Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

De ingrediënten voor een flink drama zijn aanwezig. Hoe het hoofdgerecht wordt opgediend nog niet. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Nb: behalve Jones. Die leest nog eens de Telegraaf en zapt tussen NOS en RTL4.

Deze post delen

Gast DickBerts

De premier van Ukraine zou opgestapt zijn vanwege 'onenigheid over begrotingszaken'. En daar stapt een premier voor op, als het complete internet vol staat met berichten dat de Russen morgen Ukraine binnenvallen??? Of zou hij naar zijn BOL willen?

Deze post delen

Oke, dit ziet er inderdaad zeer beangstigend uit. Vooral na het aftreden van de Oekräinse president.... De reactie van @DickBerts maakt mij zeer verontrust. Iemand tips voor de mensen op het forum? Behalve inderdaad nu boodschappen nog doen voordat het niet meer kan?

Deze post delen

Die is bedreigd met, we komen morgen, krijgen we je ben je ben je de sigaar.

De Russen willen chaos creëren , zo kunnen ze relatief makkelijk het land overnemen.

Als er geen leiding is duurt het een eeuwigheid voordat er besluiten genomen worden.

Het moraal van de Oekraïnse troepen zal ook wel een flinke deuk oplopen.

Wellicht ontstaat er zelfs nog een pro Russische coupe in het parlement?

Deze post delen

Mja, ik krijg ook meer alerts op m'n google dan gewoonlijk. Toch nog meer even langs de lidl straks dan. Ben volgende week jarig, hoop dat ik 't nog een beetje vieren kan :/

Deze post delen

CNN-medewerker ontvoerd in Oekraïne

Pro-Russische separatisten hebben een Oekraïense journalist ontvoerd die voor de Amerikaanse nieuwszender CNN werkzaam is. Dat heeft CNN vandaag gemeld. Onderhandelingen tussen CNN en onder anderen 'premier' Aleksandr Borodai van de zelfuitgeroepen Volksrepubliek Donetsk hebben niet tot zijn vrijlating geleid. CNN vraagt de rebellen die Skiba vasthouden nu publiekelijk hem vrij te laten.

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3697996/2014/07/24/CNN-medewerker-ontvoerd-in-Oekraine.dhtml

Deze post delen

Gast DickBerts
Mja, ik krijg ook meer alerts op m'n google dan gewoonlijk. Toch nog meer even langs de lidl straks dan. Ben volgende week jarig, hoop dat ik 't nog een beetje vieren kan :/

Phaelin je krijgt op je verjaardag een schitterend vuurwerk aangeboden :)

Jongens alle reden voor max prep en voor extra boodschappen vandaag, maar we laten ons niet gek maken door een stelletje hufters. Ik zit hier uiterst relaxed aan een glas cola light. Want mijn rugzak is te groot geworden en ik ben minstens zes maanden bezig om die af te doen.

Deze post delen

Iemand een idee wat Rusland nu gaat doen? Ik las gisteren ergens berichten dat de Russen troepen naar de grens met oekraine aan het sturen is. Maar daarna nergens meer iets erover kunnen vinden.

Ik begin me echt zorgen te maken nu.......

Deze post delen

Iemand een idee wat Rusland nu gaat doen? Ik las gisteren ergens berichten dat de Russen troepen naar de grens met oekraine aan het sturen is. Maar daarna nergens meer iets erover kunnen vinden.

Het hele internet schijnt er anders mee vol te staan. Zo vernam ik ook dat ze morgen de Ukraine binnen gaan vallen.

Deze post delen

Wapens in Eurolines bus

De Franse douane heeft dinsdag bij een routinecontrole een tas met vuurwapens gevonden in een bus van Eurolines. De bus was afkomstig uit Amsterdam en op weg naar Londen. De vondst werd gedaan in Calais. Er zijn tien pistolen en revolvers gevonden, een geluidsdemper en zo'n 500 kogels. Alle 35 passagiers en de chauffeur van de bus zijn verhoord, maar de eigenaar van de wapens heeft zich niet gemeld. Iedereen is weer vrij, maar voor de zekerheid is dna van de inzittenden afgenomen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22893408/__Wapens_in_Eurolines_bus__.html

Deze post delen

Gast DickBerts

Bericht van een dierenliefhebber;

VERGEET GEEN EXTRA DIERENVOER IN TE SLAAN !

Dierenvoer raakt bij een crisis als eerste op, omdat het veel transportvolume inneemt en relatief weinig waard is.

Deze post delen

OVSE-waarnemers naar de grens

De OVSE zal zo snel mogelijk waarnemers naar de Russisch-Oekraïense grens sturen. Daar hebben alle 65 lidstaten, waaronder Rusland en Oekraïne, vandaag mee ingestemd. De 16 waarnemers moeten bij twee Russische grensposten informatie inwinnen over de situatie daar. Moskou blokkeerde een voorstel van sommige lidstaten om meer waarnemers naar het gebied te sturen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vliegtuigcrash-in-Oekraine/article/detail/3697278/2014/07/24/Live---Onderzoeksraad-ook-gegevens-tweede-zwarte-doos-niet-gemanipuleerd.dhtml

Deze post delen

Gast Heksenboot
Bericht van een dierenliefhebber;

VERGEET GEEN EXTRA DIERENVOER IN TE SLAAN !

Dierenvoer raakt bij een crisis als eerste op, omdat het veel transportvolume inneemt en relatief weinig waard is.

Ken je dat lijstje nog van wat het eerst verdwijnt? (Geen speciale volgorde):

1. Generatoren

2. Water filters / reinigers

3. Draagbare toiletten

4. Gedroogd brandhout

5. Lamp olie, lonten, lampen, lantaarns

6. Brandstof voor kooktoestellen - onmogelijk te veel van in te slaan

7. Vuurwapens, ammunitie, pepperspray, messen, (honkbal)knuppels, katapulten

8. Blikopeners, eierkloppers, gardes

9. Honing / siropen / suiker (wit en bruin)

10. Rijst, bonen, tarwe

11. Plantaardige olie (om mee te koken) Zonder olie verbrand eten of moet gekookt worden

12. Houtskool, aanstekervloeistof

13. Bakken waar water in kan.

14. Mini gaskachels (zonder zal propaan geen kamer kunnen verwarmen.)

15. Graanmolens (niet-elektrisch)

16. Propaan cilinders (Dringend: Definitieve tekorten zullen optreden)

17. Survival gidsen (boeken)

18. Lantaarn mantels

19. Baby producten: Luiers / kunstvoeding / zalfjes / aspirine, enz.

20. Wasborden, dweil emmers met uitwringer (voor de was)

21. Propaan kooktoestellen

22. Vitaminen

23. Propaan cilinder handvat-houders

24. Vrouwelijke hygiëne / haarverzorging / huid-producten.

25. Thermisch ondergoed / polypropyleen

26. Beugelzagen, bijlen en hakmessen, splijtwiggen (en hoonolie)

27. Normale en zware aluminiumfolie

28. Benzineblikken/jerrycans (plastic & metaal)

29. Vuilniszakken

30. Toiletpapier, kleenex, papieren handdoeken

31. Melk - in poedervorm & gecondeneerd

32. Zaden (niet-hybride)

33. Kleding pinnen / lijn / hangers

34. Coleman pompreparatiesetje

35. Tonijn (in olie)

36. Brandblussers (of grote doos zuiveringszout in elke kamer)

37. EHBO-kits

38. Batterijen

39. Knoflook, specerijen en azijn, bak benodigdheden

40. Grote honden (en hondenvoer)

41. Bloem, gist en zout

42. Lucifers

43. Briefpapier / schrijfblokken / potloden, rekenmachines op zonne-energie

44. Koelkisten

45. Werkschoenen, riemen, spijkerbroeken en duurzame shirts

46. Zaklampen, breeklichten, fakkels, lantaarns

47. Tijdschriften, agenda's & plakboeken

48. Kunststof vuilnisbakken

49. Hygiëne: shampoo, tandenborstel / tandpasta, mondwater, flosdraad

50. Gietijzeren kookgerei

51. Vissportbenodigdheden / gereedschappen

52. Muggen afweerspul, sprays / crèmes

53. Duct Tape

54. Tarps / tentharingen / touw / spijkers / touw

55. Kaarsen

56. Wasmiddel (vloeibaar)

57. Rugzakken, plunjezakken

58. Tuingereedschap & toebehoren

59. Scharen, stof en naai benodigdheden

60. Ingeblikt fruit, groente, soep, stoofschotels, enz.

61. Bleekmiddel

62. Inblik benodigdheden (potten / deksels / was)

63. Messen & slijpgereedschap: vijlen, slijpstenen, aanzetstalen

64. Fietsen, buitenbanden / binnenbanden / fietspompen / fietskettingen, etc

65. Slaapzakken & dekens / kussens / slaapmatten

66. Koolmonoxide alarm (op batterijen)

67. Gezelschapsspelen, kaarten, dobbelstenen

68. Ongedierte bestrijdingsmiddelen

69. Muizenvallen, mierendoosjes en kakkerlak magneten

70. Papieren borden / bekers / eetgerei (inslaan, mensen)

71. Babydoekjes, babyolie, en waterloze, antibacteriële zeep

72. Regenkleding, rubberen laarzen, etc.

73. Scheer benodigdheden

74. Hand pompen en overhevelingsslangen (voor water en voor brandstoffen)

75. Sojasaus, azijn, bouillion / jus / soepbasis

76. Scouting handboek

77. Cacaopoeder / diksap (om water smakelijker te maken)

78. "Survival-in-a-Can"

79. Wollen kleding, sjaals / oorwarmers / wanten

80. Leesbrillen

81. Ruit isolatie kits

82. Zoute crackers, pretzels, andere snacks

83. Popcorn, pindakaas, noten

84. Sokken, ondergoed, T-shirts, enz.

85. Timmerhout (alle soorten)

86. Wagens & karren (voor vervoer)

87. Kinderbedjes & opblaasbare matrassen

88. Werkhandschoenen / winter-handschoenen / tuiniers-handschoenen, enz.

89. Lantaarn hangers

90. Tentreparatiestof

91. Thee

92. Koffie

93. Sigaretten

94. Wijn / likeuren (als steekpenningen, geneesmiddelen, enz.)

95. Paraffine wax

96. Lijm, spijkers, bouten, moeren, schroeven, etc.

97. Kauwgom / snoepjes

98. Water verstuivers (voor koeling / baden)

99. Hoeden & katoenen halsdoeken

100. Geiten / kippen

Deze post delen

Het voordeel van Duitsland is grote stukken echt bos. Bovendien heb ik geenszins ook maar het idee dat er dan grondtroepen zullen rondwandelen die land na land oversteken. Maar denk dat ik wel verder zou trekken.

Deze post delen

Gast DickBerts

LUCHTMOBIELE BRIGADE IS STAAT VAN PARAATHEID GEBRACHT, MOETEN HET WEEKEND IN DE KAZERNE BLIJVEN.

Ongekend binnen de Nederlandse verhoudingen.

Pag 101 NOS Teletekst

Deze post delen

Gast DickBerts

@techie. Om ieder misverstand uit te sluiten; ik zit hier ape relaxed achter mijn bureau, maar er is natuurlijk wel wat aan de hand. Om deze gemeenschap -en uiteraard ook mezelf- een dienst te bewijzen, zit ik als een gek van de ene naar de andere site te surfen. Daarbij kan wel eens een schoonheidsfoutje optreden, mijn advies is om dat onder de huidige omstandigheden maar gewoon zo te laten. Bovendien heb ik een redelijke militaire achtergrond en is het goed om op te merken, dat militairen in Nederland maar hoogst zelden het weekend niet naar huis mogen, dan is er echt iets aan de hand.

Deze post delen

Had ik maar geld, dan emigreerde ik vandaag al naar de Nederlandse Antillen....

Ik hou het als serieuze optie open om mocht ik tijd hebben in ieder geval vrouw en kinderen daar naar familie toe te sturen.

Het probleem is zoals altijd of je dan op tijd bent, zouden er nog vluchten vliegen en is dat dan nog betaalbaar???

Het lijkt mij een erg slechte locatie om te zijn tijdens een grote wereldwijde SHTF.

Er zijn geen eigen voorzieningen op het eiland om het als eiland zelfstandig vol te kunnen houden, in ieder geval niet genoeg.

Zonder (veel) zoet water wil hier niets groeien en zoet water komt hier niet voor. Zout water, dat hebben we genoeg. Al het eten wat hier wordt verkocht komt van het vaste land!

En zonder brandstof geen elektriciteit en zonder elektriciteit geen drinkwater.

Je bent voor brandstof, eten en drinken verschrikkelijk afhankelijk van het vaste land, voor de benedenwindse eilanden is Venezuela het dichtst bij, ook niet de meest stabiele partner.

Dan nog de bevolking, als het hier echt misgaat, er is hier een grote groep van de bevolking die niets heeft te verliezen maar wel een wapen bezitten. Ook niet een fijn idee lijkt mij.

Tevens is dan de militaire en justitiële hulp/druk vanuit NLD ergens anders mee bezig dan ons eiland.

Nee, als er echte SHTF komt hoop ik niet op dit eilandje te zitten. Klein shtf-etje kunnen we prima aan.

Deze post delen

Gast DickBerts

Portugese bankensysteem staat op instorten. Wat dat met WO III te maken heeft? Als Portugal ineenstort kan dat al het wereldwijde financiele kaartenhuis doen instorten. Het hele systeem kraakt in zijn voegen. Als je de ineenstorting op een oorlog wilt schuiven, dan valt dat volgens mij niet veel langer uit te stellen.

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-24/third-and-final-espirito-santo-holdco-bankrupt-banco-next

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...