Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOB ook bij anderen?


Zanshin

Aanbevolen berichten

DIck Berts schrijft ergens "Bovendien heb ik van de eekhoorntjes geleerd, om niet al mijn nootjes in een en dezelfde boom te stoppen.... "

Hebben jullie bij familieleden of vrienden reserveBOB of voorraad opgeslagen? Ik niet, maar denk er wel hard over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb gelukkig en broer die prept, niet zo fanatiek als wij naar toch. Een oma en tante die vanwege het meemaken van de oorlog standaard preppen.

 

Dat is trouwens nog wel een punt, oude mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt hebben uit gewoonte enorme voorraden, ik ben bang dat zei een doelwit vormen in shtf. Wat denken jullie?

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig en broer die prept, niet zo fanatiek als wij naar toch. Een oma en tante die vanwege het meemaken van de oorlog standaard preppen.

 

Dat is trouwens nog wel een punt, oude mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt hebben uit gewoonte enorme voorraden, ik ben bang dat zei een doelwit vormen in shtf. Wat denken jullie?

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Oudere mensen hebben vaak meer voedsel op voorraad omdat men gewend is groot in te kopen, vroeger was transport niet zo heel vanzelfsprekend als tegenwoordig. Mijn ouders woonden 45 jaar geleden in de flevopolder en gingen slechts 1 maal per maand inkopen doen buiten de polder. Af en toe kwam de SRV man langs maar de meeste verse producten haalden ze gewoon bij de boer (melk, aardappelen, uien, appels etc...) Tijdens een SHTF event zit je sowieso beter op het platteland dan in de stad, in de stad is iedereen die nog wat te eten heeft een potentieel doelwit. Mijn moeder die de oorlog nog meegemaakt heeft vertelde verhalen over mensen die even van huis gingen en hun huis geplunderd en leeggeroofd aantroffen bij thuiskomst. Zelfs de deuren waren verwijdert (kachelhout). Ongetwijfeld was dit het werk van de buren of andere plunderaars maar in ieder geval durfde men het niet aan zolang er mensen aanwezig waren (kans of confrontatie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je inderdaad bij een medeprepper doen denk ik. Ik heb de mogelijkheid om iedereen naar mijn huis te laten komen of ik naar mijn ouderlijk huis te gaan. Zal er ook voor zorgen dat het huis (welke het ook word) niet alleen word gelaten. Altijd minstens 5 mensen aanwezig en wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast Dick Berts
DIck Berts schrijft ergens "Bovendien heb ik van de eekhoorntjes geleerd, om niet al mijn nootjes in een en dezelfde boom te stoppen.... "

Hebben jullie bij familieleden of vrienden reserveBOB of voorraad opgeslagen? Ik niet, maar denk er wel hard over na.

 

Wapens? Nee! *)

Verbergen? Ja!

Verspreiden? Ja!

 

*) Je legt het toch af tegen bendes. Kom uiteraard gerust met afwijkende meningen, kunnen we wellicht een hoop van leren. Zelf ga ik alleen geen verdere discussie voeren over dit gevoelige onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wapens? Nee! *)

Verbergen? Ja!

Verspreiden? Ja!

 

*) Je legt het toch af tegen bendes. Kom uiteraard gerust met afwijkende meningen, kunnen we wellicht een hoop van leren. Zelf ga ik alleen geen verdere discussie voeren over dit gevoelige onderwerp.

 

Mijn essentiële zaken zijn een Lifestraw, een zwitsers zakmes, een firesteel, een pannetje, dat soort dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wapens? Nee! *)

Verbergen? Ja!

Verspreiden? Ja!

 

*) Je legt het toch af tegen bendes. Kom uiteraard gerust met afwijkende meningen, kunnen we wellicht een hoop van leren. Zelf ga ik alleen geen verdere discussie voeren over dit gevoelige onderwerp.

 

De enige manier om tegen een groep cq bende verweer te hebben, is een grotere groep vormen of betere bewapening en tactiek te voeren.

 

Ik ben druk bezig mijn nootjes te spreiden, en tegelijkertijd mijn omgeving te masseren om te preppen. Dat gaat langzaam, maar gestaag. Twee mensen hebben nu water filters en kleine voorraad. Een derde persoon staat op het punt om hier ook werk van te maken. Ik hoop dat er tijd genoeg is....verder heb ik een mini survival pakket ingegraven in het bos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Mijn essentiële zaken zijn een Lifestraw, een zwitsers zakmes, een firesteel, een pannetje, dat soort dingen...

 

Helemaal niet verkeerd Zanshin. Ik heb alleen liever een wat robuuster waterfilter met een grotere capaciteit dan een Lifestrow. Een zippo gaat bij mij boven een firesteel. Gezien het huidige dreigingspatroon is het vrijwel zeker dat 99% van de preppers de shtf gewoon in zijn eigen huis gaat doormaken. Die paar druppels benzine die je voor je Zippo nodig hebt vind je altijd, al is het maar in de tank van je auto. Koop wel reserve vuursteentjes. Met een firesteel steek je binnenshuis vooral je vloerbedekking in de fik. Verder adviseer ik je nog een mulitifuel brander te kopen. De moeder van alle survivalapparatuur. Je kunt er op koken, warme water maken, water ontsmetten, jezelf er even mee doorwarmen, een warme kruik maken voor een zieke enz. enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Dick Berts, waarom een Zippo en geen gasaansteker? Gasaansteker werkt ook nog als ie in het water is gevallen. Een Zippo werkt dan niet meer. Tevens verdampt de benzine na enige tijd. In de zomer zelfs na enkele dagen bij warm weer. Gasaanstekers kosten ook geen dr0l. Wegstoppen in je BOB(s) en BOL(s)en niet meer naar om kijken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@prepass. Goedkope gasaanstekers hebben ook hun voordelen. Helaas maken ze mij doodongelukkig. Met een oerdegelijke Zippo voel ik me veel onafhankelijker, omdat je ze zo makkelijk met een paar druppels benzine kunt her vullen. Benzine in die hoeveelheid (druppels) kun je in principe bij elke shtf vinden. Al is het maar in een autowrak dat voorbij komt drijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass. Goedkope gasaanstekers hebben ook hun voordelen. Helaas maken ze mij doodongelukkig. Met een oerdegelijke Zippo voel ik me veel onafhankelijker, omdat je ze zo makkelijk met een paar druppels benzine kunt her vullen. Benzine in die hoeveelheid (druppels) kun je in principe bij elke shtf vinden. Al is het maar in een autowrak dat voorbij komt drijven.

 

Ok Dick, dat willen we dus niet.... :) ieder zijn keuze....

Link naar reactie
Delen op andere sites

M

 

Bij mij hetzelfde, ik ben bijna alles nog voor mijn partner aan het verbergen, laat staan dat ik anderen durf te vragen spullen voor mij op zolder te zetten.

 

voor mijn partner hoef ik het niet te verbergen gelukkig die zit ook op dit forum hahah maar de mensen om ons heen vinden het onzin en kijken ons gek aan als we er over beginnen dus heb geen plek om iets neer te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen BOB of voorraad bij anderen. Misschien dat dat ooit nog veranderd, dat zien we dan wel weer.

 

Ik heb wel voorraad 'ergens' verborgen. Nog niet zo lang geleden samen met mijn zoon. Leuk middagje van gemaakt. In de lente gaan we weer terug om deze voorraad aan te vullen en te controleren :D

 

Misschien dat ik nog op meerdere plekken een voorraad ga opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff nieuwsgierig hoor, maar stel dat ik ergens een voorraad wil verbergen,

Wat verberg je dan

En waar verberg je het dan, ik bedoel hoe bepaal je de plaats waar je iets wilt verbergen

 

Ik stel me voor dat je zomaar ergens een gat graaft en daar een emmer met voer en vuur en dan weer 20 cm zand erover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ruime ton begrave in het bos, in de buurt van 2 heel erkenbaar punten, precies in het midden.Het was echt een rot klus, het duurde lang ,langer dan ik dacht ,en ik was echt gebroken erna.Het zo genoeg moeten zijn voor een mand ,maar als je 2 kinderen in leven moet houden lijk het zo weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

leuke deze topic ....

bij een korte shtf heb ik een kleine edc in mijn rugzak zitten,evenals een zakmes en een firesteel aan de sleutelbos extra 2=1 1=0 idee,

verder heb ik bij familie in drenthe nog een conmplete budget B.O.B staan,

evenals bij familie in finland een B.O.B compleet met machette,vuistvuurwapen en een jachtgeweer met telescoop.

bij een grootschalige shtf die echt heel lang gaat duren is het de bedoeling dat ik eerst naar drenthe ga (platteland de boerderie :-)) en als de situatie echt uit de hand gaat lopen verlaat ik nederland en vertrek naar noord finland waar je dus uren kunt rijden zonder ook maar 1 persoon tegen te komen .

maar ik hoop niet dat dat nodig is want dan is er echt wat loos !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oudere mensen hebben vaak meer voedsel op voorraad omdat men gewend is groot in te kopen, vroeger was transport niet zo heel vanzelfsprekend als tegenwoordig. Mijn ouders woonden 45 jaar geleden in de flevopolder en gingen slechts 1 maal per maand inkopen doen buiten de polder. Af en toe kwam de SRV man langs maar de meeste verse producten haalden ze gewoon bij de boer (melk, aardappelen, uien, appels etc...) Tijdens een SHTF event zit je sowieso beter op het platteland dan in de stad, in de stad is iedereen die nog wat te eten heeft een potentieel doelwit. Mijn moeder die de oorlog nog meegemaakt heeft vertelde verhalen over mensen die even van huis gingen en hun huis geplunderd en leeggeroofd aantroffen bij thuiskomst. Zelfs de deuren waren verwijdert (kachelhout). Ongetwijfeld was dit het werk van de buren of andere plunderaars maar in ieder geval durfde men het niet aan zolang er mensen aanwezig waren (kans of confrontatie).

 

Dat ligt dan anders dan bij mijn ouders die beiden boven de 70 zijn en als kind de oorlog hebben meegemaakt. Maar zij zijn inmiddels volledig overtuigd van het concept "pinnen bij de supermarkt" en geen eten in huis te hebben buiten wat er in de koelkast aanwezig is. Ik krijg ze niet eens ervan overtuigd dat het handig is om wat contant geld in de portemonnee te hebben. Laat staan dat ik ze probeer om ze aan het preppen te krijgen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ruime ton begrave in het bos, in de buurt van 2 heel erkenbaar punten, precies in het midden.Het was echt een rot klus, het duurde lang ,langer dan ik dacht ,en ik was echt gebroken erna.Het zo genoeg moeten zijn voor een mand ,maar als je 2 kinderen in leven moet houden lijk het zo weinig.

 

Ff op letten dat mensen geen argwaan krijgen als je zo midden in het bos aan het graaven bent ... :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...