Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ultralight Backpacking Food


Aanbevolen berichten

Vorig jaar kocht ik bij Décathlon diverse energierepen en het viel me op dat:

 

- ze duur zijn

- er bewust niet aantrekkelijk uitzien

- bewust nauwelijks te vreten zijn.

- niet beter scoren qua voedinsgwaarde ivm 'snoep'.

 

Volgens mij grotendeels een scam.

 

snickers.jpg.370a4a53f0320b2599a89b71961a0206.jpg

 

http://blackwoodspress.com/blog/5521/10-ultralight-backpacking-foods/

 

There are plenty of overpriced, overdesigned “energy bars” on the market. Most of them taste like cardboard and sawdust and do not provide much better nutrition than the good old fashioned Snickers Bar (a hiker favorite).

 

These bars of nuts, nougat and chocolate are so ubiquitous on long trails like the Appalachian Trail and Pacific Crest Trail that you would think they were handing them out at the trailheads.

 

A single King Size Snickers weighs less than 4 ounces and packs 510 calories. In my experience they provide just as much energy as the pricey “healthfood bars”… if not more.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je lange afstanden wil overbruggen zijn snelle suikers niet handig. Je verbrand ze snel en valt snel weer in een dip (laag suiker spiegel).

Noten, ongezout/ongezoet zijn langzaam verbrandende suikers, hier kun je veel langer op lopen (letterlijk).

 

Neemt niet weg dat een Snicker of suikerzoete musliereep (want dat zijn ze vaak) een ontzettende moraal boost geeft! Wij hadden van die kleine Snickertjes mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...