar afkatten zal wel prettig zijn.

Discussie oke maar het moet wel vriendelijk blijven

Ah, je kent Nonkel nog niet.

Die heeft al 10 bans op zijn naam en elke keer als hij terugkomt begint het gezeik weer van voren af aan.

Gewoon negeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...