Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

mijn vrouw komt er vandaan, we hebben er lange tijd gewoond, dus familie, vrienden & bekenden, kennen er de weg, etc....

en natuurlijk omdat het lekker ver weg is van die gemene agressieve rotrussen.......

Ja, dan is het een logische keuze natuurlijk.

Mijn broer vertoeft regelmatig in Rio, maar Brazilie lijkt mij weer niets.

Chili misschien, maar daar zijn dan weer zoveel aarbevingen, ach, het is overal wel wat tegenwoordig.

3d212f9eaf1d636918253311cec1c56e.jpg

In Litouwen wordt de dienstplicht weer ingevoerd. Ongeveer 3000 mannen tussen de 19 en 27 jaar zullen met

ingang van september worden opgeroepen. Het ('extreem fitte') marcheren van de NAVO is een tegengeluid aan Rusland.

Je zou het counternarrative én gevechtsronde kunnen noemen. Angst verandert dingen sneller dan verbeteringsdrang.

Wat verder opvalt: er wordt niet in speedozwembroek gemarcheerd.

_500_392_203TE.jpg.3b30b2801e7db38b686b36a6f86de621.jpg

Ik heb me blijkbaar vergist, de Russische vlag is wit-blauw-rood, deze vlag is rood-wit-blauw, en dan nog die oranje vlaggen, zijn het niet eerder Nederlandse militairen dan :confused:

In ieder geval, volgens mij zijn het geen Amerikaanse soldaten.

Die oranje vlag met mijn initialen zou je toch wel opgemerkt moeten hebben.

Middelste is rood wit blauw. Volgens mij is het een koninkrijkje aan zee.

Ik vraag me wel eens af wat je als prepper moet doen als er een WW3 komt en de nucleaire raketten over en weer worden geschoten. Wat zou je doen?

1. Ik blijf gewoon thuis

2. Ik vertrek naar mijn BOL

3. Ik..........................................?

attachment.php?attachmentid=16866&stc=1

Dat vind ik een heel moeilijke vraag, vooral omdat er dan waarschijnlijk gigantische vluchtelingen stromen op gang gaan komen, het chaos alom gaat zijn, er aan alles tekort zal zijn, behalve aan mensen (het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk). Ook verwacht ik dat daartegen er een algehele mobilisatie gaat zijn.

En dat wil zeggen dat ik daar bij ga zijn (mannelijk, ong 40) , uiteraard zit ik daar niet op te wachten en wil ik dan liefst 'verdwijnen' Maar de andere kant van de medaille is dat er in oorlogstijd op desertie de doodstraf staat.

Dat wil dus zeggen, als je deserteert, kan je niet meer 'boven water' komen, zolang de staat niet volledig verdwenen is.

Ik heb een collega, wiens vader aan de zijde van de Duitsers aan het oostfront heeft gevochten tegen de 'goddeloze communisten', dat hadden ze hem toch wijsgemaakt in een toen heel katholiek college.

Als dank daarvoor is hij door de Belgische staat als collaborateur behandeld, en heeft na de oorlog en zijn terugkeer naar Belgie nog 10 jaar in de gevangenis mogen zitten tot er een algehele amnestie is afgekondigd.

Leuk vooruitzicht toch ....

Er gaan op die moment zoveel variabelen zijn, en de dingen gaan zo snel veranderen en escaleren dat ik nu niet kan antwoorden op die vraag. Bovendien zal er een gigantisch gebrek zijn aan betrouwbare berichtgeving.

Ik woon in de buurt van de Antwerpse haven, in de tweede wereldoorlog is deze gespaard gebleven, iets wat je van die andere wereldhaven hier in de buurt (Rotterdam) niet kan zeggen. Hoe gaat het zich in de derde ontwikkelen ?

Bovendien, al je preps achterlaten, omdat je ze toch niet kan meenemen, en dan een vluchteling onder de vluchtelingen worden, is ook geen aangenaam vooruitzicht.

Moeilijke vraag, dat zeker ....

Die oranje vlag met mijn initialen zou je toch wel opgemerkt moeten hebben.

Middelste is rood wit blauw. Volgens mij is het een koninkrijkje aan zee.

Yep, maar dat was ook mijn opmerking. In de tekst staat Amerikaanse soldaten, en dan plakken ze daar blijkbaar een archieffotootje bij van soldaten van jou koninkrijkje. Betrouwbare berichtgeving ???:confused:

Ik vraag me wel eens af wat je als prepper moet doen als er een WW3 komt en de nucleaire raketten over en weer worden geschoten. Wat zou je doen?

1. Ik blijf gewoon thuis

2. Ik vertrek naar mijn BOL

3. Ik..........................................?

Dat ligt er aan wat er vooraf ging. Zie je het aankomen ? Als nu, nu dus op dit moment, een gek op het knoppie drukt dan zien jij en ik geen enkel raket hoor. Het enigste wat je ziet is dat het wat lichtter wordt en daarna erg donker. Maar zelfs dat zal je niet zien....

Er komt geen (kern)oorlog tussen rusland en amerika. Beide landen hebben op elkaars grondgebied niets te zoeken.

Zelfs als Rusland Litouwen of zo binnenvalt dan zal de navo niet militair ingrijpen. Dat loopt uit de hand. En dat weet Poetin dus kan hij zijn gang gaan. Oekraïne en andere voormalige onderdrukte staten zijn alleen van belang voor de grondstoffen en/of de doorgang (pijplijn) door dat land of deel van dat land.

Nieuwsbericht slaat inderdaad nergens op.

Volgens mij gewoon een foto uit Nederland, gezien er alleen maar Nederlandse soldaten opstaan. Laat op ze minst de hele parade zien.

Wel wakker blijven!

Die soldaat op de achtergrong heeft de vlag van Estland op zijn wapen, en een niet Nederlands of Amerikaans hoofddeksel;)

Dat ligt er aan wat er vooraf ging. Zie je het aankomen ? Als nu, nu dus op dit moment, een gek op het knoppie drukt dan zien jij en ik geen enkel raket hoor. Het enigste wat je ziet is dat het wat lichtter wordt en daarna erg donker. Maar zelfs dat zal je niet zien....

Er komt geen (kern)oorlog tussen rusland en amerika. Beide landen hebben op elkaars grondgebied niets te zoeken.

Zelfs als Rusland Litouwen of zo binnenvalt dan zal de navo niet militair ingrijpen. Dat loopt uit de hand. En dat weet Poetin dus kan hij zijn gang gaan. Oekraïne en andere voormalige onderdrukte staten zijn alleen van belang voor de grondstoffen en/of de doorgang (pijplijn) door dat land of deel van dat land.

Ik ben blij dat je de situatie positief inziet, alleen wijzen de pijlen de andere richting uit. Zelfs RTLZ stelt kritische vragen over een mogelijke oorlog en hoe Nederland en Europa ervoor staan (link hieronder). Begrijp me niet verkeerd, want ik ben ook tegen oorlogen en geweld. Maar als er een mogelijke dreiging is van welke kant dan ook, dan kunnen we niet de andere kant opkijken. De eerste wereldoorlog was een feit, de tweede wereldoorlog was ook een feit, wie zegt dat de derde wereldoorlog niet kan gebeuren?

Europa bedreigt (Must See)

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/meer-samenwerking-europa-voor-veiligheid

NAVO - Artikel 5

http://www.defensie.nl/onderwerpen/internationale-samenwerking/inhoud/vn-navo-en-eu/navo

US armor paraded 300m from Russian border (VIDEO)

http://rt.com/news/235311-estonia-border-military-parade/

NAVO-lidstaten-.jpg.2ae737365b2026c86233f8924372ce00.jpg

Ondanks dat de US in gesprek is met Iran over het nucleaire programma, moet de Navy commander van Iran toch iets kwijt.

Iran capable of sinking giant US carriers

http://www.presstv.ir/Detail/2015/02/25/399169/Iran-can-easily-sink-US-carriers-Cmdr-

Iran’s IRGC wraps up first day of major maneuvers in Persian Gulf

http://www.presstv.ir/Detail/2015/02/25/399156/Iran-wraps-up-1st-day-of-major-drills

Saudis to Allow Israeli Jets Airspace for Strikes on Iran

http://sputniknews.com/middleeast/20150225/1018750878.html#ixzz3SnLj53Wv

wat maakt het uit of die landen wel/niet wat te zoeken hebben op elkaars grondgebied? ze zien elkaar als bedreiging, dat is toch voldoende?

waarom zou rusland litouwen of zo binnen willen vallen?

putin heeft ongeveer een jaar geleden bij het uitbreken van de oorlog in oekraine aangegeven dat rusland in zou grijpen zodra de levens van etnische russen in gevaar zouden komen. volgens jou had hij dus zijn gang kunnen gaan. waarom zou hij dat niet gedaan hebben?

als je er zo zeker bent dat er geen oorlog komt, hoe verklaar je dan de provocaties en de propaganda. welk doel hebben die?

wat maakt het uit of die landen wel/niet wat te zoeken hebben op elkaars grondgebied? ze zien elkaar als bedreiging, dat is toch voldoende?

waarom zou rusland litouwen of zo binnen willen vallen?

putin heeft ongeveer een jaar geleden bij het uitbreken van de oorlog in oekraine aangegeven dat rusland in zou grijpen zodra de levens van etnische russen in gevaar zouden komen. volgens jou had hij dus zijn gang kunnen gaan. waarom zou hij dat niet gedaan hebben?

als je er zo zeker bent dat er geen oorlog komt, hoe verklaar je dan de provocaties en de propaganda. welk doel hebben die?

Inderdaad:

Washington Has Destroyed Trust Between Nuclear Powers, Thus Raising The Specter Of War

— Paul Craig Roberts | February 25, 2015

Nee inderdaad niet @Communicator ,maar ik denk niet dat Nederland de eerste kernbom geserveerd krijgt en als een van de landen het krijgt ga ik zo snel mogelijk weg uit de bewoonde wereld want die krijgen de klappen.

En ik denk dat de strijd Islamitische groeperingen vs EU & VS (Israel) vs Rusland & China (Iran en Noord Korea) wordt.

vaak hoor je mensen zeggen dat de vs en rusland niet echt uit zijn op oorlog. Ten eerst, betwijfel ik dit ten zeerste, in het geval van de vs in elk geval. (rusland heeft, tegen hun eigen belofte in, de levens van etnische russen in oost oekraine niet verdedigd, en geeft daarmee aan geen oorlog te willen, in mijn ogen dan). Ten tweede, kan een oorlog ook beginnen zelfs al ZOUDEN beide partijen niet de intentie hebben deze te starten. Een oorlog kan beginnen door een "foutje", bv een simpele misinterpretatie van een vlekje op een radarscherm. Mensen zijn gespannen en gestrest, veel militaire oefeningen en manoeuvres dicht bij de grenzen, reactietijden zijn kort en als één van beide partijen denkt dat er "iets" aan komt gevlogen, dan moeten ze daar direct op reageren. Ten tweede, als rusland DENKT dat de vs op het punt staat van aanvallen (ook al is dat niet zo) dan zullen ze niet afwachten maar de eerste slag willen slaan. Of vice versa natuurlijk. Dus WOIII kan volgens mij beginnen ook al zouden er geen intenties zijn.

@Petroman dit ook een beetje in reactie op jouw laatste post over dit topic.

Als het zover is zou ik naar een neutraal land gaan zoals Zwitserland ,die gedragen zich netjes.

En ik ben zeker aan het genieten van mij vakantie.

Het valt me ook op dat we hier heel onafhankelijk denken over de wereldpolitiek ,want op het journaal is het toch een beetje propaganda.

Want je hoort altijd op het journaal dat een luchtafweer systeem MH17 neergehaald heeft maar nooit over de Oekrainse straaljager op het journaal.

Als het zover is zou ik naar een neutraal land gaan zoals Zwitserland ,die gedragen zich netjes.

Dat is nogal relatief.

Het grootste gedeelte van hun goud op de bank is afkomstig van ..... de nazis, die het roofden van iedereen. Nabestaanden van concentratiekamp slachtoffers krijgen hun geld/waarde niet terug omdat ze geen officieel bericht van overlijden kunnen tonen.

ALS de dreiging van WOIII dan zo groot is, leef dan iedere dag alsof het je laatste zou zijn en geniet van welk moment ook :)

ja, ik ben negatief en geloof dat de kans op WOIII groot is, maar aan de andere kant ben ik ook "positief" en denk dat die zonder nucleaire wapens, of beperkt gebruik ervan, kan worden uitgevochten, en dus het grootste deel van "de mensheid" de WOIII kan overleven. ik ga er in elk geval voor hem te overleven, en ja, ik weet het, nucleaire winter en straling enzovoort undsoweiter, maar wat ik zeggen wil is dat ik er niet bij voorbaat van uit ga dat een derde wereldoorlog per definitie het einde van ons allen betekent.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...