Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wanneer moet ik naar mijn BOL in Hongarije? Berts geeft uitsluitsel.

Gast DickBerts
 Share

Recommended Posts

Gast DickBerts

Ik wil deze vraag graag beantwoorden aan de hand van een verhaal uit de Tweede Wereldoorlog dat mijn oma altijd vertelde;

Een kennis van haar was in WOII een van de weinige particulieren die nog een groot olieverfschilderij van Rembrandt in bezit hadden. Ook toen al buitengewoon kostbaar. Het schilderij hing in Den Haag. De kennis zag in het kader van Hitlers Atlantic Wall project enorme versperringen aangelegd worden in Scheveningen. De kans moest dan ook wel groot zijn, dat de geallieerden daar zouden landen, wat de Rembrandt in groot gevaar zou brengen. Dus werd hij verplaatst naar de afgelegen boerderij van een oom in de buurt van Arnhem. Nou werkelijk de eerste granaat die werd afgeschoten in de slag om Arnhem kwam bovenop die boerderij terecht.

Het enige uitsluitsel dat ik kan geven is, dat zekerheid niet bestaat. Verder is het goed om te beseffen, dat als er ergens gevaar is in Europa, een verplaatsing de kans dat je met dat gevaar in aanraking komt enorm vergroot. Vlucht MH17 van Malaysia Airlines vormt daarvan het afschuwelijke bewijs. Maar misschien dat de eerste bommen van WOIII wel op de marinestad Den Helder vallen, daar woont namelijk een prepper die zich niet wil verplaatsen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Maar misschien dat de eerste bommen van WOIII wel op de marinestad Den Helder vallen, daar woont namelijk een prepper die zich niet wil verplaatsen.

Dat ligt eraan. Als alle 56.552 inwoners van Den Helder weten wie Dick Berts is (TV, Media enz. en de enige prepper in Den Helder :D), dan staan er straks 56.552 voor je deur. Dan wordt Hongarije wel heel aantrekkelijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Den_Helder

• Leuk 1
Link naar reactie

Volgend weekend ben ik ook in Den Helder . Ik hoop dat de eerste bom dan niet valt . Mijn BOB gaat alvast mee . Maar tussen Den Helder en de Franse grens zijn nog veel belangrijke havens Rotterdam Antwerpen Zeebrugge . Van die laatse woon ik nu niet ver vandaan . Met de gas benzine en wapen opslag wat daar ligt voel ik me ook niet veilig . Een goed geslaatste bom en alle glas in brussel ligt aan diggelen .

Maar ook ik blijf .

Geert

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...