Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Maar men praat over de invasies alsof Amerika het helemaal in hun eentje heeft gedaan. Maar dat is niet zo, veel meer landen hebben zich erin vermengd. En dus is het onzin om alleen naar Amerika te kijken wanneer er weer iets gebeurd in die regio.

Amerika durft Oekraïne wel te helpen, en dat hebben ze ook gezegd. Maar niet indien er dan een oorlog komt tussen NATO en Rusland. Niet dat ze erg veel moeite zullen hebben met Rusland, maar onnodige slachtoffers van een oorlog is natuurlijk vreselijk. Bovendien zit niemand te wachten op een mogelijke nucleaire oorlog.

Amerika is altijd de eerste die om militair ingrijpen roept en weet andere landen te overtuigen om mee te doen. Ik zie geen verschil tussen dat en in je eentje een oorlog beginnen. Feit is dat je een oorlog begint, simpel.

En ze zullen geen moeite hebben met Rusland? Zozo dat durf je nogal makkelijk te zeggen. Rusland is ook een grootmacht, just saying... En een sterke ook. Maargoed, blijf vooral lekker geloven dat niemand America aan kan en Rusland maar een dom prutslegertje heeft en ver achterloopt op technologie waardoor ze geen schijn van kans maken... Misschien moet je maar even mijn linkje lezen?

mbt militaire superioriteit van de vs, volgende twee artikelen ter illustratie:

chinese onderzeeër duikt onopgemerkt op tussen aantal vs schepen, vlakbij vliegdekschip, die nota bene midden in een oefening zaten:

The uninvited guest: Chinese sub pops up in middle of U.S. Navy exercise, leaving military chiefs red-faced

http://www.dailymail.co.uk/news/article-492804/The-uninvited-guest-Chinese-sub-pops-middle-U-S-Navy-exercise-leaving-military-chiefs-red-faced.html

piloten van super-geavanceerde vs helicopters aan poolse boeren vragen waar ze zich bevinden:

US Chopper Squadron Invades Poland, Accidentally

http://www.zerohedge.com/news/2014-09-10/us-chopper-squadron-invades-poland-accidentally

onze (navo) superioriteit is ons naar het hoofd gestegen, doordat de vs nu reeds vele jaren alleenheerser is in de wereld. wij denken dat we technologisch en militair superieur zijn aan de russen en chinezen, en tevens dat we als mens beter en superieur zijn. onze sancties tegen rusland zijn een goed voorbeeld van onze arrogantie en ons onterecht gevoel van superioriteit. en deze arrogantie kon ons nog wel eens duur komen te staan. de russen lijken het meest geduldige volk ter wereld, maar een keer zal rusland het wellicht niet meer pikken. bovendien, mbt het thema, de vs wanen zich zo superieur dat ze denken dat ze rusland kunnen verslaan middels een pre-emptive nucleaire aanval, russen weten dit en zullen het zover niet laten komen, zodra ze vermoeden dat de vs rusland aan gaat vallen, zullen ze als eerste toeslaan.

op het schoolplein is de pestkop niet het beste, slimste en/of sterkste jongentje, hij is slechts de eerste die geweld gebruikt, en daarvoor meestal de zwakkere uitzoekt. pestkopje VS kan zelfs een gevecht met een zwakkere tegenstander niet meer winnen, maar komt er wel keer op keer mee weg, onder de ogen van de juf. totdat hij iemand tegenkomt die onverwacht veel sterker is dan hij dacht.......

Amen (maakt een buiging).

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Amerika is altijd de eerste die om militair ingrijpen roept en weet andere landen te overtuigen om mee te doen. Ik zie geen verschil tussen dat en in je eentje een oorlog beginnen. Feit is dat je een oorlog begint, simpel.

En ze zullen geen moeite hebben met Rusland? Zozo dat durf je nogal makkelijk te zeggen. Rusland is ook een grootmacht, just saying... En een sterke ook. Maargoed, blijf vooral lekker geloven dat niemand America aan kan en Rusland maar een dom prutslegertje heeft en ver achterloopt op technologie waardoor ze geen schijn van kans maken... Misschien moet je maar even mijn linkje lezen?

Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Amerika durft ten minste te zeggen wat ze vinden en wat ze graag willen. En het moet wel erg overtuigend zijn als ze al die andere landen erin mee sleuren. Maar goed, dit betekend nog niet dat het alleen Amerika zijn schuld is dat we Aghanistan of Irak zijn binnen gevallen.

Rusland een grootmacht? Ze hebben misschien veel ICBM's. Maar hun leger is sterk verouderd. Volgens mij behoren ze ook niet meer bij de superpowers? Het zijn nu India, China, EU, en VS als ik het me goed kan herinneren. Overigens zeg ik niet dat niemand de US of A aankan. Wanneer het zo ver komt, en de gevechten ontstaan tussen NATO en BRIC. Dan is NATO flink in de minderheid en heb ik nog zo mijn twijfels of we dit wel kunnen gaan winnen. Misschien overschat ik het Amerikaanse leger, maar het Russische leger is absoluut niet meer zoals het geweest is. Ik las laatst nog een artikel over hoe de Russen aan het testen waren of ze bommen konden monteren onder hun vrachtvliegtuigen omdat ze te weinig bommenwerpers hebben voor een "All-out" oorlog. Ik zal nog even kijken of ik het artikel terug kan vinden.

Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Amerika durft ten minste te zeggen wat ze vinden en wat ze graag willen. En het moet wel erg overtuigend zijn als ze al die andere landen erin mee sleuren. Maar goed, dit betekend nog niet dat het alleen Amerika zijn schuld is dat we Aghanistan of Irak zijn binnen gevallen.

Rusland een grootmacht? Ze hebben misschien veel ICBM's. Maar hun leger is sterk verouderd. Volgens mij behoren ze ook niet meer bij de superpowers? Het zijn nu India, China, EU, en VS als ik het me goed kan herinneren. Overigens zeg ik niet dat niemand de US of A aankan. Wanneer het zo ver komt, en de gevechten ontstaan tussen NATO en BRIC. Dan is NATO flink in de minderheid en heb ik nog zo mijn twijfels of we dit wel kunnen gaan winnen. Misschien overschat ik het Amerikaanse leger, maar het Russische leger is absoluut niet meer zoals het geweest is. Ik las laatst nog een artikel over hoe de Russen aan het testen waren of ze bommen konden monteren onder hun vrachtvliegtuigen omdat ze te weinig bommenwerpers hebben voor een "All-out" oorlog. Ik zal nog even kijken of ik het artikel terug kan vinden.

Verouderd of niet, wie weet wat ons allemaal wordt verzwegen. Maar misschien heb je ook gelijk. Ik blijf echter van mening dat het bijvoorbeeld voornamelijk aan de VS te wijten is dat we Afghanistan zijn binnen gevallen. En geld en politieke steun zijn zeer overtuigende middelen ;) En tuurlijk durft Amerika te zeggen wat ze vinden, dat durft iedereen met een groot ego (ook hier verwijs ik weer naar mijn linkje). Maar spreken is zilver en zwijgen is goud, en blaffende honden bijten niet (hard). Van landen waar minder geluid vandaan kom ben ik banger dan van zichzelf overschreeuwende 'supermachten' zoals de VS.

Maar dat artikel klinkt zeer interessant, hopelijk kan je 'm vinden!

Nee, Amerika heeft zich het recht toegeëigend om een soevereine staat binnen te vallen als die een beslissing maakt over zijn eigen handelsbelangen die Amerika niet aan staat. Wat Amerika doet gaat aan alle kanten in tegen internationaal recht en omdat het de grootste bullebak is komen ze er nog mee weg ook.

NAVO (niet alleen Amerika dus..) vecht al sinds 2001 in Afghanistan. En jij wilt ons dus vertellen dat Amerika (NAVO dus) al meer dan tien jaar vecht om olie in een land waar bijna geen olie is te vinden? Serieus? Irak heeft daarin tegen wel veel olie, maar waarom zou NAVO dan zolang vechten in een land waar minder olie te vinden is dan in alleen al in Amerika? Jij wijst met je vinger alleen maar naar Amerika, terwijl meer landen daarbij komen kijken.

Spike, je loopt nu mee op het forum sinds dec 2014 en je bent nog niet verder dan het bovenstaande? Blijkbaar lees je niet veel buiten de main stream media om. Ik zal je een paar artikeltjes geven, die een iets genuanceerder beeld geven van het Ooh zo prachtige, geweldige Amerika.

Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er 248 gewapende conflicten geweest. 248. Van die 248 zijn er 201 door Amerika gestart. Daarbij zijn een slordige 30 miljoen slachtoffers gevallen, waarvan een 90% kinderen en ouden van dagen betrof.

Hier nog een overzichtje van Amerika's geschiedenis.

En je vraagt je af waarom Amerika (en de NAVO) in Afghanistan bezig zijn? Wat dacht je hiervan: Drug war?

Jij dacht misschien dat Amerika (en de NAVO) zich veel moeite getroosten om de opiumvelden te vernietigen, deze versie: Opium cultivation is estimated to be at an all-time high in Afghanistan, despite the US spending $7.5bn to combat it.

Wat zit er dichter bij de waarheid, denk je?

Amerika is de grootste bedreiging van vrede op deze aardkloot. Wen maar aan het idee.

Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Amerika durft ten minste te zeggen wat ze vinden en wat ze graag willen. En het moet wel erg overtuigend zijn als ze al die andere landen erin mee sleuren. Maar goed, dit betekend nog niet dat het alleen Amerika zijn schuld is dat we Afghanistan of Irak zijn binnen gevallen.

Amerika en Groot Brittannië zijn Irak binnengevallen, zeer tegen de zin van de rest van de NAVO bondgenoten. En over de reden dat zij Irak binnen vielen, is al genoeg gezegd en geschreven. Dat de officiële lezing één grote leugen was, dat wist je toch wel?

Charlie

• Leuk 1
Gast Heksenboot

Juist @Charlie . :)

Irak voor de olie.

Afghanistan voor de heroïne. Opiumproductie is verdubbeld sinds ze daar de baas zijn. 90% van de wereldproductie.

Net zoals de cocaïne uit Zuid Amerika wordt geregeld door CIA-regeringen.

War on drugs = War for drugs

Maar goed, breng dat de schaapjes maar aan hun verstand.

Spike, je loopt nu mee op het forum sinds dec 2014 en je bent nog niet verder dan het bovenstaande? Blijkbaar lees je niet veel buiten de main stream media om. Ik zal je een paar artikeltjes geven, die een iets genuanceerder beeld geven van het Ooh zo prachtige, geweldige Amerika.

Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er 248 gewapende conflicten geweest. 248. Van die 248 zijn er 201 door Amerika gestart. Daarbij zijn een slordige 30 miljoen slachtoffers gevallen, waarvan een 90% kinderen en ouden van dagen betrof.

Hier nog een overzichtje van Amerika's geschiedenis.

En je vraagt je af waarom Amerika (en de NAVO) in Afghanistan bezig zijn? Wat dacht je hiervan: Drug war?

Jij dacht misschien dat Amerika (en de NAVO) zich veel moeite getroosten om de opiumvelden te vernietigen, deze versie: Opium cultivation is estimated to be at an all-time high in Afghanistan, despite the US spending $7.5bn to combat it.

Wat zit er dichter bij de waarheid, denk je?

Amerika is de grootste bedreiging van vrede op deze aardkloot. Wen maar aan het idee.

Amerika en Groot Brittannië zijn Irak binnengevallen, zeer tegen de zin van de rest van de NAVO bondgenoten. En over de reden dat zij Irak binnen vielen, is al genoeg gezegd en geschreven. Dat de officiële lezing één grote leugen was, dat wist je toch wel?

Charlie

en van de overige 47 zijn er waarschijnlijk een groot aantal "stiekem" gestart of in elk geval aangewakkerd door de vs!

wij in Europa zijn geleerd te geloven dat de we de vs dankbaar moeten zijn omdat ze ons hebben bevrijd van de nazi's. echter, daarvoor moeten we de russen danken, da Amerikanen kwamen pas nadat de russen het duitse leger zo goed als verslagen hadden, en bovendien kwamen ze niet zozeer om ons te "bevrijden" maar om te voorkomen dat west Europa onder Russische invloedssfeer zou komen......

goed filmpje, goede post! dank!

Buiten de Russische bommenwerpers die boven Engeland vlogen, moest de Nederlandse marine dinsdag in actie komen om een Russisch oorlogsschip en een daarbij horende tanker weg te begeleiden (ten noorden van de Waddeneilanden). Het oorlogsschip was eerder door de Franse en de Britse marine onderschept.

Russische bommenwerpers boven Engeland

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23705729/__Russen_tarten_Britten__.html

http://rt.com/uk/233719-raf-typhoons-russian-bombers/

http://edition.cnn.com/2015/02/19/world/uk-russia-aircraft-intercepted/index.html

NATO, not Russia, threatens Baltics: Moscow

http://www.presstv.ir/Detail/2015/02/19/398302/NATO-a-threat-to-Baltics-not-Russia

Buiten de Russische bommenwerpers die boven Engeland vlogen, moest de Nederlandse marine dinsdag in actie komen om een Russisch oorlogsschip en een daarbij horende tanker weg te begeleiden (ten noorden van de Waddeneilanden). Het oorlogsschip was eerder door de Franse en de Britse marine onderschept.

Russische bommenwerpers boven Engeland

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23705729/__Russen_tarten_Britten__.html

Wordt tijd dat ze gewoon gedwongen worden te landen cq. een haven binnen te lopen wegens schending van grenzen.

Dan laat het land in kwestie ook eens de tanden zien.

Wordt tijd dat ze gewoon gedwongen worden te landen cq. een haven binnen te lopen wegens schending van grenzen.

Dan laat het land in kwestie ook eens de tanden zien.

Mee eens, maar welk land heeft daar de ballen voor?

India test-fires nuclear-capable surface-to-surface missile

http://www.presstv.ir/Detail/2015/02/19/398349/India-testfires-nuclearcapable-missile

Peace? Ukraine "Preparing For Full-Scale War"

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-21/peace-ukraine-preparing-full-scale-war-russia-demands-west-supply-lethal-weapons

http://sputniknews.com/europe/20150221/1018576163.html#ixzz3SP5o24s4

Dat krijg je nu eenmaal als je een grote beer blijf prikken, dit kun je niet ongestraft blijven doen.

Dus ik begrijp de reactie van de Russen wel.

De VS en de EU doen maar wereldwijd waar ze zin in hebben, en Rusland word bij het minste geringste al afgemaakt door de westerse propaganda pers.

Gorbachev Says War With Russia Is Imminent

http://yournewswire.com/gorbachev-says-war-with-russia-is-imminent/

"Ex Russian President Mikhail Gorbachev has said that he believes the United States is attempting to drag Russia into a war and is pulling the European Union into the situation too. - See more at: http://yournewswire.com/gorbachev-says-war-with-russia-is-imminent/#sthash.gxuRMtOR.dpuf"

NATO invents Russian threats in the Baltic – but Putin’s next big play is Greece

Posted on 22 February 2015 by Tom Sullivan

While mainstream media promulgate a fictitious message of Russian threats in the Baltic, Vladimir Putin’s next big play lies far to the south, writes Oliver Tickell. The gross intransigence of the EU, the IMF, the European Central Bank and Germany are forcing Greece into a powerful new economic and energy alliance with Russia that will reshape Europe – and for the better.

EU Reeling Between US and Russia

Minsk 2.0 agreement de facto shows that Germany and France, the leading European powers are trying to break away from the "American Chaos project."

By Pepe Escobar | February 23, 2015 "ICH" - "Sputnik"

How Washington Will Fan The Flames Of Chaos In Central Asia

By Ivan Lizan for Odnako | February 23, 2015 "ICH"

Europa wordt bedreigd aan de oostgrens door Russische agressie en provocaties, en aan de zuidgrens door de jihadisten. Na 70 jaar vrede moet Europa wennen aan andere tijden. Maar hoe lang hebben we daarvoor? Morgen op RTLZ om 14:20u (de kijker aan Z).

Europa bedreigd

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/de-kijker-aan-z-europa-bedreigd

Britten gaan Oekraïeners trainen

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23725676/__Britten_trainen_Oekraieners__.html

http://rt.com/uk/235183-cameron-aid-ukraine-pledge/

http://sputniknews.com/europe/20150224/1018699180.html

Poroshenko Gets His Guns in UAE: Unlike Europe, Arabs Aren't Afraid of WW3

http://sputniknews.com/europe/20150224/1018692553.html#ixzz3SggZkr4E

http://www.globalfirepower.com/

Ik vraag me wel eens af wat je als prepper moet doen als er een WW3 komt en de nucleaire raketten over en weer worden geschoten. Wat zou je doen?

1. Ik blijf gewoon thuis

2. Ik vertrek naar mijn BOL

3. Ik..........................................?

ik ben van plan alle kleine calamiteiten (geen stroom, geen gas, winkels leeg, overstroming, etc) thuis uit te zitten. ik ga echter naar mijn BOL vóórdat de plunderingen beginnen, want daartegen kan ik mijn huis niet verdedigen. enige uitzondering op deze "regel" is het uitbreken van WW3, ik dat geval vertrekken we naar zuid Amerika. probleem is dus: wanneer vertrekken? niet te snel vertrekken want dan ga je voor niets en ben je flink wat geld lichter, niet te laat vertrekken want dan kom je wellicht niet meer weg......maar goed, dat is mijn plan.

ik ben van plan alle kleine calamiteiten (geen stroom, geen gas, winkels leeg, overstroming, etc) thuis uit te zitten. ik ga echter naar mijn BOL vóórdat de plunderingen beginnen, want daartegen kan ik mijn huis niet verdedigen. enige uitzondering op deze "regel" is het uitbreken van WW3, ik dat geval vertrekken we naar zuid Amerika. probleem is dus: wanneer vertrekken? niet te snel vertrekken want dan ga je voor niets en ben je flink wat geld lichter, niet te laat vertrekken want dan kom je wellicht niet meer weg......maar goed, dat is mijn plan.

Waarom wil je naar Zuid-Amerika ? Ben zomaar benieuwd waarom dat je keuze is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...