Ga naar inhoud
GENEGEERD

Skill trainen: Mountaineering en Klettersteig


Nazdrovje

Aanbevolen berichten

Ondanks alle ellende in de wereld gaan wij volgende week lekker een weekje vakantie vieren in de Oostenrijkse Alpen.

Gedurende de week willen we (ik en mijn vriendin) ons gaan verbeteren in onze klim skills. Nadat we vorig jaar een klettersteig cursus en tocht gevolgd via het NKBV gaan we dit jaar ons zelf prikkelen met de fysieke en mentale uitdagingen van de bergsport. Gisteren nog even wat knoop en klimtechnieken geoefend bij de indoor-klimwand, en nu is het in spanning afwachten op vertrek.

 

Voor degenen die niet bekend zijn met wat een Klettersteig / Via Ferrata inhoud:

Zie hier plaatjes van google

En hier de Wikipedia beschrijving

 

Wat gebruik je minimaal aan materiaal:

9421-9421-kombi-neu.jpg.81f92058134fc127495b0f939f9f20af.jpg

Een klimhelm, klimgordel en zogenaamde klettersteigvaldempers. Daarbij zijn dunne handschoentjes ook vrij prettig aangezien je veel in contact komt met staalkabels en stalen nieten in de bergwand.

 

Wat neem ik extra mee:

50m veiligheidslijn, afdaalsysteem (Petzl GriGri2), afdaalacht, genoeg beveiligde carabiners en abseilhandschoenen.

 

Zijn er nog meer mensen onder ons die hun grenzen verleggen met bergsport? Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kungfufox je kan gewoon een cursus boeken bij het NKBV. Ze gaan ook vaak naar de Ardennen om te klimmen.

 

Een keertje mogen abseilen alleen daaro in de Ardennen met een schooltripje. Was alleen maar 25m hoog ofzo..en zelfs diegenen die fysiek niet omhoog zouden komen werden nog omlaag getakeld. Niet echt een uitdaging dus -_-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog meer mensen onder ons die hun grenzen verleggen met bergsport? Ik ben benieuwd!

 

Mw Highway is ook zo'n een klimgeit :-) Fontainebleu, Freyr, Guillestre , allemaal plekjes waar ze graag hangt te bengelen. Zelf hou ik van Canyoning. Veel plezier in Oostenrijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox ze gaan niet alleen naar de ardennen maar ook naar de Eiffel en de Oostenrijkse en Franse Alpen. Zijn echt leuke en zeer leerzame tripjes!

 

Ow nee zo bedoelde ik het niet haha. Meer dat ik wel van een uitdaging hou en het bij die trip nogal tegenviel. Ik geloof best dat ze bij klimuitjes wat meer uitdaging met zich meebrengen (ipv teambuilding tripjes). Wellicht in de nabije toekomst een keer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet geraden. Ik ken het. Het moest ook iets logisch zijn, een bestemming voor een typische Nederlander, groot genoeg maar kleiner dan het meer van Genève. Er waren in Karinthië nog een paar mogelijkheden die hadden gekund.

 

Lewieke, doe mij een genoegen. Beschrijf mij eens een typische Nederlander.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...