Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Oh, nee. Ik vat het ook niet verkeerd op. Het is een discussie. Gedachten uitwisselen. We hoeven op het eind niet met elkaar eens te zijn. Zolang we allebei maar onze meningen kunnen uiten.

Maar goed, ik heb het prima begrepen. Die bakker was degene die werd aangevallen. En hij praat wel over een costuum, maar ik zeg meestal gaan ze op dat geld zitten en geld moet rollen. Dus het is wel degelijk goed voor de economie. ;-)

oohhh, gelukkig, ik was al bang dat we het samen een moesten worden!!

en.....geld "laten rollen" is net zo min goed voor de economie als een oorlog......

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Wesp   Ik kan hier 'n heel verhaal schrijven maar denk dat het voor alsnog handiger is 'n link te plaatsen, zodat je iets meer van de echte geschiedenis, dan wat de bevolking wijs wordt gemaakt, k

Posted Images

Neutraal blijven zal niet gaan. We zijn lid van de NAVO en hebben daar verantwoordelijkheden in. Welke inzet er van ons verwacht wordt is afhankelijk van wat er is vastgelegd. In ons geval zal het zich in eerste instantie beperken tot luchtmobiele brigade, commando's en mariniers. De marine zal ingelijfd worden in een grotere vloot. Geldt ook voor onze luchtmacht. Gaanderweg het slepende conflict zal er een oproep komen voor de jeugd tot 25 jaar. Dit kan uitgebreid worden tot 45.

Kort of langslepend? Langslepende conflicten hebben vaak te doen met "landjepik". Kortlopende zijn meestal uit de handgelopen ruzie's.

Wat dit is? Eigenlijk beide. Geografische belangen + torenhoge gasschulden. De propagandamachine draait op volle toeren en maakt dat het voor ons onmogelijk wordt om waarheden te vinden anders dat wat we zelf geloven. De mogenheden zorgen niet voor ons. Zorg zoveel mogelijk voor jezelf.

dus deze prepper zal jullie verlaten zodra de oorlog uitbreekt..

Helemaal mee eens! Maar dat heeft te maken met die !@#$% politieke correctheid. We willen allemaal politiek correct zijn en niet over oorlog praten. Zoals de zaken nu gaan, is een oorlog geen onrealistische angst. We moeten heel goed beseffen wat dat inhoudt! Preppen is geen fashion show, al wordt het vaak wel zo.

hé, potver.....zijn we het nog eens ook....

op welk moment neem je de beslissing te vertrekken? wat moet daarvoor gebeuren?
Persoonlijk vind ik dat dus bulshitvragen.

Het maakt nogal uit waar je zit en wat er in den lande gebeurt. Bommetje op Rotterdam is voor mij minder reden om te vluchten, voor de Rotterdammers wel...

Te veel variabelen dus.

Als het voor mij gevaarlijk wordt, of onhoudbaar, of onveilig...en dat zal de tijd leren.

Ik kijk ook naar Oekraine nu, wie er nog in de steden zijn waar oorlog is...en waarom...en waarom of ze wel vluchten die gevlucht zijn. Ik kijk, ik lees, ik steek er wat van op(hoop ik).

Ik blijf hier zolang het houdbaar is. Ik vertrek dus pas als het niet anders kan. Natuurlijk heb ik in de tijd ervoor m'n BoB in orde voor die situatie, m'n fietstassen aan de fiets met nog een extra hulp schoudertas. Grote dierenverplaatskooi achterop met stevige spinnen zodat de beestjes ook meekunnen. Dus als die beslissing op een gegeven moment valt pak ik de katten, doe ze in het mandje, bind het vast en fiets weg.

Ik blijf hier zolang het houdbaar is. Ik vertrek dus pas als het niet anders kan. Natuurlijk heb ik in de tijd ervoor m'n BoB in orde voor die situatie, m'n fietstassen aan de fiets met nog een extra hulp schoudertas. Grote dierenverplaatskooi achterop met stevige spinnen zodat de beestjes ook meekunnen. Dus als die beslissing op een gegeven moment valt pak ik de katten, doe ze in het mandje, bind het vast en fiets weg.

ik wil ook pas vertrekken als het niet anders kan....maar aan de andere kant, wil ik wel vertrekken zolang het nog kan, mijn BOL in geval van wereldoorlog is in zuid Amerika.....dilemma: zo laat mogelijk vertrekken, maar niet té laat.......dus wat is mijn "startsein"?

op welk moment neem je de beslissing te vertrekken? wat moet daarvoor gebeuren?

ik doelde op het feit dat ze jeugd zullen oproepen van 18-25 jaar tenzij de oorlog over 7jr uitbreekt haha.

maar over de bug-out vraag even van uitgaande dat ik nergens voor op word geroepen.

ik zal pas na PH vertrekken als het bij mij niet meer veilig is of dat voorraden erg laag zijn, ik zal wel met een gedeelte van mijn voorraad vertrekken en dan de auto('s) helemaal volproppen maar verder niet.

Tip: google op schuilkelder en dan je woonplaats. Dat kan in geval van nood al een eind schelen... t Kan zo ineens gebeurd zijn. Dat was in WW2 ook zo. k heb veel praktijk van mijn moeder vernomen die in Arnhem woonde, een van de plaatsen waar het hardst gevochten werd... Als iemand daar meer over wilt horen, laat maar weten...

libiers-vluchten-massaal-naar-tunesie

Uit zo'n bericht kan je wat van de redenen van deze vluchtelingen halen, wat hen het startsein gaf...

-Vanwege het aanhoudende geweld in hun eigen land.

-Rivaliserende milities vechten nu al weken om de controle over de luchthaven van Tripoli.

-Grote delen van het vliegveld zijn inmiddels verwoest.

-De afgelopen drie dagen woedt er een grote brand, doordat een brandstofdepot werd getroffen door mortiergranaten.

-Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Nederlandse ambassade gisteren gesloten en de ambassadeurs het land uit geleid.Ook de VS sloten hun ambassade, nadat het geweld in het land oplaaide.

-Sinds twee weken wordt er fel gevochten rond de luchthaven. Tientallen vliegtuigen zijn beschadigd of vernield.

-Benzine is bijna niet te krijgen, elektriciteit en water zijn ook schaars.

-Zondag vloog een oliedepot met 6,6 miljoen liter in brand

-Stadsstaatjes vechten in steeds wisselende allianties territoriale oorlogjes uit.

Ach, we kunnen altijd nog uitwijken naar België, of wordt het toch Nieuw Zeeland?

10 Veiligste Landen wanneer er Oorlog komt

Een top 10 van landen die het veiligst zijn om te verblijven mocht er een derde wereldoorlog uitbreken.

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-veiligste-landen-wanneer-er-oorlog-komt/

http://www.expatify.com/advice/10-best-places-to-live-for-escaping-world-conflict.html

dus deze prepper zal jullie verlaten zodra de oorlog uitbreekt..

Jammer dat je mijn bijdrage zo uitlegt. Zijn we als prepper niet allen bezig om tijdens problemen het hoofd boven water te houden? Of prept Myronprps voor de hele gemeenschap. Zodra er een samenwerkende club onstaat waarin een ieder zijn bijdrage op prepgebied bijdraagt dan stel ik mijn verhaaltje bij. Tot die tijd prep ik inderdaad voor mezelf en mijn familie. Alle kennis die ik heb en daarbij opdoe deel ik graag met ieder die er wat aan heeft.

Jammer dat je mijn bijdrage zo uitlegt. Zijn we als prepper niet allen bezig om tijdens problemen het hoofd boven water te houden? Of prept Myronprps voor de hele gemeenschap. Zodra er een samenwerkende club onstaat waarin een ieder zijn bijdrage op prepgebied bijdraagt dan stel ik mijn verhaaltje bij. Tot die tijd prep ik inderdaad voor mezelf en mijn familie. Alle kennis die ik heb en daarbij opdoe deel ik graag met ieder die er wat aan heeft.

@Wesp: Even doorlezen: ;)

ik doelde op het feit dat ze jeugd zullen oproepen van 18-25 jaar tenzij de oorlog over 7jr uitbreekt haha.

maar over de bug-out vraag even van uitgaande dat ik nergens voor op word geroepen.

ik zal pas na PH vertrekken als het bij mij niet meer veilig is of dat voorraden erg laag zijn, ik zal wel met een gedeelte van mijn voorraad vertrekken en dan de auto('s) helemaal volproppen maar verder niet.

Bij mij moet je als de pleuris uitbreek ook niet aankomen om een half kopje suiker. Ik prep voor mezelf en een paar mensen die ik lief heb. In tijden van nood trek ik me terug en zoekt iedereen het maar lekker zelf uit. Egoïstisch? In zekere zin wel, maar als ik de buurman help staat binnen twee minuten ook diens broer en binnen drie minuten de vriend van dienst broer op de stoep voor hulp. En dat kan bruintje niet trekken.

als we hier even van uit gaan wat is dan de rol van nederland?

Blijven we neutraal en doen niet mee aan gevechten of moet je je gezin straks achter laten om mee te vechten aan het front?

toch wel iets om rekening mee te houden lijkt mij.

Dat is op het moment mijn grootste vrees. Dat de geopolitieke situatie zo escaleert, dat er hier in de (nabije) toekomst een brief in de bus zit met het bericht dat ik me mag (lees moet) aanmelden voor het inderhaast uit de grond te stampen Europese leger. Want Keizer Verhofstadt en slappe dweil Van Rompuy voelen zich bedreigd door Tsaar Putin. En fascist Obama eist dat Europa zijn bijdrage levert om de door hun zelf gecreërde agressie van Rusland te stoppen.

Lees dit recent artikel van Paul Craig Roberts maar eens :

http://www.silverbearcafe.com/private/07.14/coming.html

En het ergste van de zaak is nog : je zal als individu niet de keuze gelaten worden, je zal door de staat gedwongen worden om je aan te melden. DE STAAT zal de keuze wel voor u maken, en ZIJ zullen wel beslissen wat jij moet doen of laten als het zover komt.

En als je dat vergezocht lijkt : http://www.hln.be/hln/nl/16721/Tomorrowland/article/detail/1944811/2014/07/15/Tomorrowland-overspoeld-met-annulaties-van-Israeli-s.dhtml

De enige keuze die je hebt als individu als je niet wilt deelnemen aan deze waanzin zal 'verdwijnen' zijn.

Deserteren dus, maar dan weet je al op voorhand dat je alles kwijt bent. Want je zult permanent moeten onderduiken, en je kan niet boven water komen, constant onder de radar van de Roverheden zien te blijven in een situatie waar overleven zo ie zo al niet eenvoudig zal zijn.

En het hangt maar van de uitkomst van het conflict af, of je ooit nog 'boven water' kunt komen. Het zou best mogelijk zijn dat je wordt verplicht van have en goed achter te laten, en nooit nog de kans krijgt om terug te keren naar je voormalige woonplaats. Tenzij je daar bereidt bent om ofwel een stevige gevangenisstraf uit te zitten, en in het slechtste geval misschien zelfs de doodstraf te krijgen.

Dus inderdaad iets om rekening mee te houden, en zelfs nog geen klein beetje ook volgens mijn bescheiden mening.

@spechtje je hebt gelijk. Zo zal het gaan, indien " nodig". De enige die hier van uitgezonderd worden zijn de mensen in die leeftijd categorie die een onmisbare functie hebben. Te weten: brandweer, politie, lucht en treinverkeersleiders, nutsbedrijfmedewerkers e.d. Alhoewel daar ook met minimale bezetting gewerkt gaat worden. 4 maanden basisopleiding en klaar ben je. Walgelijk.

Ik maak me tegenwoordig ook steeds meer zorgen wat er gaat gebeuren met alle diverse bevolkingsgroepen in Nederland (en eigenlijk in alle westerse landen). Als er oorlog komt, dan heb je ineens mensen om je heen die heel andere doelen kunnen hebben dan jij. Vroeger was dat minder maar nu, met alle onderlinge en onderliggende haat en agressie tussen sommige groepen, gaat dat intern ook heel snel spelen, ook al is de oorlog nog niet eens in de buurt.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...